close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Expert: P1351, P1461 rookkanon..

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 16v

Paniek, klant komt met klacht, motor slaat even aan. als je gas geeft, max 1500 toeren hottend en stotend, rookgordijn, langzaam terugvallend tot 0..
Uitlezen met standaard OBD geeft code P1351. P1461(EGR Klep inleren?) gloeibougies. Inderdaad, 2 defect. 3 uurtjes werk om ze te vernieuwen, maar helaas, klacht niet verdwenen.
Uitlezen OBD geeft geen foutcodes meer, (ook P1461 keert niet terug) maar met specifiek uitlezen Peugeot toch 3 permanente codes, te weten: U2001, P1693, U1118.
Ik lees veel over de codes apart, maar wie kan iets met deze combinatie?? Alvast dank voor het meedenken.

Geplaatst door

Paul501 (0)
badge

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vandaag voor de zekerheid roetfilter maar eens losgemaakt en intercooler + slangen gecontroleerd op lekkage maar helaas geen verbetering. Als we hem wat langer aan de praat houden, komt er ook rook uit de motorruimte.., auto maar weer buiten gezet in afwachting van betere ideeën...

Paul501 0
badge

9 jaar

is de egr-klep niet gewoon afgebroken dan?

Auto staat nu bij mij.
Als ik de intercooler slang loskoppel blijft de auto wel ststionair lopen en ik kan zelfs wat gas geven, maar geen enkele response van de turbo!
uitlaat incl roetfilter en oxycat volledig weggehaald voor de zekerheid, wastegate gecontroleerd met externe vacuümpomp, deze ook in orde.
Interecooler is erg vuil, maar zover ik kan zien en voelen niet lek of verstopt.

Ik denk dat ik toch de EGR klep eens ga opereren, lijkt er wel sterk op dat deze niet meer afdicht, ik heb namelijk ook dikke dieselrook in het inlaatspruitstuk. (met egr klep volledig open vlgns mij ook niet echt meer turbodruk mogelijk)

Heeft iemand nog iets intelligents te melden?
Ben benieuwd, ga nu eerst even kijken of ik een beetje fatsoenlijk bij die egr klep kan, desnoods even afdichten om te testen.

oja, luchtfilter was extreem vuil, deze ook al over mijn schouder gegooid...

Turbocircuit terug gebouwd, EGR afgesloten, nu kon ik twee maal gasgeven en ik hoorde duidelijk turbo response, daarna echter weer een boel rook en afslaan.
toch even iemand erbij roepen om rondom de turbo en het spruitstuk te kijken tijdens het starten.

Opgelost.
EGR klep defect.
Dank voor de reacties

[quote=Profundo Autoservice]Opgelost.
EGR klep defect.
Dank voor de reacties[/quote]
En toch met afdichten nog veel rook, hoe is dat dan te verklaren? Of zit er een by-pass op?

memos 255
badge

9 jaar

Dat was denk ik vervuiling van het steeds lopen met defecte EGR.
Na het plaatsen van de nieuwe EGR liep hij nog beroerd en rookte nog heel erg, na even een stukje rijden was het weg, en blijft ook weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.