Hallo mensen,
Ik heb van de week een peugeot 205 gekocht met een motorblok van een peugeot 605 2.0l turbo en een intercooler van een renault 5 turbo.
Het probleem is dat de turbo een ventilator geluidje maakte bij lage toeren.
Volgende dag lekker door trekken en leek net of in zijn 3de versnelling tijdens het optrekken met slippende koppeling reed,
toen werd het ook de 4de en 5de versnelling.
Maar het is niet altijd, de ene keer doet hij slippen en de andere keer niet en nu heb ik het ook in zijn 2de versnelling.
Maar dat vindt ik raar omdat er een OMP koppeling op zit die 45% sterker is en nog maar 3 weken oud.
De volgende dag gaf ik in zijn 1e versnelling gas nu hoor ik een ventilator geluidje bij mijn turbo met een schrapend geluid er bij, plus veel meer suizen en ook niet heel de tijd schrapend geluid maar alleen als ik gas geef net of als er ook een slag in de schoepen zit van de turbo.
Ik denk dus de turbo naar de kloten het blok heeft 160.000 km gelopen dus dat zou goed kunnen.
Wie heeft dit ook wel eens gehad. of weet wat het is.
Ik hoor het graag
Gr John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De vorige knutselaar/eigenaar kan je toch wel verder helpen? Ik had zo'n auto nooit gekocht als ik er zelf geen verstand van had. Ennuh hoe kom je ooit door de APK en hoe ga je dat ding verzekeren?
Mooi samengeraapt aantal onderdelen. Maar of ze op elkaar afgestemd zijn?
Als de toeren sneller stijgen dan de snelheid slipt je koppeling, 45% sterker of niet.
Hoeveel druk wordt er door de turbo geleverd? Misschien loopt die wel veel te hoog op.
Zit er olie in de slangen van en naar de intercooler?
Zucht! Ik zou niet eens willen zien hoe dat er uit ziet. In ieder geval uniek.
Is de koppeling mechanisch of hydraulisch bedient? ik zou eerst de afstelling van de koppeling controleren om zeker te zijn dat ie goed vrijkomt. Verder kan een geringe lekkage van olie of koelwater, wat op de koppeling komt, er al voor zorgen dat de koppeling onvoldoende grip heeft. Maar ook een montage fout (niet goed vastzetten/loslopen van de drukgroep) veroorzaakt onvoldoende grip.
De bijgeluiden, dat is wat lastiger via het forum. Is er misschien een open luchtfilter gemonteerd? Die geeft dan natuurlijk ook extra geluid. Maar aangezien deze motor af-fabriek niet in de 205 gemonteerd is geweest (en er dus ivm de turbo buizen heel wat pasgemaakt moet worden) is de kans denk ik het grootst dat er ergens een aansluiting/turbobuis of intercooler lekt. Dit geeft sterke ventilator geluiden. Een defecte turbo komt bij deze kilometerstand niet veel voor, mits deze goed gesmeerd is natuurlijk
hallo,
Bedankt voor jullie reactie's.
Ik heb wel verstand van auto's maar nog nooit een auto gehad met turbo.
En ik heb hem ook gekocht om op te knappen. Het probleem heb ik gevonden, er was een slangentje die er afgeklapt is en precies op een plek waar je niet goed kan kijken die motor is natuurlijk veel groter als een orgineel gti blok dus ja helemaal dicht gebouwd en dat zoiets zo een geluid maakt. Maar de slippende koppeling heb ik nog steeds daar ga ik van de week naar kijken. de turbo staat op 0,65bar dus dat valt wel mee.
Maar nogmaals bedankt voor jullie reactie's
Gr John
En hij is gewoon verzekerd omdat ik de orginele papieren heb en bij de vorige eigenaar is hij ook door de APK gekomen.
Omdat er op de papieren alleen 4 cilinder staat en niet hoeveel kw/pk hij heeft.
13 jaar
dan hoop ik niet dat je hem bij een echte garage laat keuren want dan heb je een probleem vrees ik. Dit geldt ook wanneer je een aanrijding krijgt en ze constateren dat deze auto verre van origineel is....
13 jaar
Gaat vanzelf een keer fout...wat dacht je van een grote verkeerscontrole? ik weet zeker dat je dan mag gaan lopen.
Dat is het voordeel van zo'n auto: er loopt er altijd één.........
Je kan hem toch gewoon bij de RDW laten keuren?
Ik vind het wel leuk zo'n project, bovendien het kan altijd nog gekker.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/269...][img]http://img269.imageshack.us/img269/4018/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/407...][img]http://img407.imageshack.us/img407/9564/...[/img][/url]
13 jaar
auto's tot 31-12-1997 kunnen omgebouwd worden wat betreft cylinderinhoud en aantal cylinders, en vermogen.
Enigste is dat deze auto dan wel naar de rdw moet voor de keuring, wat betekend dat je een nieuw kentekenbewijs krijgt met de nieuwe gegevens.
Auto's van voor 1-1-1998 dienen alleen te voldoen aan permanente eisen, daarne is het een ander verhaal...
13 jaar
Leuk projectje john.
Vind t wel gaaf dat men zoiets doet. Menig 205 liefhebber bouwt een ander blok in.
Uit een 405 T16, MI 16, 2 liter turboblokken uit citroen. Ruimte houd je niet over onder het kapje maar lol heb je zeker.
Succes ermee!!!!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar