Ik heb sinds deze week een peugeot 106, mijn eerste autotje.
Niks mis mee maar nadat ik afgelopen zondag mijn auto van binnen helemaal zuiver heb gemaakt en toen meteen dacht dat het geen kwaad kon om de accu aan de lader te hangen, (zomaar dacht dat het er nooit slecht voor kon zijn weer eens 100% opgeladen te zijn)
Toen ik 's avonds weg wou gaan begon het gezeik, toen ik weg wilde rijden bokte die een beetje, niks ernstigs maar 5 km later bij de bakker even gestopt, toen ik weer weg wou rijden bokte de motor heel erg ging bijna tegen de vvoruit en vandaag deed die dat ook weer toen ik weg wlde rijden op school en later nadat ik een maat afgezet had thuis en ff wat gedronken hebben ook weer toen ik rotonde op wilde rijden.
Heb vervolgens 90 km over de snelweg gereden zonder ergens probleme mee te hebben, had dag voor het schoonmaken de motor afgespoten en dacht dat er misschien wat vocht kon zitten wat dan wel verdampen moet als je hem ff heet laat worden.
Maar net deed ie het weer.
Zolang de motor op temperatuur is heb ik nergens last van geloof ik, en het bokken gebeurd ook vooral in de 2, en tijdens het bokken trap ik de koppeling in en geef een dot gas en laat de koppeling weer opkomen en dan is het over.
Wat kan dit probleem veroorzaken en belangrijker nog hoe kan ik het verhelpen?
Doe hbo autotechniek maar ben pas net begonnen dus weet er nog niet zo veel van af. (vooral theorie:P)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1. je boegiekabels zijn doorgeslagen
2.er zit water in je verdelerkap van je ontsteking(rotor en verdelerkap droogmaken)beste is vervangen
3.Je hebt je bobine half om zeep geholpen
en nog een goede tip spuit nooit je motorblok schoon want je helpt alleen maar de electronica om zeep
oke bedankt voor je reactie, zal ook nooit meer een motor afspuiten:P
Hoe kom ik erachter of mijn bougiekabels inderdaad zijn doorgeslagen?
Verder nog andere oorzaken? In 106 boek van kluwer staat dat het ook met de acceleratiepopm te maken kan hebben of dat de luchtfilterverstopt zit.
Zou het helpen als ik de carburatuer een keer onder handen neem?
17 jaar
motor laten draaien pak een plantenspuit en sproei over de kabels heen als deze doorslaan zie je ze wel vonken.
probeer dit eerst maar incl mijn andere antwoorden rotor verdelerkap ed en als laatste je bobine
hoi poppekast, tot nu toe bedankt voor je hulp!
heb vandaag met compressor even contacten enzo schoongeblazen en ook waar de bogiekabels enzo opzitten, niet echt bijzonder veel gedaan omdat ik niet wist waar te beginnen.
Maar vanavond toen het donker was wel even je plantenspuit trucje gedaan en ik zie inderdaad blauwe vonkjes, niet zo groot als tussen de punten van een bougie maar wel een beetje zwak blauw licht. Betekend dit inderdaad dat de bougiekabels niet meer goed zijn en dus vervangen moeten worden?
17 jaar
idd de kabels zullen vervangen moeten worden
Heb nu de bogiekabels en de bougies vervangen en inderdaad:
Hij loopt weer zoals het hoort, bedankt man!
Bougies zou niet per se hoeven maar die zaten er ook al 30dkm in dus dacht ik kan geen kwaad
17 jaar
nou super
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar