Peugeot 106: Peugeot 106 Gti houdt in en stottert rond de 50 a 60 graden onge

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600CC TU5J4

Als ik hem start (vanaf volledig koud) begint hij na een paar minuten goed stationair te draaien te stotteren en na een tijdje valt hij stil.

Als ik aan het rijden ben is het meestal na een 2 km rijden dat hij bij gas geven inhoud (ongeveer een 2 a 3 sec),maar als hij warm is heb ik dit helemaal niet meer

Heb deze 106 nog maar net dus kan niet veel van de historiek zeggen.

Koelvloeistof of olie temp sensor kapot?
Lambda sensor kapot?

Weet iemand misschien hoe ik hem kan resetten?Heb ergens al gelezen van hem te laten draaien zonder verbruikers tot minstens 2 keer de ventilator is opgesprongen ,nadien massa afkoppelen voor een paar uur en terug proberen . Maar dat gaat moeilijk aangezien hij stilvalt na een paar min.

+ nog een probleem

Bij hevig optrekken en stoppen hoor ik een harde metalen knik.

had bij mijn vorige 106 gti ook dit probleem maar dan enkel toen ik het stuur rechts en links draaide (was de veerpoot)

nu misschien speling op het stuurhuis ? Hoe zou ik dit moeten controleren?

Ik heb alle rubbers nagekeken van de voorophanging en die waren ok ,geen spelingen op kogels ,stabilisator stang,...


Hopelijk heeft iemand dit ook al meegemaakt?

Alvast bedankt voor de reacties

groeten,Nils

Nils h

Geplaatst door Nils h (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt inderdaad op een koelwater temperatuur sensor die verkeerd aan geeft, maar kan ook nog lambda-sonde zijn.
Olie-temperatuur is het niet, die zit niet aangesloten aan de motor-ecu.

Beste is om de sensoren te laten uitlezen tijdens het warmdraaien, dus auto de avond van te voren naar de dealer brengen.

Nils h (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Lijkt inderdaad op een koelwater temperatuur sensor die verkeerd aan geeft, maar kan ook nog lambda-sonde zijn.
Olie-temperatuur is het niet, die zit niet aangesloten aan de motor-ecu.

Beste is om de sensoren te laten uitlezen tijdens het warmdraaien, dus auto de avond van te voren naar de dealer brengen.[/quote]
dat is pas snel :)

Ik ga eens luisteren wat een uitlezing kost ,als ik daar het probleem mee kan opsporen is het nog snel opgelost.

al bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.