Peugeot 307: peugeot 307 cc 2.0 16v Co/2 te Hoog

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hallo allemaal,

Wij hebben een Peugeot 307cc 2.0 16v welke niet aan zijn co/2 waarde komt

Labda is wel goed zo rond de 0.998

stationair 1,5 en op toeren tussen de 1 en 2 procent

Wij hebben vervangen de voorste labda sonde / Kat / Temp zender

Geen resultaat , komt iemand dit bekend voor

Ik heb van de dealer begrepen dat er wel eens een injector lekt , daar loopt hij volgens mij te mooi voor

Ik verneem graag van Jullie wat dit eventueel kan zijn

Fout meldingen zijn er niet

Vr Gr

HL Visser

hlvisser

Geplaatst door hlvisser (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Welke kat heb je vervangen? Die onder het spruitstuk of die onder de auto ?

hlvisser (0) PRO, 12 jaar geleden

Er zit er maar 1 onder , deze zit onder de auto

uitlaat aan achterzijde blok , loopt schuin naar beneden en daar zit de kat --labda sonde zit voor de kat en een er achter .

het is het blok welke ook in een citroèn picasso 2.0 16v zit .

grijze/witte kap over het kleppendeksel heen met de 6 plastic boutjes . inlaat aan de bumperzijde/voorzijde en uitlaat achter aan .

Vr Gr

HL Visser

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Dan lijkt je opgegeven bouwjaar 2008 niet helemaal correct.

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Zo te horen is dit een ew10j4,bouwjaar zal 2005 of ouder zijn

Als lambda waarde goed is en co% niet dan vermoed ik dat de kat niet goed meer is. Maar met een defekte kat en een goede lambda kom je over het algemeen maar aan 0.5% co stationair.? Hoe is lambda op toeren ?

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

1 en 2 procent heeft hij getypt

de enige vraag is welke kat van de twee heeft hij vervangen
de een boven de subframe of de een net na de subframe
katalisator zit tussen 2 lambda sondes dus boven de subframe
en de oxidatiefilter zit daar net onder
qua prijs scheelt het 100 euro maar nog steeds een behoorlijke prijs

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Werner, even een correctie: 1 en 2 procent heeft hij getypt lijkt me te gaan over CO op toeren en is niet de door peugeottechnieker gevraagde lambda waarde.
En de vraag over welke kat lijkt ook al beantwoord in #3. Vandaar onze reactie dat het opgegeven bouwjaar niet klopt. Bij model met voorkat zit de voorste lambda rechtop boven in het uitlaatspruitstuk. De 1ste kat zit dan verwerkt in het uitlaatspruitstuk. Is deze kat defect, dan krijg je na verloop van tijd toch brandend motordiagnoselampje met uit te lezen storing: veroudering katalysator. Deze storing een paar keer meegemaakt vooral bij auto's op LPG en in deze gevallen ook meestal te zien door voorste lambda eruit te draaien en in het ontstane gaatje te kijken. Er zit dan vaak een gat gebrand in het kat-materiaal. Dacht ook dat er voor dit systeem een gewijzigde voorkat/uitlaatspruitstuk was met andere, minder fijne openingen in het kat-materiaal? Oók komt bij dit systeem de voorste lambda met regelmaat voor, maar gaat dan ook weer samen met een storing.

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

whoops verkeerd gelezen dacht dat er co stond
mij fout, sorry

verder voorkat is volgens mij ook info flash van geweest dat ik me kan herinderen
conclusie was kat vervangen en software update
dus mogelijk dat er een wijziging in is gekomen

oldtimer (0) PRO, 12 jaar geleden

werner was het niet lambda vervangen en update???
hij heeft het over de co2 waarde ???? (zie het eerste verhaal )

trucker0werner (0) PRO, 12 jaar geleden

laatste acht van chassisnummer en we kunnen kijken of er iets bekend hierover is

ik had toen een 407 met ew10 motor
zelfde storing

info flash gevonden van 406 nog zelf volgens mij
en van expert van de lease maatschappij die langs kwam toch mogen vv
eerst toen ook oxidatiefilter van 480euro maar we moesten de andere hebben dat wisten we vanaf begin
maar foutje van magazijn door verkeerde stuk uitlaat op de offerte te zetten

uiteindelijk katilisator onder de spruitstuk vv en herpogrammeren en niet meer gezien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum