Hallo iedereen,
Mijn motor bouwt heel snel hogedruk in koelvloeistofsysteem. Paar garagisten hebben gezegd dat de probleem door een lekke koppakking zou veroorzaakt zijn. Maar het enige symptoom is hogedruk. Er is nergens zichtbare lek op motor en nooit een natte plek onder de wagen. Koelvloeistof mengt niet met olie en andersom ook niet. Motor temperatuur is altijd normaal, in het midden. Enkel koelvloeistof lek is via de expansievat dop wegens hogedruk. Maar het is ook niet overdrijven veel. Komt ook geen wit-blauwe rook van mijn uitlaat. Dus is het mogelijk met 100% zekerheid over een lekke koppakking spreken voor hogedruk in koelvloeistofsysteem of kan de probleem ergens anders liggen? Kent iemand deze probleem en mogelijke oplossingen daarvan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In de garage een lekverliestest laten uitvoeren en dop laten testen.
vr.gr. Theo
Dankjewel! Ik zal het morgen aan mijn garagist laten doen. Ik heb nieuwe dop besteld. Kost maar een paar euro.
2 jaar
Lektest is negatief. CO2 test ook gedaan met blauwe vloeistof. Ook negatief. Wel tussentijd opgemerkt dat motor niet op bedrijfstemperatuur kan komen, verwarming wordt niet voldiende warm en de brandstof verbruikt veel te hoog is. Ondanks alle bezwaren van mijn garagist, ik heb mijn thermostaat vervangen en ondervonden dat het niet volledig kon sluiten. Toevallig ook een lek gevonden bij aansluiting van rubber darm met thermostaat. Maar het lekt enkel nadat de motor klein beetje opgewarmd is. IMet regen weer, heb ik opgemerkt dat regelmatig damp uitkwam tussen de darm en de buis. Zuiver gemaakt en terug aangesloten. Maar het is erger geworden. Nieuwe thermostaat huis en darm besteld. Ik denk dat het opgelost gaat worden n'a de vervanging.
2 jaar
Ja, dat is nogal eens het probleem bij een lekke koppakking, namelijk een juist diagnose...
Ik zou zelf niet zo 123 weten waar het dan WEL vandaan moet komen, maar ik begrijp dat je niet graag een dure reparatie gaat (laten) doe die misschien niet nodig was.Beste is waarschijnlijk het aankijken met uiteraard speciale aandacht voor nieuwe symptomen.
Ik zal morgen ook een cilinder druk test laten doen. Als ik zeker van de oorzaak ben, nodige kosten zal ik ook doen. Maar ik ben echt niet van plan onnodig koppakking te laten vervangen. Ik had vermogen verlies ook. Volgens diagnose, het was turbo gerelateerd. Turbo gaan wij vervangen zei mijn garagist. Ik zou eerder achter een gat zoeken ergens op uitlaat systeem heb ik gezegd toen, omdat ik telkens een blazende geluid hoorde tijdens gas geven na schakelen. Hij ging vandaag turbo uithalen en zien. Maar niet zover geraakt omdat hij een gat gevonden heeft op flexibel bocht van uitlaat pijp. Anders was het eerst turbo en dan op een rij, roet filter, katalysator, Egr, verstuivers.....uiteindelijk uitlaat pijp. Dus ik heb geen spijt dat ik onnodig mijn turbo niet gelaten vervangen heb. Ik wil eerst oorzaak vinden en dan pas achter oplossing zoeken.
2 jaar
Bij vermogensverlies moet je het in het inlaattraject zoeken , elk lekje geeft turbodrukverlies en dat ga je merken.
Reden van vermogen verlies was een barst op rubber turbocharger darm. Het was inderdaad niet veroorzaakt door de gat op uitlaat. Toch bedankt voor de juiste informatie.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar