close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Expert: peugeot expert hdi loopt onregelmatig en rookt

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

beste mensen

ik heb een probleem met een peugeot expert hdi waar ik nuiet uit kom

ik heb al de brandstoffilter vervangen en 2 verstuivers, maar hij blijft onregelmatig lopen en en roken.

heb hem uitgelzen met lexia, krijg er 4 storingen uit, die niet te wissen zijn.

de storingen zijn: signaal luchtdebietmeter permanent, onderbreking of kortsluiting

signaal temperatuur inlaatlucht kortsluiting of onderbreking tijdelijke storing

turbodruk, elektroklep maakt kortsluiting met massa of onderbreking tijdelijk

voeding lagedrukpomp onderbreking of kortsluiting met massa


[url=http://imageshack.us/photo/my-images/835/expertv.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/835...][img]http://img835.imageshack.us/img835/8559/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

deze storingen zijn niet te wissen

wie kan mij op weg helpen EGR? luchtmassameter?



alvast bedankt

Geplaatst door

lakerbas (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt mij een stekker probleem, mogelijk die op de ecu.
Luchtmasssameter signaal is laag, het ingebouwde lucht temperatuur signaal is hoog (klopt, ecu zet er 5V op), dat lijkt op een losse stekker.
De andere twee kunnen ook diezelfde stekker zijn, of geen voeding op het onderdeel. Zekeringen gecontroleerd?

Waar zit de ecu? In de motor-ruimte? Kontroleer of er geen water in de ecu-stekker zit. KONTAKT UIT!

Als je data uitleest zal de luchtmassa 0 of 0 volt zijn en de lucht temperatuur 5 volt of -40 graden Celsius.

oldford 0
badge

12 jaar

hallo oldford,

de zekeringen heb ik gecontroleerd, die zijn allemaal ok

de ecu zit rechtsvoor in de motorruimte, de stekkers heb ik gecontroleerd en ingespoten met wd40.

geen resultaat,

de data van de luchtmassameter ga ik nog even opzoeken

alvast bedankt voor je hulp

lakerbas 0

12 jaar

nog even een aanvulling : http://img443.imageshack.us/img443/924/e...

http://img526.imageshack.us/img526/3605/...

gegevens van de meetwaarden,

weet je toevallig naar welke stekkers ik moet kijken? die op de ecu zitten zijn ok,

mischien ergens een draadbreuk, in de kabelboom?

en waar kan ik de data van de luchtmassa meter zien?

nogmaals bedankt

lakerbas 0

12 jaar

Die staat achter de tekst "gemeten hoeveelheid lucht" is 41 mg/slag. Volgens mij is dat veel te weinig.
Staat onder het voltage van je verstuivers. Overigens, cylinder 1 en cylinder 4 wijken behoorlijk af. Te veel?
Lucht temperatuur zag ik niet staan, maar het zijn geen denderende foto's.

Begin eens met de stekker op de luchtmassa meter te controleren.

oldford 0
badge

12 jaar

het zijn inderdaag geen goede foto:s (iphone)

verstuiver 2 en 4 zijn nieuw geplaatst.

ik ga eerst even de stekker van de luchtmassameter controleren

lakerbas 0

12 jaar

@Bas:
citeren is niet nodig, gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
Moderator problemcar.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

hallo oldford

de stekker van de luchtmassameter ziet er goed uit.

de luchttemperatuur is 14 C , zie foto.

kan het niet te maken hebben met de EGR klep, want deze gaan vaak kapot bij de HDI.


http://img839.imageshack.us/img839/6182/...

lakerbas 0

12 jaar

Is de storing op de lucht temperatuur nu weg? Anders zie je mogelijk een vervangende waarde.

EGR kan best voor een hoop problemen zorgen, maar niet die foutcodes die je ziet.
Anders EGR als test afdoppen en foutcodes op de EGR even vergeten om te kijken hoe de motor dan loopt.

Maar met de waardes waarmee de inspuiting gecorrigeerd wordt, vraag ik me af of je hem wel goed krijgt.
Het is dat je zegt dat verstuiver 4 vervangen is, want aan die waarde zie ik dat niet.

oldford 0
badge

12 jaar

de storing van de lucht zit ernog steeds in.

ik ga morgen even de EGR afdoppen, en dan kijken of ik verschil merk.

ecu heb ik ook opengehad en zien geen vocht of iets opvallends.

lakerbas 0

12 jaar

ik heb de tweede en vierde verstuiver vervangen, geteld vanaf distributiezijde.

dus ik weet niet of dat wel de juiste is, die lexia aangeeft.

lakerbas 0

12 jaar

De grote afwijking die de Lexia aan geeft is zowel op 1 als op 4. Verkeerd tellen of niet, 1 van die 2 heb je dus al vervangen.

oldford 0
badge

12 jaar

heb vandaag de egr afgedopt, maar de motor blijft roken en onregelmatig lopen.

oldford, kan het zijn dat de afwijking op 1 en 4 te maken heeft met een distributie die niet op tijd staat?

en heeft er iemand toevallig een schema van deze auto van de ecu tot zekeringkast

laatste acht van chassis is 62119378 peuegot expert hdi 2005

lakerbas 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.