Hai allemaal,
Weet niet of dit wel op de lijst hoort maar ik wil toch wel even weten of er meer peugeotrijders zijn met een peugeot assistence contract.
Gisterochtend voordat ik wegging met mijn 307SW voor een lang eind alles even gecontroleerd. Alles op peil.
Vandaag sta ik in Amsterdam en op de e.a. manier besloot ik toch nog even het e.a. te controleren voordat ik naar Enschede zou rijden. Zie dat het expansievat van mijn koelvloeistof helemaal leeg is. Shit. Niet getreurd ik bel peugeot assistance en leg het uit wat er aan de hand is. Er zou een monteur komen en als er geen reparatie mogelijk was dan auto via bergingsbedrijf naar depot en ik vervangend vervoer.
Er kwam echter een bergingsbedrijf! De lieve man, draaide de dop van het expansievat en zei: Tja die is leeg. Start U de motor maar en dan kijken we even. Na ongeveer 15 min met draaiende motor zei hij: Ik zie niets. Als ik op de retourleiding druk dan loopt er nog iets koelvloeistof terug, dus helemaal leeg is het niet. Vult U maar met water en ga morgen even naar uw dealer. Dus ik zeg, Wat is er dan aan de hand. Ach mevr. misschien hebt u wel een lekkende koppakking.
Een lekkende koppakking ?, maar dan zou ik rondom in de stoom moeten rijden, meneer. Nee hoor mevr. Dat hoeft helemaal niet. Ja maar als dat het al zou zijn, wat volgens mij helemaal niet kan ! dan kan ik er toch juist helemaal niet meer mee rijden.
Nou mevr. Ik denk niet dat dat het probleem is, ik zeg alleen maar zou kunnen, aldus deze 'monteur'.
Ja maar meneer 1 vraagje nog,:als U druk wilt opbouwen in het systeem om te bezien of er ergens een lekkage zit is het misschien handig om de dop even op het vat te draaien ! Nee hoor dat hoeft niet mevr. Het bouwt zo ook voldoende druk op en waarschijnlijk is er hier voor de deur koelvloeistof weggelopen via die dop.
Ja maar,... het is hier helemaal droog rondom dat vat, dat kan toch helemaal niet. Gisterochtend was alles nog op peil en na 50 km rijden is het leeg dan moet het toch lekken ergens ? Gooit U er maar water in mevr.
Ja maar ik moet 400 km rijden ! 'monteur': Geeft niet als u toch stil komt te staan belt U assistence maar weer.
OK, kunt U er dan op zijn minst koelvloeistof in gooien ! Water doe ik er echt niet in, dat vind ik iets voor uiterste noodzaak als ik in the middle of no-where zou staan.
Nee mevr. dat hebben we nooit bij ons.Daar zijn we niet voor en ik zet uw auto niet in de takel om U naar een benzinepomp te vervoeren. Dat moet U zelf maar regelen.Water is echt prima hoor.
Nooit bij U ? maar als ik nou langs de snelweg had gestaan en geen water en geen koelvloeistof bij me heb, hoe kom ik dan weg.
Tja dat weet ik ook niet, dan zou u naar een tankstation moeten lopen.
Ik heb laaiend assistence gebeld om te vragen wie er nu eigenlijk geweest was. Was volgens hun toch een monteur. Toen hij weg was heb ik zelf een monteur gebeld. Die kwam. Motor warmdraaien met dop op vat. Toen liep de koelvloeistof zo de radiateur/koppeling uit op de grond. Dus of radiateur lek of de retourslang bij de koppeling aan de radiateur.Expansievat gevuld tot 2 cm boven minimum, alle koelvloeistof gebruikt op een stukje van 60 km.Ben toch maar niet naar Enschede gegaan.
Fijn he ? de service van peugeot assistence.Ben blij dat ik het ooit heb afgesloten tegen extra geld. Je hebt er echt wat aan !Stelletje klungels.
groeten
Tanja de Kroon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Assistance heeft niets met de kwaliteit van de gemiddelde Peugeotmonteur te maken.Assistance is door Peugeot uitbesteed aan een verzekeringsgroep, ik meen IMA uit Belgie, die zetten hier in Nederland door IMA gecontracteerde bergingsbedrijven in die niet repareren en maar alleen bergen en eventueel vervangend vervoer verzorgen via het verhuurbedrijf van de ANWB(ben even de naam kwijt)en die zijn erg lastig dus proberen ze je liever met een kluitje het spreekwoordelijke riet in te sturen.Ik heb echter vanuit het buitenland al hele sterke staaltjes van assistance gezien,bv gratis vliegtickets en repatrieëring van de auto. Ik kan als rechtgeaarde Peugeotman en liefhebber van het merk niet anders doen dan mijn oprechte excuus aan te bieden voor dit BRODDELwerk.
Hai oldtimer Jansen,
Nee godzijdank niet zeg. Dan zou ik op een ander merk overstappen. Waren inderdaad belgen die ik aan de telefoon kreeg.
grt
tanja
PS nog even een vraagje erbij. De versnellingsbak van de 307sw is de bediening daarvan met kabels ? Als mijn versneling nl in de 1e staat gedurende langer dan 1 dag dan is de bak zo goed als niet meer uit de versnelling te krijgen.Vooruit rijden, koppeling in etc etc. tot wel 10x aan toe voordat hij uiteindelijk in zijn vrij staat.
19 jaar
De bediening is inderdaad met kabels maar, volgens mij moet dat geen belemmering zijn om gewoon uit de versnelling gaan.
Vandaag naar de garage geweest. Radiateur is lek. Schijnt een zwakke plek te zijn bij de 307sw en vandaar ook vanuit peugeot nl. verlengde garantie.
grt
tanja
19 jaar
Valt het toch nog weer mee, Ik zal proberen te verklaren waarom dat ding nou toch weer lek gaat.
De autofabrikanten hebben jaren gekampt met dichtslibbende en verstopt rakende radiateurs,door nu een koelvloeistof te ontwikkelen die het (redelijk) goedkope aluminium niet aantast dachten ze het probleem opgelost te hebben. Alleen waren ze even vergeten dat dat ding op het slechtste plaatsje van de auto zit,altijd nat en in de volle wind en blootgesteld aan de meest extreme omstandigheden.Gevolg nu gaat hij niet meer stuk van binnenuit maar van buitenaf.Is niet een probleem van Peugeot alleen overigens.
Ja daar had ik al zo'n vermoeden van. Met mijn vorige peugeot 309 jubilee heb ik 13 jaar met een radiateur gedaan. Het enige wat ik daar in de bijna 15 jaar aan heb gehad zijn een nieuwe accu (na 13 jaar) een nieuwe uitlaat, na 11 jaar een nieuw onderhuis van de carborateur. Voor de rest de gebruikelijke dingen zoals nieuwe banden. Nam er met pijn in mijn hart afscheid van.
Mijn buurman zei dat mijn waterpomp wel stuk zal zijn bij de 307sw. Was volgens hem ook een zwakke plek. Volgens mij had ik dan ook nog andere verschijnselen gehad dan koelvloeistof verlies of zie ik dat verkeerd. Het enige zeer vervelende aan de 307sw vind ik dat steeds die achterremmen vastzitten en bonken als je zelden beladen rijdt en dat de digitale uitlezingen niet kloppen. Zoals bv aangeven dat je oliepeil laag is en ook de km stand voor de volgende beurt wisselt steeds, dan moet dat volgens de uitlezing weer over 10.000km dan weer 14.000 of 18.000 km. daar is dus iets niet goed aan.
grt
Tanja
19 jaar
Misschien moet je voor de laatste 2 klachten je BSI eens laten UPdaten. wel de sleutels en het kaartje ook inleveren.Dat van die remmen hoor ik nu voor het eerst,en voor de waterpomp is hij eigenlijk nog wat te jong, en wat betreft de 309, dat was de meest ondergewardeerde auto van zijn tijd.
Daar heeft peugeot dan goed aan gedaan , want het was een geweldige auto, zonder de roestproblemen die je voorheen bij Talbot zag.
19 jaar
Wanneer de remmen achter goed gangbaar gemaakt worden en in het vet worden gezet is er niks aan de hand. Dat bonken zijn misschien je banden die wat gecupt zijn. Wanneer je geen draairichting op de banden hebt, zou je deze l/r kunnen wisselen om het proces tegen te gaan. En michilin monteren, wordt de auto een stuk stiller van.
Ik heb achter schijfremmen en naar mij is verteld remt de 307SW zo ook de 307 station onbeladen het meest op de voorwielen. Pas als de auto's beladen zijn gaan de remmen achter echt mee doen. Omdat ik doorgaans onbeladen rijdt verschijnt er roestvorming op de schijven en dat geeft dat geluid, aldus de garage. mijn 309'tje had schijfremmen voor en ook daar wel eens roest, dat maakte echter geen bonkend geluid, maar een schrapend geluid.Inderdaad heb ik tijdens de vakantie natuurlijk zwaar beladen gereden en was het geluid weg. Na 2 weken onbeladen rijden is het er weer.Overigens heeft mijn buurman een opel station met schijfremmen rondom en die heeft nergens last van, ook al rijdt hij ook meestal onbelast.
Omdat ik op vakantie in 1 van de banden voor, een enorme kanvasbreuk ontdekte (dunlopbanden)heb ik de achterwielen voor gezet en de voorwielen achter en het wiel met kanvasbreuk vervangen door het reservewiel.
Ik heb op mijn andere autos 2x op aanraden van iemand michelinbanden gezet, maar persoonlijk vind ik het rot banden.In ieder geval de 2x dat ik ze heb gehad heb ik ze er na 1000 km al af laten halen omdat ik het gevoel had dat ik alle kanten op ging en vervangen door good year, uniroyal. Misschien zijn ze nu beter, maar toen vond ik het niets.
Dat bonken irriteert me echter wel mateloos.
grt
Tanja
19 jaar
http://img425.imageshack.us/img425/3557/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
je voelt je lekkerder in een...?
Volgens mij werdt daar de Horizon gebouwd maar dat even terzijde.
Ga het proberen dat licht remmen met de handrem. Bedankt voor je advies en By the Way 309 was van 1990.
grt
tanja
19 jaar
Something completely different, complimenten voor je technische kennis Tanja, dat zouden meer vrouwen moeten doen ( nee niet cup-a-soup).
Gr.
Rocco
18 jaar
De 307 is niet het sterkste nummer van peugeot.
Je word niet vrolijk van de mankementen van deze auto.
Het is een prachtige auto om te zien en hij rijd gewoon perfect.
maar die franse slag wat betreft de storingen dat leren ze nooit meer af.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar