Collega's, de wegenwacht bracht hier een 307 binnen die door de eigenaar een week geleden gekocht is. Autootje heeft 29000 km en heeft 3 jaar stilgestaan. Bij relatief koude motor valt hij op het rondpunt of op de hoek van de straat om de haverklap stil. Start onmiddellijk. Wij zijn op een week tijd de tweede garage die zich hierover moet buigen.
Mijn probleem is echter dat ik een voor mij onbekende foutcode heb : koeling van de regeleenheid - 44 overblijv. fout wissen van 50.
Fout kan niet gewist worden.
Iemand dit probleem al meegemaakt.
Is trouwens het identieke probleem ongeveer dat wij met een C3 voor hebben die op 5 jaar tijd 5000 km gelopen heeft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste jhl,
De koelfan weerstand is wel goed? gaan vaak stuk en storing geven, de benzine na 3jaar stilstaan is dat al vervangen? lijkt mee ook een reele optie.
Laat anders de klant eerst een rijden met een brandstofreiniger, doet soms wonderen
Denk niet dat de foutmelding iets te maken heeft met het afslaan.
Heb je geen ft code.
"44 overblijv. fout wissen van 50"
Reeds 44 keer foutgeheugen gewist van de maximale 50 keer.
Oiram,
De enige foutcode die we hebben is die "44".
Verder niks.
Ik weet niet waar je hem mee uitleest maar 44 heb ik nog nooit gezien met diag apparatuur bij een peu 307
Bedoel je misschien P0044?
Met Texa. Morgen ga ik hem uitlezen met Brainbee.
[quote=UNIVERSEEL11698]Laat anders de klant eerst een rijden met een brandstofreiniger, doet soms wonderen
Denk niet dat de foutmelding iets te maken heeft met het afslaan.
Heb je geen ft code.
"44 overblijv. fout wissen van 50"
Reeds 44 keer foutgeheugen gewist van de maximale 50 keer.[/quote]
denk dat je gelijk hebt
maar net andersom
denk eerder dat 6x storing velden zijn ingevult, en 50 velden mogelijk zijn, dus 44 die overblijven.
graag inderdaad met orginele peugeot kast uitlezen voor de meeste kans
die begrijpt eigenlijk alles wat de computer zegt.
ik zelf heb ook soort gelijke probleem staan, echter maar 2maanden stilgestaan en 90.000km op teller, maar in meting gegevens ben ik ook 187000km tegengekomen.
hierin zaten totaal 8storingen in.
elke keer als ik ze wil wissen ging dit niet, gaf aan "fout bij het wissen" (gebeurd via pp2000)
1 storing was p0606 regeleenheid, dit kan betekenen dat motor ebe zelf defect is. ivm we storing niet konden wissen en deze storing hebben we de computer weggebracht. wachten nog op resultaat van hun
edit:
resultaat is binnen motor ebe is hardware matig goed. software bleef hij moeilijk doen. helaas geen succes mee. heeft hem weer terug gezet wat hij eraf heeft gehaald en bsi ook meegenomen, bleek bsi geoxideerd te zijn
Lijkt er op dat het stappen motortje die het stationair toerental regelt hapert cq niet echt gangbaar meer is na 3 jaar stilstand. Heb je met je test apparatuur de mogelijkheid om de motor ebe te resetten ofwel initialiseren van de regelcomponenten ? Hiermee positioneer je stappenmotor opnieuw in de juiste stand.
Heeft dit type motor nog een stappenmotor? KFW
Idd staat nog stappenmotor op.
Stappenmotor vervangen, temp. sensor vervangen, krukassensor vervangen.
Auto valt nog steeds stil aan kruispunt de eerste kilometer.
Gasklephuis al schoongemaakt?
Lambdasonde signaal al gemeten 0,00 tot 0,90 bij 2000tpm.
Viergastest niets te zien?
Met remreiniger op luchtlekkage gecontroleerd bij het inlaatspruitstuk en alle vacuumslangen?
Al eens Longtermfueltrim bekeken (als de auto EOBD is?)
Slechte Mapsensor zou het ook kunnen veroorzaken.
OIram, dit wordt een straatje zonder eind.
Autootje heeft 3 jaar stil gestaan.
Ik zoek effe verder volgens de logica van de "oude" mecanicien, want via de "computer" wordt het niks.
Klant wordt stilaan nerveus, want auto dit deze kuren pas na het vullen van de tank. De eerste twee dagen niks ondervonden zegt hij.
Indien het een sagem injectie is dient je softwareversie boven of gelijk aan E600 zijn, anders blijf je kl**ten.
Indien dit al het geval is, leer je stappenmotor op een fatsoenlijke manier in, na het reinigen van het gasklephuis.
@hierboven
mag ik vragen hoe je daar aan komt. werk zelf bij peugeot maar zo'n schema/lijst heb ik nog niet gezien
raar maar hij vraagt mij een code tussen 0 en 9 als ik toegang wil krijgen tot o.a. de regeling van het stationair via de Texa.
Ten einde raad ondertussen : nieuwe batterij, nieuwe stappenmotor, gasklep volledig gereinigd, stappenmotor ingeleerd, alle alle massa's opgeschuurd, nokkenassensor vervangen....
sorry : krukassensor
Heb je de software update gedaan al gedaan zoals gova meldde ? of is hij al voorzien van software e600 of hoger ?
We zullen idd v d software update moeten gaan.
Zaterdag toerde hij probleemloos, vandaag valt hij terug om de haverklap stil.
snelheidssensor in versnellingsbak defekt. Probleem opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar