close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 2002: P0300 en geen koelvloeistof in het reservoir

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1360, Vermogen (kw): 55

Allereerst begon het met niet goed stationair lopen, schokken en het missen van vermogen. Nadat er even gereden is (1 minuut ongeveer) heb ik weer het volle vermogen.

De auto is uitgelezen, code is P0300.

Wel is het zo dat ik de auto niet te lang stationair moet draaien want dan komt P0300 weer terug.

Een aantal dagen terug kom ik thuis van werk en schiet de temperatuur ineens naar 100 graden. Toen ik net ging kijken zat er helemaal geen koelvloeistof meer in het reservoir.

Aan het blok kan ik zien dat deze links, dicht tegen de distributieriem aan, olie lekt. Hetzelfde zie ik onder het blok als ik onder de auto kijk.

Onder de dop van de motor is het nog donkere smurrie. Lijkt niet alleen maar motor olie te zijn, maar het is zeker niet lichtkleurig als mayonaise zoals je zou verwachten bij een lekke koppakking. Ook lijkt er geen witte rook uit de uitlaat te komen.

Ik wil nu kijken of ik er achter kan komen waar de lek zit door koelvloeistof bij te vullen en te kijken waar het lekt.

Stel dat het om een lekke koppakking gaat, en ik wil dit zelf verhelpen. Wat heb ik daar allemaal voor nodig?

Geplaatst door

AnthonyN7N (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik volg ff . Ik heb een 1600 16 valve. En heb hetzelfde probleem.

Als de lekkage niet aan de buitenkant te zien is , dan het systeem laten afpersen en het koelwater laten controleren op uitlaatgas sporen , tevens kun je de bougie van de cilinder die niet mee doet er eens uit halen en kijken of er een koek aan zit .

Even wat nieuws;
Auto is naar de garage geweest en daar is de koelvloeistof sensor en gashuisklep schoongemaakt. Dit helpt wel degelijk bij het stationair draaien en het algemeen rijden, echter is de check engine code wel voorgekomen. Helaas kan mijn OBD2 scanner icm Torque Lite de storingscode deze keer niet uitlezen dus heb geen idee wat er nu mee mis is. Wel vallen er een aantal dingen op. Witte rook met schokken uit de uitlaat bij het stationair draaien. Bij gas geven een wolk witte rook.

De auto is voordat deze naar de garage is gegaan en voor het bijvullen van de koelvloeistof tijdelijk oververhit geweest omdat er geen koelvloeistof meer inzat. Wellicht dat daardoor de koppakking een stoot heeft gekregen en dat daardoor de koelvloeistof inwendig lekt aangezien ik aan de buitenzijde niets kan zien. Dus morgen ga ik even de koelvloeistof controleren.

Betreft het demonteren van de bougie die niet meedoet.. De P0300 code geldt voor alle cilinders dus lastig te zeggen welke niet mee doet.

Helaas heb ik zelf weinig tot geen gereedschap om te sleutelen dus ik moet met zo’n concreet mogelijk verhaal terug naar de garage.

Als iemand nog andere tips heeft, please shoot, voor deze auto had ik 0 verstand van zaken en nu maar een beetje meer haha

AnthonyN7N 0

3 jaar

Oke, ik mis dus inderdaad wat koelvloeistof en koud start de auto perfect, motor ligt netjes en schokt niet alle kanten op. Ik ga morgen een stukje snelweg pakken en nogmaals checken of deze uitwenig lekt en dinsdag ochtend m'n koelvloeistof checken. To be continued...

AnthonyN7N 0

3 jaar

Gister toen de motor nog warm was schokte hij nog wel. Lijkt me dat ie dan een aantal misfires heeft (deze keer zonder motor storing en geen foutcode) omdat er dus koelvloeistof lekt. Met een koude start, als er dus geen koelvloeistof gebruikt wordt, start ie gewoon netjes.

AnthonyN7N 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.