Mijn Peugeot break van 2000 heeft sinds aanschaf (2 maanden geleden) het probleem dat deze af en toe heel kort inhoud. Het voelt alsof er een fractie van een seconde geen brandstof aanwezig is. Gelijk daarna loopt de motor weer als een zonnetje. Dit probleem komt gemiddeld elke 50 km voor. Het maakt niet uit of de motor op benzine of gas koopt. (Vialle LPi) Ook is het onafhanklijk van het weer. Ik heb wel het idee dat het enkel bij warme motor voorkomt..
Het motordiagnose systeem laat helaas niets zien (Door garage uitgelezen) Ook heb ik het motormanagment lampje nooit zien branden.
Alreeds vervangen:
- 4 bougies. (Zitten nu de voorgeschreven Bosch bougies in)
- Verdelerkap/Bobine zijn vervangen door een nieuwe.
Mijn garage weet niet meer waar hij moet zoeken.
HELP !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bougie kabels?
je kunt ze testen door in het donker bij draaiende motor water te sproeien op de kabels met een plantenspuit.
Als de kabels verdroogd/gescheurt zijn, slaan de vonken over.
succes.
mvg,
Hans.
Dit zijn van die storingen waar je als klant en als monteur helemaal ziek van kunt worden.
Het zou een slecht contact of draadbreuk kunnen zijn, maar om een beetje een indruk te krijgen wat er tijdens het inhouden gebeurd: net zo lang proefrijden met aangesloten diagnose apparaat tot storing zich voordoet en dan maar hopen dat er iets te zien is aan de metingen waar je als monteur wat mee kunt.
406, 2.0 ltr 16V heeft geen bougiekabels dus, ondanks de goeie tip, zal dit niet lukken.
Je geeft aan dat bobine vervangen is, maar zijn de doppen hiervan ook vervangen?
[quote=hans4074]Dit zijn van die storingen waar je als klant en als monteur helemaal ziek van kunt worden.
Het zou een slecht contact of draadbreuk kunnen zijn, maar om een beetje een indruk te krijgen wat er tijdens het inhouden gebeurd: net zo lang proefrijden met aangesloten diagnose apparaat tot storing zich voordoet en dan maar hopen dat er iets te zien is aan de metingen waar je als monteur wat mee kunt.
406, 2.0 ltr 16V heeft geen bougiekabels dus, ondanks de goeie tip, zal dit niet lukken.
Je geeft aan dat bobine vervangen is, maar zijn de doppen hiervan ook vervangen?[/quote]
Ja, ook de doppen zijn vervangen. Het schijnt dat deze doppen duurder zijn dan de complete verdelerkap/bobine...
Teven is alles met een isolerende coating ingespoten (siliconen basis)
Zou het kunnen helpen om alle stekkers eens los te halen, schoon te maken en weer terug te zetten ?
16 jaar
Is inderdaad een moeilijk probleem om op te sporen.
De stekkers van alle sensoren nalopen en schoonmaken is wel een goede eerste stap.
MAP sensor is ook iets wat vaak voorkomt. Deze zit op het inlaatspruitstuk en kan vervuild raken met olieprut die via de carterontluchting binnengezogen wordt. Als die dan ff tijdelijk geen goede waarde geeft, zal er de foute hoeveelheid brandstof ingespoten worden en hapert ie.
16 jaar
Vialle is een prima installatie, alleen de stekker verbindingen zijn niet hun sterkste punt.
Spuit de stekker meer eens in die op de lpe zit.
Inspuiten met contact spray en de stekker er een een paar keer op en afhalen en even laten drogen.
De stekkers van de injectoren idem dito.
16 jaar
Vergeet niet het onderbreek relais van de benzineinjectoren. Slecht relais of slechte contacten kunnen dit ook veroorzaken.
Als er verder geen storing is wordt het wel moeilijk. Een keer met lopende motor alle bedrading eens bewegen en kijken of er dan iets mis gaat ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar