Hallo allemaal,
Wij hebben een Peugeot 307cc 2.0 16v welke niet aan zijn co/2 waarde komt
Labda is wel goed zo rond de 0.998
stationair 1,5 en op toeren tussen de 1 en 2 procent
Wij hebben vervangen de voorste labda sonde / Kat / Temp zender
Geen resultaat , komt iemand dit bekend voor
Ik heb van de dealer begrepen dat er wel eens een injector lekt , daar loopt hij volgens mij te mooi voor
Ik verneem graag van Jullie wat dit eventueel kan zijn
Fout meldingen zijn er niet
Vr Gr
HL Visser
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke kat heb je vervangen? Die onder het spruitstuk of die onder de auto ?
Er zit er maar 1 onder , deze zit onder de auto
uitlaat aan achterzijde blok , loopt schuin naar beneden en daar zit de kat --labda sonde zit voor de kat en een er achter .
het is het blok welke ook in een citroèn picasso 2.0 16v zit .
grijze/witte kap over het kleppendeksel heen met de 6 plastic boutjes . inlaat aan de bumperzijde/voorzijde en uitlaat achter aan .
Vr Gr
HL Visser
Dan lijkt je opgegeven bouwjaar 2008 niet helemaal correct.
Zo te horen is dit een ew10j4,bouwjaar zal 2005 of ouder zijn
Als lambda waarde goed is en co% niet dan vermoed ik dat de kat niet goed meer is. Maar met een defekte kat en een goede lambda kom je over het algemeen maar aan 0.5% co stationair.? Hoe is lambda op toeren ?
1 en 2 procent heeft hij getypt
de enige vraag is welke kat van de twee heeft hij vervangen
de een boven de subframe of de een net na de subframe
katalisator zit tussen 2 lambda sondes dus boven de subframe
en de oxidatiefilter zit daar net onder
qua prijs scheelt het 100 euro maar nog steeds een behoorlijke prijs
Werner, even een correctie: 1 en 2 procent heeft hij getypt lijkt me te gaan over CO op toeren en is niet de door peugeottechnieker gevraagde lambda waarde.
En de vraag over welke kat lijkt ook al beantwoord in #3. Vandaar onze reactie dat het opgegeven bouwjaar niet klopt. Bij model met voorkat zit de voorste lambda rechtop boven in het uitlaatspruitstuk. De 1ste kat zit dan verwerkt in het uitlaatspruitstuk. Is deze kat defect, dan krijg je na verloop van tijd toch brandend motordiagnoselampje met uit te lezen storing: veroudering katalysator. Deze storing een paar keer meegemaakt vooral bij auto's op LPG en in deze gevallen ook meestal te zien door voorste lambda eruit te draaien en in het ontstane gaatje te kijken. Er zit dan vaak een gat gebrand in het kat-materiaal. Dacht ook dat er voor dit systeem een gewijzigde voorkat/uitlaatspruitstuk was met andere, minder fijne openingen in het kat-materiaal? Oók komt bij dit systeem de voorste lambda met regelmaat voor, maar gaat dan ook weer samen met een storing.
whoops verkeerd gelezen dacht dat er co stond
mij fout, sorry
verder voorkat is volgens mij ook info flash van geweest dat ik me kan herinderen
conclusie was kat vervangen en software update
dus mogelijk dat er een wijziging in is gekomen
werner was het niet lambda vervangen en update???
hij heeft het over de co2 waarde ???? (zie het eerste verhaal )
laatste acht van chassisnummer en we kunnen kijken of er iets bekend hierover is
ik had toen een 407 met ew10 motor
zelfde storing
info flash gevonden van 406 nog zelf volgens mij
en van expert van de lease maatschappij die langs kwam toch mogen vv
eerst toen ook oxidatiefilter van 480euro maar we moesten de andere hebben dat wisten we vanaf begin
maar foutje van magazijn door verkeerde stuk uitlaat op de offerte te zetten
uiteindelijk katilisator onder de spruitstuk vv en herpogrammeren en niet meer gezien
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar