Bij stationair draaien, gaat toerental naar boven, bij lichtjes aanraken van het rempedaal zakt het terug naar normaal.
Als de auto in versnelling staat gaat hij vanzelf rijden.
Iemand idee van probleem en mogelijke oplossing?
Bedankt!
Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lek in je koppelingsysteem.
hierdoor wordt koppeling niet goed ingetrapt en kun je dus hebben dat hij wegrijdt.
beste oplossing is alles vv
hiervoor is vroeger een terugroepactie geweest, kan zijn dat bij deze dat nog is, maar dan moet ik de laatste acht van chassisnummer hebben om te controleren
oplossing is leiding en beide koppelingcilinders vervangen.
langs de leiding af komt dan lucht binnen waardoor je dus probleem krijgt met de koppeling
dat gaat eigenlijk voornamelijk om de regel "als de auto in versnelling staat gaat hij van zelf rijden"
hiermee niet te lang wachten nu kun je het nog reden met deze koppeling rijdt je telang mee dan moet je deze koppeling dus mogelijk vervangen.
zou zeggen geef de laatste acht van chassisnummer en wij kunnen meer zeggen. of ga zsm naar dealer om naar laten kijken waar ze ook de terugroepactie ervan kunnen herinderen
Hoi TruckerOwerner
Bedankt voor de reactie, ik zal één van de dagen eens naar het chassis nummer kijken, maar misschien heb ik het een beetje verkeerd geformuleerd, of toch niet?
Het betreft een 308cc 2009/10 met 6 versnellingsbak diesel 140pk
Als ik de auto start en hij staat vrij, dan gaat het toerental stilletjesaan steeds hoger lopen, tot zo een 1500rpm
Als ik de koppeling intrap blijft dit hetzelfde, maar stel hij staat vrij, als ik de REM intrap of lichtjes intrap dan zakt plots het toerental tot normaal, laat ik het REMpedaal los dan stijgt het toetental terug naar 1500rpm
Als ik bvb in een file rij dan moet ik meermaals remmen, omdat de auto dan sneller gaat rijden dan ik wil omdat het toerental omhoog gaat.
Ik heb al gedacht aan die trommel rembooster? die het vacuum regelt van zowel de remmen als de motor...
Enig idee? Moeilijk aan te komen blijk
Thx
Frank
10 jaar
rembekrachtiger/vacuum kan eigenlijk niet zomaar het motortoerental omhoog laten lopen.
diesel heeft altijd lucht teveel. regelt het toerental door meer of minder diesel in te spuiten.
bij benzine had het wel gekund. door meer lucht zal hij hoger stationaair lopen.
je zal hem denk dan even uit kunnen lezen of er geen storingen in zitten.
deze motor die je hebt zijn een van de beste diesels die peugeot heeft. problemen krijg je bij elk maar bij deze 2hdi valt dat reuze mee.
denk eerder dat er probleem in gaspedaal/rempedaal sensor/schakelaar moet zoeken.
want als je remlicht brandt dan is het probleem weg en is het goed.
als je weet hoe de remlicht schakelaar zit dan kun je deze kwart slag draaien en uit de steun halen en kijken of je dan puur door de schakelaar te bedienen van het probleem af bent of juist hebt.
want dan gebeurt er meet de vacuum totaal niks alleen met de remlicht schakelaar.
dit zou je bij de dealer na moeten vragen of dat allemaal in orde is, hij zal dan aan de laptop moeten hangen om meer te kunnen zeggen
Bedankt !! In het slechste geval nasr de dealer...ik vrees dat dit het bese is.
Ik ben goed geholpen, begrijp nu het probleem.
Ik lat het resultaat vd dealer weten
Greetz Frank
10 jaar
Even de stand van zaken....probleem is uit zichzelf verdwenen...
Thx voor de info en reacties
Frank
10 jaar
even terug oppikken...
probleem isterug komen opzetten....bij garage op diagnose pc geeft de pc melding dat er iets met injector 2 is.
het probleem gaat weg en komt terug...op aanraden van garage een reiniger bij diesel gedaan...maar nog steeds weggaand en terug kerend probleem.
@truckowerner...hoe kom ik bij die gas\ remschakelaar ( indien niet te moeilijk om hier te beschrijven?)
thx! Frank
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar