hallo.
Ik heb een probleem waarvan ik niet weet waardoor het komt.
Ik heb in de koudere periodes regelmatig dat mijn accu leeg is. Ik kom dan thuis van mijn werk rond half 7 en de volgende ochtend 8 uur ga ik weer naar mijn werk en dan is mijn accu regelmatig leeg. Wat heel raar is, dat is dat het niet elke dag is.
Zodra ik mijn auto wil starten hoor ik dat mijn startmotor wilt aanslaan en dat gaat steeds moeizamer, na 1 tot 2 seconden is het dan ook helemaal afgelopen.
Ik heb mijn accu door laten meten met de volgende gegevens:
Spanning: 12.77 V
gemeten: 478 EN(A)
waarde: 255 EN(A)
Gezondheidstoestand is goed
op dat moment was het starten ook goed.
Start spanning: 10.80 V
Vervolgens is ook een Ampère meting gedaan, daaruit bleek dat het verbruik zonder contact 0.07 / 0.08 was, dat is niet voldoende om een accu binnen een volle week leeg te trekken
Wel liggen er een aantal boxen op aangesloten maar beide versterkers gaan volledig uit.
Er is advies aan mij gegeven om mijn pluskabel van mijn versterkers en condensator los te koppelen en kijken of dat beter gaat
Graag hoor ik reacties en/of oplossingen voor dit probleem.
groeten assie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wordt de accu altijd goed opgeladen? Is de bekabeling van de dynamo helemaal in orde, of misschien de dynamo zelf.
Hebben ze de spanning gemeten terwijl de motor liep?
Hoi hans.
Ze hebben getest zonder contact en met alles aan. De dynamo werkt gewoon naar behoren. Daar hebben ze ook op getest.
ZE hebben spanning gemeten toen me motor liep met alles aan. Radio,kachel, alle lampen en mistlampen aan. Maar dat was gewoon goed.
Hij vond het zelf ook heel apart dat me accu leeg is 's ochtends
Gr assie
10 jaar
Als je een velddiode kapot hebt van je dynamo , laad hij wel gewoon bij , maar zo gauw de motor uit gezet wordt gaat de spanning van je accu de andere kant op , en loopt de accu dus leeg .
zit dit niet gewoon in de startmotor ??
Of er een gebruiker aan blijft zal je moeten controleren. Achterruitverwarming of iets dergelijks. of zelf ingebouwde hobby .
Koppel anders in rust de minpool van de accu tot de volgende start. Met een lampje tussen de min kabel en accu is ook te zien dat er een gebruiker is . b.v met een 5 watt staaflampje.
Succes.
Ik ga met Oldtimer mee
Dit is een probleem van je startmotor zelf !
Je geeft zelf al aan dat alles goed is qua spanning en lading
Dat wil dus zeggen dat je in je startmotor een te hoge weerstand hebt waardoor deze moeilijk rond zal draaien de 1ne keer wel en de andere keer niet
het zouden de lagers van je startmotor kunnen zijn
10 jaar
De metingen die ik heb laten doen waren niet juist. Mijn condensater trok alsnog stroom. Daarom heb ik zelf een nieuwe meting gedaan en hij verbruikte dusdanis stroom dat de zekering van me multimeter sprong. Er zit nu een schakel relais tussen en nu is het probleem verholpen.
10 jaar
Ahh kijk en zo wordt je dus op een verkeerd spoor gezet in het eerste bericht en ga je het ook helemaal verkeerd zoeken !!
Mooi dat het probleem is opgelost !
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar