auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207: Peugeot 207 GT, 1.6 - Rekeneenheid kapot????

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Goede avond,

Vorig jaar heeft mijn wagen een nieuwse distributieketting gekregen omdat deze gesprongen was (?) op 43000 km.
De motor is toen eveneens volledig gereviseerd.
Momenteel staat mijn wagen al een tweetal maanden bij een officiele verdeler omdat ik tijdens het koud starten merkte dat de motor schokte. Men heeft mij toen gemeld dat er een bougie en bobijn kapot zou zijn. Na het vervangen van alle bougies en bobijnen was het probleem nog steeds niet verholpen. De wagen schokte nog steeds en toen ik verder wou rijden verloor hij ook kracht, Turbo viel uit en toeters en bellen op het dashbord sprongen aan (storing emissiesysteem). Als je de motor dan herstart had de wagen weer zijn vermogen...

Nu na heel veel checks en vooral geduld heb ik nu te horen gekregen dat de regeleenheid kapot zou zijn.

Kan dit? Ik staar een beetje in het duister. Vorig jaar reeds 2700 euro betaalt voor deze zaken en als het nu die regeleenheid is kan ik me weer aan zoiets verwachten...

Alvast bedankt voor jullie feedback!

mvg,

Mathias

Geplaatst door

Mathias109 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb dit eens gehad met zo'n 1.6 EP motor met turbo. op deze motor zit een hoge druk benzinepomp, deze veroorzaakte de problemen, doch geen enkele foutcode verwees naar die pomp. De wagen was nog in waarborg en had in opdracht van peugeot ook bougies, bobijn, motorecu vervangen zonder resultaat.

PEUGEOT TR 0
badge

13 jaar

Het hele verhaal klinkt niet naar een defecte ecu, maar eerder naar een brandstof tekort.
Als gevolg daarvan misfires. Daarom zijn waarschijnlijk de bobines en bougies vervangen.
Met herstarten begint de motor weer op 4 cylinders, tot de volgende misfire.

Kan een probleem met brandstofdruk zijn, of valse lucht of een defecte sensor (luchtmassameter, lambdasonde).
Ik zou eerst de fuel trims bekijken. Als die veel van het middenpunt (0%) afwijken dan is er een mengsel probleem.
Daarna proef rijden en gewenste en werkelijke brandstofdruk goed kontroleren.

Gezien de kosten en risico's: second opinion bij een ander vragen?

oldford 0
badge

13 jaar

druk bij deze motoren ligt op maximaal 120bar en 40bar normaal
geeft hij 8bar aan dan loopt hij niet
dit omdat in de cilinder 10bar druk zit en je de injector opent
de lucht in motor zal dus in de brandstofgallerij komen
vandaar dat er 40bar op staat

zoals de rest zegt laat even checken of de opvoerpomp genoeg druk leverd
komt voor dat huis inwendig kapot schuurd en dan geen druk opbouwd
dealer kan zien via meting gegevens hoeveel druk hij opbouwd
verder heb ik ze bij de 1.6thp(1.6turbo) nog nooit kapote ecu gezien
alleen bij de 1.6 dit alleen omdat koelvloeistofsensor kapot was gegaan en koelvloeistof in de ecu zat

Goede middag,

Alvast bedankt voor al deze replies. heb dit zo doorgegeven aan mijn garage en die zei me dat ze dit reeds hadden gecheckt....

Wat kost zo een nieuwe ECU?

Thanks

Mathias109 0

13 jaar

900 tot 1100 incl btw ex montage, en intialiseren van de regelcomponenten
totaal dus tegen de 1500euro

de vraag is echter wat is er kapot aan de ecu
stuurt hij 1 bobine niet goed genoeg aan of storing code die niet te verwijderen is en steeds terugkomt
tevens zijn er storing codes gevonden en welke

als deze motoren niet lekker loopt doen we vaak hetzelfde herprogrammeren en met zo koud mogelijke regelcomponenten opnieuw inleren, dit hielp in de winter bij veel 1.6motoren van de klanten, echter zonder turbo
is dit al geprobeert

[quote=trucker0werner]druk bij deze motoren ligt op maximaal 120bar en 40bar normaal
geeft hij 8bar aan dan loopt hij niet
dit omdat in de cilinder 10bar druk zit en je de injector opent
de lucht in motor zal dus in de brandstofgallerij komen
vandaar dat er 40bar op staat[/quote]
waar slaat dat nou weer op?

die hoge druk is voor een betere cq schonere verbranding en dus minder brandstof nodig voor het zelfde vermogen....

Tja, die hoge druk inspuiting gaat voor problemen zorgen.
Helemaal ongelijk heeft Werner niet. De brandstofdruk zal flink hoger moeten zijn dan de druk in de cylinder.
En een bijkomend effect is dat de inspuittijd een stuk korter is/moet zijn dan bij conventionele inspuiting.
Bij inspuiting in het spruitstuk mag de injector de volle 2 omwentelingen open staan. Brandstof komt dan niet verder als de inlaatklep(pen).
Bij directe inspuiting kan dat niet, daar heb je veel minder tijd, dus moet je veel meer in korte tijd inspuiten.
Zeker bij lichte belasting waar de brandstof vlak voor het ontstekingstijdstip wordt ingespoten.
Maar ook bij volle belasting heb je minder dan 1/4 van de tijd die conventionele systemen hebben.
Zie ook: http://autospeed.com/cms/title_Direct-Pe...

oldford 0
badge

13 jaar

dat klopt ook
de hoge druk heeft daarnaast ook voordeel dat mengsel ook gekoeld wordt, hetzelfde als wat er gebeurt met lpi ten op zichte van lpg
koude mengsel in het blok en snellere menging met de lucht
maar ik denk niet dat wanneer de pomp 8 bar leverd de motor aanslaat ivm de druk in de cilinder zelf

Goede middag,

Het probleem zou zich stellen als de motor koud wordt gestart waarbij deze overslaat en dus maar op 3 cillinders zou draaien...

Mathias109 0

13 jaar

als er geen directe meting is gedaan wat zegt dat de motor ebe niet goed werkt zou ik eerst proberen
herprogrammeren + intialiseren

dit is wel met de gedachten dat de ketting goed vv is vorig jaar
verder kettingtand verschoven of gebroken en kleppen vervangen
en niet van tijd staat en/of inlaat +uitlaat omgedraaid zit (het laatste is een info flash van dat er voorgekomen is dat de inlaat en uitlaat tandwiel verwisseld waren gevolg 300-400rpm schommel )

hij loopt niet goed en merkt dit op aan bdp-sensor
gevolg dat de cilinder uitgeschakeld wordt (geen inspuiting)
daarna kan het zelf nog een cilinder uitschakelen en motor als gevolg uitvallen

als hij op 3 cilinder loopt geeft hij op 1 cilinder storing
als je deze hebt kun je makkelijker zien waar het probleem vandaan komt
bougies en bobine dus niet (zijn allemaal vv)
dan kijken naar injector
deze al geprobeerd te verwisselen met een andere om te kijken of probleem blijft of verplaatst

Bij een convetionele injectie zou ik ook zeggen, wissel de injector eens.
Maar bij hoge druk inspuiting gaat dat niet maar zo. Daar heb je meestal speciaal gereedschap voor nodig en mol je de seals.
Dus kostenloos zoals vroeger gaat het niet meer en een particulier kan het al helemaal niet meer.

Is er al eens een 4-gas test gedaan bij koude motor? En wat komt daar uit?

oldford 0
badge

13 jaar

om te meten hoef je het alleen bij de computer te meten op de juiste pinnen
vervangen kan nog steeds gewoon zit alleen niet meer ingedrukt en gallerij met 1 schroef vast
maar elke injector zit met een stevige beugel vast
geen speciaal gereedschap

alleen om het te kunnen verwisselen moet je de halve inlaat weg halen en dan is het nog moeilijk om er bij te komen
ben bang dat een 4gas tester niet veel informatie geeft
dan alleen te veel lucht doordat hij op 3 cilinders loopt
injector wordt namelijk op betreffende cilinder niet aangestuurd

En als je op de 4-gas tester kijkt vlak voordat die cylinder uitvalt?

oldford 0
badge

13 jaar

het in en uitlaattandwiel verwisselen valt bij een turbo niet mee werner. ik heb 1 keer een computer vervangen, deze liep echter permanent op 3 cil.
zelf verdenk ik ook ten zeerste de hogedruk benzinepomp, deze veroorzaken zeker dit soort klachten. zijn ze eventueel niet bereid om een pomp van een andere auto even over te zetten om te proberen? is op zich goed te doen.

harry4203 3135
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.