👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi,
Ik heb sinds vorige week een andere auto gekocht en mijn oog viel op een 307hdi met 90 pk sw
Auto rijdt heerlijk alle opties alleen er is iets misschien en daarvoor heb ik jullie mening nodig.
Als ik rijdt dan is het aan de binnenkant net of ik de kleppen hoor van de motor.
Net of ze te ruim staan. Is dit mogelijk of zijn de zelfstellend?
Aan de buitenkant hoor je niks.
Ik heb een tijd in een renaul laguna dci gereden en daar hoorde ik het niet.
De olie is pad vervangen door de vorige eigenaar. Heb nl de boekjes erbij gehad en alles klopt.
De km stand is 230000 km.
Is dit een gewoon geluid van de motor of iets wat niet goed is.
De distributie moet toch om de 160k vervangen worden he.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst maar eens de motorkap openen. en dan de motor laten draaien. Het is misschien lastig maar het geluid wat je dan hoort moet je vergelijken met een andere 307 diesel. Als er geen verschil is zul je het probleem moeten zoeken de afdichting van het schutbord. bv een tule of rubberstrook langs de motorkap welke verdwenen is.
Hoi ik heb nog eens goed geluisterd en het tikken is enkel als ik rijdt.
Als de motor stationair loopt en ik geef gas dan is het geluid niet aanwezig
Ik hoor het tikken ook harder als ik tussen de 10 en 50 rijdt.
Bij 130 is het nauwelijks hoorbaar.
Iemand een idee wat het kan zijn.
Het lijken echt net de kleppen als je rijdt maar dan moet je het toch ook horen bij stationair stilstand.
11 jaar
Je hoeft niet te rijden als het geluid door de motor wordt veroorzaakt, Maar je moet rijden om het geluid te horen als het uit een ander deel van de aandrijving komt. Zoek dat ook eens uit.
Is het tikken toerental afhankelijk?
Kan ook wel eens iets stom's zijn zoals een steentje in het profiel van de band zijn.
11 jaar
Homokineet van de aandrijfas ?
Gaat de tik sneller als je sneller gaat rijden??
Hoi, de tik gaat inderdaad sneller als ik sneller rijd.
Ik heb gekeken of ik iets mis in van demping of zo dat had ik nl ook gelezen op forum en Cor.
Nu las ik iets over een luchtmassameter? Volgens mij moet de auto dan ook slecht rijden en hij rijdt perfect.
Ook las ik iets over een roetfilter maar heeft een 307 uit 2004 ook zo een filter.
Heb nog even de peugeot gebeld maar daar hebben ze het gelijk over onderzoekskosten.
Zo jammer.....
11 jaar
Controleer vooraf alle wielbouten(moeren) op vastzitten
Lucht massa meter heeft er niets mee te maken... Het probleem zit niet in de motor. En Willekeurig een onderdeel verdenken schiet ook niet op. Begin nu eerst eens met de auto op de handrem en in de vrijstand aan de voorkant op te krikken. Als je spulletjes genoeg hebt zet hem dan op stevige grote dikke blokken (hout) zodat de wielen links en rechts voor vrij hangen. Nu kun je de auto starten en laten rijden terwijl hij op zijn plaats blijft staan Nu kun je luisteren of het geluid er nog is en zo jaar waar het vandaan komt.
Als het geluid weg is moet je goed op het loopvlak van de voorbanden letten. Als het probleem dan niet door de voorbanden veroorzaakt wordt moeten de achterbanden worden geinspecteerd.
Als het geluid niet weg is kun je horen of het links of rechts of in het midden zit.
Hoi, ik ben even naar een andere garage gegaan ipv de dealer en de monteur weet zeker dat er 1 of 2 verstuivers stuk (vervuild) zijn.
Hij had het over het mechanisch gedeelte.
Bij stationair lopen tikt hij nl ook vanaf de 1900 toeren.Hij zei dat ik ze allemaal kan laten testen en dat kost 30 euro per verstuiver.
Hij raadde me aan om eerst 3 flesjes verstuiverreiniger toe te voegen aan de brandstof. Grootte kans dat het helpt.
Ook is mij verteld dat de motor niet stuk kan gaan. Moet wel het verbruik in de gaten houden.
Is dit een logische verklaring
11 jaar
Raar
Is het een rare diagnose?
Kan het zo zijn dat een verstuiver tikt?
11 jaar
als je probleem hebt met je verstuiver kan je ook de verstuiver retour meting doen. je sluit je retour van je verstuiver op een potje aan. dit doe je bij alle 4 de verstuivers.
dan moet je hem starten en kun je zien hoe verstuiver tussen elkaar werken. je zal op alle 4 gelijke hoeveelheden moeten zien.
Naast dat kun je ook in meting gegevens kijken hoe de verstuivers aangestuurd worden. de computer kan het namelijk bij regelen zodat de motor goed loopt. maar dan zie je wel in het systeem je waardes van 1 verstuiver buiten de grens gaan.
verder lijkt me het gek dat het een verstuiver is dit omdat je met rijden niks merkt. Als hij slecht accelereert dan zou dit kunnen maar dat doet hij ook goed.
30euro per verstuiver klinkt leuk, maar je moet wel weten dat er nog 4x verstuiver de-en monteren bij komt. dit exclusief eventueel nieuwe verstuiver. Als er 1 kapot is dan advies 4vervangen
verstuiver zat dacht ik rond de 300-400euro
Naast dat hebben we als bedrijf wel eens verstuivers weggebracht, echter kwamen ze aan met of goed was en later alsnog 4x verstuiver vv waarna het probleem weg was. en dat ze zeggen dat er een defecte verstuiver tussen zit. en dan probleem niet opgelost is. Wat ze wel kunnen is de verstuiverbeeld beoordelen. onderin de verstuiver zitten 5-10 kleine gaatjes waar de diesel onder hoge druk eruit gespoten wordt.
Dit is mijn ervaring dat ze niet altijd goed hebben. Eerlijk te zijn het is tot hede eerder verkeerd beoordeelt dan goed.
Als je flesjes dieselreiniger toevoegd dat kan schillen maar mee voor je uitstoot. als je hiervoor kiest doe dan eerst je brandstoffilter vervangen. zodat je niet dieselreiniger door je vieze filter moet pompen.
Het gaat erom hoe erg hij tikt. Dit kan inderdaad door slechte verstuiver komen maar daarvoor hoeft hij niet per direct eruit, ervoor. Je kan dus nog meting van te voren doen
Hoi,
Ik zal maandag eens bellen naar avt in roosendaal.
Zij zijn gespecialiseerd in diesel motoren.
Ik houd jullie op de hoogte
11 jaar
Vreemd, een geluid wat zich alleen manfesteerd tijdens het rijden?? en dan toch de verstuivers verdenken????
Ik zou het ook niet meer weten. Wat de dealer over het geluid te melden had blijft in nevelen gehuld, de andere garage vindt dat de verstuivers tikken, En nu gaat een diesel(motoren) specialist aan de gang met een geluid in de aandrijving..
Cor ik heb al eerder geschreven dat hij ook tikt vanaf 1900 toeren bij stationair.
Zit hem zeker niet in de aandrijving
11 jaar
Is de krukaspoelie nog goed deze rammelen ook graag
Hoi ik heb nog eens goed geluisterd en het tikken is enkel als ik rijdt.
Als de motor stationair loopt en ik geef gas dan is het geluid niet aanwezig
Ik hoor het tikken ook harder als ik tussen de 10 en 50 rijdt.
Bij 130 is het nauwelijks hoorbaar.
Iemand een idee wat het kan zijn.
Het lijken echt net de kleppen als je rijdt maar dan moet je het toch ook horen bij stationair stilstand.
Hoi, de tik gaat inderdaad sneller als ik sneller rijd.
Ik heb gekeken of ik iets mis in van demping of zo dat had ik nl ook gelezen op forum en Cor.
Nu las ik iets over een luchtmassameter? Volgens mij moet de auto dan ook slecht rijden en hij rijdt perfect.
Ook las ik iets over een roetfilter maar heeft een 307 uit 2004 ook zo een filter.
Heb nog even de peugeot gebeld maar daar hebben ze het gelijk over onderzoekskosten.
Zo jammer.....
Hoi, ik ben even naar een andere garage gegaan ipv de dealer en de monteur weet zeker dat er 1 of 2 verstuivers stuk (vervuild) zijn.
Hij had het over het mechanisch gedeelte.
Bij stationair lopen tikt hij nl ook vanaf de 1900 toeren.Hij zei dat ik ze allemaal kan laten testen en dat kost 30 euro per verstuiver.
Hij raadde me aan om eerst 3 flesjes verstuiverreiniger toe te voegen aan de brandstof. Grootte kans dat het helpt.
Ook is mij verteld dat de motor niet stuk kan gaan. Moet wel het verbruik in de gaten houden.
Is dit een logische verklaring
Dit is wat ik gelezen heb.
[quote=sus12]Is de krukaspoelie nog goed deze rammelen ook graag[/quote]
Ook ik vergis me meer dan eens. Ik reageerde ten onrechte op sus 12
[quote=reebokkie]Cor ik heb al eerder geschreven dat hij ook tikt vanaf 1900 toeren bij stationair.
Zit hem zeker niet in de aandrijving[/quote]
Doet hij het over het hele toerenbereik? Als je bedoelt een licht snel tikkend geluid alsof de kleppen veel te ruim staan wat begint bij 1200 toeren en weer stopt bij 3200 toeren dan hoef je je geen zorgen te maken, doen alle HDI's in meer of mindere mate. Toen ik mijn eerste HDI had heb ik me er ook over verbaasd. Het heeft te maken met de manier van inspuiting, iets met een andere voorinspuiting heb ik me laten vertellen.
11 jaar
Hoi ik ben naar avt gegaan en ik moet over een week komen. Dan willen ze de verstuivers testen.
Ze hebben even gekeken en hij vind het raar. Lijkt echt een verstuiver maar auto rijdt perfect. Nu weet ik het ook niet.
Testen kost 27,50 ex en 1,5 uur werk. 250 euro bij elkaar.
Totaal geen rookontwikkeling of iets raars.
11 jaar
Hoi
Ik heb de afspraak ivm ziek zijn afgezegd.
Ik vind het ook zonde om zomaar geld weg te leggen voor niks.
Als ze al zeggen dat ze het niet weten maar denken aan een verstuiver dan vind ik dat raar.
Vooral ook omdat het tikken weg is boven de 3000 toeren.
Volgens de monteurs daar moet het tikken ook dan aanwezig zijn.
Ik heb overigens de auto op twee poten gezet om te controleren of het iets anders is, maar het komt uit het motor gedeelte.
11 jaar
Ik ga als eerste maar de olie vervwersen door 5w40
Misschien helpt dit wel.
Ik heb de oude eigenaar gebeld en hij zei me dat hij het laatste half jaar alleen maar kleine stukjes heeft gereden.
Ongeveer 100km per maand.
In november is de olie ververst door de kwik fit. Staat alleen niet op wat voor olie.
11 jaar
[quote=reebokkie]Ik ga als eerste maar de olie vervwersen door 5w40 Misschien helpt dit wel[/quote]
De diagnose was anders toch ?? Nu maak je het toch nog duur ;
Gr. paul
De diagnose is dat ze het niet weten.
Ik vind het zonde van mijn geld om de verstuivers te laten nakijken terwijl ze het niet weten.
Garage zegt letterlijk dat als het een verstuiver is hij altijd moet tikken.
Het is voor mij ook onduidelijk.
Ze sturen een raket naar de maan maar weten niet wat er tikt en om nu alles uit elkaar te laten halen en daar niks mee opschieten daar pas ik voor.
Daarom eerst olie vervangen, misschien dat dat helpt.
Die kleine stukjes rijden met een dieseltje lijkt me ook niet goed.
11 jaar
[quote=reebokkie]Garage zegt letterlijk dat als het een verstuiver is hij altijd moet tikken[/quote]
Wat de Garage zegt is niet helemaal waar, de verstuivers worden getest in div toerentalgebied.
Een loze rakket naar de maan sturen doe je nu zelf ook, olie verversen in de hoop dit uitkomst bied.
Gr. Paul
Mee eens Paul.
[quote=P. Kelder][quote=reebokkie]Garage zegt letterlijk dat als het een verstuiver is hij altijd moet tikken[/quote]
Wat de Garage zegt is niet helemaal waar, de verstuivers worden getest in div toerentalgebied.
Een loze rakket naar de maan sturen doe je nu zelf ook, olie verversen in de hoop dit uitkomst bied.
Gr. Paul[/quote]
Hoi, ik heb de verstuivers laten testen en inderdaad waren er 2 niet goed
Ik heb alles laten vervangen en de oude ingeleverd. Statiegeld van Bosch en dan nog per stuk 225 euro ex.(ongeveer)
Monteur zei dat ik zo nog wel kon blijven rijden en dat er verder niks kon gebeuren buiten dat het verbruik omhoog zou gaan.
Ik heb toch maar gekozen voor vervangen.
Allen bedankt
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar