Afgelopen week heb ik proef gereden in een 206 gti met 125.000 km op de teller. De auto gaf een bonk bij het schakelen van 1 naar 2. De verkoper zei dat dit het hoge koppel en de power van de 206 was en dat ik moest wennen aan het koppelen. Hij zelf had het niet (maar reed ook pittig) behalve 1 x van zijn 2 naar de 3 maar dan is het heel licht te horen. Het is met name van zijn 1 naar de 2.
De auto haal ik wellicht volgende week op zonder garantie maar hij laat hem nog een afleveringsbeurt geven en dan zal ook bekeken worden of het een motorsteun is ofzo (dat vertelde mijn AD autogarage dat het dat zou kunnen zijn).
Hoop dat iemand een idee heeft of dit een dure grap kan worden als ik de auto zonder garantie koop en het niet door hem is opgelost?
Ik wil eigenlijk dan de auto kopen met de vraag: als mijn AD garage dit wel oplost dat hij dit betaalt.
Bedankt voor uw hulp!
Vriendelijke groeten,
Peter Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lastige vraag om daar op afstand een passend antwoord op te geven! Je zou voor aankoop nog eens langs een dealer moeten rijden om het aldaar te vragen en laten horen. Dokkum.....? Zit de dealer vast niet ver weg!
Zonet bericht gekregen van iemand anders die er ook last van had.
Hier de reactie:
-----
Bij mij was het de schakelbak. de tandwielen erin en koste maar liefs 1500 euro.
en was ook nij name van zijn 1 naar zijn 2
veel s6
----------
Kun je zoiets makkelijk zien of moet alles eruit/eraf enz?
Ik ben van plan dit aan de handelaar te vertellen en ik wil er zeker van zijn dat het goed gaat komen en dat ik vlgd week nadat hij wellicht zegt: het ligt aan je eigen koppelen en de enorme trekkracht van de wagen, ik de auto betaal en dat hij er vervolgens niets meer mee te maken wil hebben.
PS ik woon in Dokkum maar de auto koop ik anderhalf uur verderop.
Ik heb net een mail gezonden aan de autohandelaar dat als hij niets vind bij de afleverbeurt en dat het dan aan mijn koppel gedrag ligt, dat ik dat dan op schrift wil hebben. Ik wil dan zelf de auto hier in Dokkum na laten kijken of het echt aan mij ligt. Ligt het aan de auto dan moeten de kosten door de autohandelaar voldaan worden. Ik heb heb zelf wel vaker in snelle auto's gereden (clio 16v, kadett gsi, escort xr3i) maar bij die autos heb ik nooit een bonk-geluid vernomen bij het schakelen van 1 naar 2. Dat de handelaar het zelf niet had kwam wellicht omdat hij snel optrok en niet weer in de 1e is uitgekomen. Pas later van 2 naar 3 was het bij hem ook heel licht het geval.
Ik ben benieuwd naar zijn reactie en ik heb er tot nu toe alle vertrouwen in dat het goed komt. Hij kwam echt goed over en wie weet ligt het ook echt wel aan mij.
Ik post hier wel wat de stand van zaken is de komende dagen. (reactie handelaar, aflevering auto wel of niet wat gevonden enz.)
PJ
PJ
14 jaar
Update:
dealer heeft mij gister gebeld (na mijn lange mail aan hem). Hij zei overleg te hebben gehad met de erkende peugeot garage en deze zei dat het een bekend probleem is en het wellicht aan de versnellingsbak ligt of aan de motorsteun.
Ik ben benieuwd.
14 jaar
UPDATE 7 mei 2010:
de auto is vandaag gekeurd maar helaas is het gebonk volgens de verkoper nog aanwezig en ze weten niet wat het is. Zo verkoopt hij de auto niet aan mij en liever aan een ander die het niet erg vind.
Helaas einde verhaal en geen oplossing.
PJ
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar