👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Net telefoontje gehad, de monteur zit met de handen in het haar.
De motortemp loopt gewoon op tot een graad of 90 en bij normale of lichte belasting blijft dit goed gaan.
Maar ga je de snelweg op dan kookt hij binnen een paar minuten. De temp loopt langzaam op tot net over de 90 graden en ineen slaat hij door naar het rood en dan duwt hij de koelvloeistof er via het vat uit.
Korte stukken rijden kan. Stationair kan hij uren blijven draaien en dan blijft hij goed.
Wat er is gedaan.
Thermostaat gecontroleerd was goed maar toch vervangen.
Op lekkage gecontroleerd door alles op druk te zetten maar hij lekt nergens.
Waterpomp en tevens de distributieriem vervangen.
Radiateur doorgespoeld 2 maal en is brandschoon. Slangen doorgespoeld.
Het hele koelsysteem met een of ander reinigingsgoedje gevuld en laten draaien en doorgespoeld.
Koppakking gecontroleerd en is dicht, tenminste met een of ander ding wat naar gassen in de koelvloeistof "snuffelt"maar dat kan alleen stationair gecontroleerd worden niet op druk en heet zegt hij.
Het zou volgens hem mogelijk zijn dat er een haarscheurtje in de kop zit wat alleen bij hoge toeren doorlaat.
nog iemand die licht in de duisternis kan schijnen.
Of moet de kop er nu echt af.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is die overdrukdop van het expansievat niet stuk? anders toch idd haarscheurtje in de kop vrees ik. gebeurt niet veel, mar komt wel voor.
Motor loopt verder goed , verstuivers goed ? bij niet goed functionerende verstuivers/timing treed er bij belasting ook extra warmte ontwikkeling op .
Motor loopt goed alleen vind ik dat hij de laatste tijd koud onrustig/rumoerig loopt. Als hij warm is wel normaal.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar