hey,
ik heb hier een 206 staan die afgekeurd is op de autokeuring voor de co2 uitstoot, bij meting klopt de lambda waarde die staan op 1 maar de co staat op 0.50 bij gas pedaal ingedrukt terwijl het max 0.30 mag zijn iemand hiermee gekend? ik dacht zelf of de lambda sond of katalysator????
iemand enige raad of ervaring mee
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het CO gehalte op 0,5 % komt en niet varieert is de regeling goed. Conclusie de katalysator doet zijn werk niet. Had ook even de overige waardes er bij gezet. Het O2 gehalte zal ook bij 0,5 % zijn geweest en die gaan bij een goede WARME kat. een verbinding aan . Groeten.
Probeer eerst eens om de auto (dus ook cat) goed heet te rijden.
En vlak voor de meting even met flink toeren rijden, kan alles een beetje schoonbranden. Kan best zijn dat alles een beetje verzadigd is door rustig rijden en stationair lopen.
13 jaar
ik zal hem is proberen heet rijden en dan nog eens te testen, het klopt in ieder geval MAUS X de vroige eigenaar van dit voetuig was een oud madametje die maar 200 km per maand reed ;)
bednakt voor de reacties zal het in de namiddag testen
mvg
als de kat maar niet dood is dan....
13 jaar
hey,
heb geprobeerd de auto goed heet te rijden .. zonder resultaat :( wat denken jullie kat defect?
Gr en bednakt voor de snelle reacties
ik denk een dode kat. Wellicht een kat van een sloper halen?
13 jaar
[quote=master]ik denk een dode kat. Wellicht een kat van een sloper halen?[/quote]
heb rondgehoord hier in het antwerpse maar zonder resultaat, de meeste afbraken verkopen ze meteen aan opkopers :(
probeer eens in Breda en omstreken
13 jaar
bartebben.com ?!
13 jaar
een vraag collega's,
hoor hier net dat er een product bestaan om je co naar beneden te halen, denken jullie dat dit helpt?
thanks allemaal groeten
is dat net zoiets als zuigerveren uit blik, of klepseals uit een tube?
het is een product van wynn's injection power, er staat speciaal vermeld om hc en co te verlagen
Als de electronica alles goed regelt komt het CO gehalte niet lager dan 0,5 % en nu moet de katalysator de rest een verbinding aan laten gaan met de overgebleven zuurstof . Restant HC doet daar ook aan mee maar die waardes zijn gemeten in delen per miljoen ( pinuts ) . Ga zo verder.
[quote=Punt]Als de electronica alles goed regelt komt het CO gehalte niet lager dan 0,5 % en nu moet de katalysator de rest een verbinding aan laten gaan met de overgebleven zuurstof . Restant HC doet daar ook aan mee maar die waardes zijn gemeten in delen per miljoen ( pinuts ) . Ga zo verder.[/quote]
dus... aan te raden? of toch de kat?
de waarde die ik nu krijg is 0.53 en voor de keuring moeten deze waarde onder 0.3 zijn
zoek maar een kat dan is het netjes opgelost. Die 'middeltjes'werken toch vaak niet of heel even.
13 jaar
probeer eens schone olie heb ik aleen paar keer meegemaakt teveel carterdampen en dan is het CO te hoog
Jullie zullen het niet graag horen, maar ik had ooit een auto op LPG
waarvan de kat kapot was, ieder jaar geraakte ik door de keuring
voor uitlaatgassen oplossing : LPG mixer zeer arm zetten en
de slangen van de carter ventilatie discreet afkoppelen en steeds
binnen tolerantie .
13 jaar
ten eerste neem ik aan dat de auto intussen wel gekeurd is. ten tweede gaat het hier niet om een auto op lpg, dus arm afstellen is geen optie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar