Peugeot 308 CC 2009: P2191
- 1 week geleden gevraagd
- 7 reacties
Sinds 5 jaar ongeveer steeds code p2191. KM stand 70000.
Motor heeft vorig jaar een granulaatbehandeling gehad voor de kleppen, distributieketting is vorig jaar vervangen evenals de voorste lambdasonde. 3 weken geleden weer de p2191 melding en de lambdasonde achter vervangen en injector reiniger in de tank gegooid. Vandaag weer de melding gekregen. Telkens voordat de melding optreedt houdt de auto in en merk je een soort gas in de auto. Volgens anwb werkt de motor prima. Heeft zelden zo een melding gezien met zo een goed lopende motor.Anwb vermoedt nu ergens valse lucht.
Geplaatst door argearge1 , lid sinds 1 week geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 CC of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
7 Reacties
JGC, 1 week geleden
Nokkenasverstellers? Die willen nog wel eens vast komen te zitten met ingedroogde/verbrande olieresten.
argearge1, 1 week geleden
Zou dat inderdaad kunnen als het probleem 3 a 4 weken wegblijft na het resetten van de melding? Mijn eigen dealer denkt nu ook aan valse lucht.
harry4203 PRO, 1 week geleden
heb je ff een kenteken voor ons?
harry4203 PRO, 1 week geleden
Zijn deze reparaties bij een peugeotdealer uitgevoerd? p2191 is eigenlijk altijd een timingprobleem met de distributieketting. ook dient de motorsoftware up to date te zijn.
argearge1, 1 week geleden
Nee dat niet. De monteur van de garage die het gedaan heeft komt van Citroen. Hoe verklaar je dan dat ik 10 jaar heb gereden zonder timing probleem aan de ketting ? Ik wil hem best naar de dealer brengen (is nu PCA) heeft alleen nu 3 weken geen monteur daar aangezien deze pas is geopereerd...
harry4203 PRO, 1 week geleden
Ik zeg niet dat je em bij de dealer moet brengen, maar foutcode p2191 wordt bij deze motoren in de meeste gevallen veroorzaakt door een onjuist afgestelde distributie. ook is het resetten van de adaptiewaarden bij koude motor een must na herstel. ik weet niet hoeveel ervaring deze monteur heeft met de ketting van de thp-motor, maar de timing komt echt uiterst nauwkeurig en menig afstelsetje uit de tussenhandel heeft al een te grote foutmarge. ook het volgen van de juiste procedure bij vervanging is belangrijk. daarnaast is het plaatsen van de laatste software niet onbelangrijk daar de foutmarge voor het zetten van de storing (flink) is verruimd.
argearge1, 1 week geleden
Ik de ketting laten nakijken wanneer de monteur bij mijn PCA dealer terug is en ik zal jou bevindingen aan hem doorgeven.