close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Expert: probleem met een dw10 motor na vervangen tuimelaars.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: dw10

na vervangen van alle 8 tuimelaars en weer terug monteren van de nokkenas doet zich het volgende voor, er is geen of weinig compressie.
de hele nokkenas kop is gemonteerd met de juiste momenten en kan rond gedraaid worden met de hand op de poelie, als ik de nokkenas verwijder is er weer compressie...
heb de oude tuimelaars vergeleken met de nieuwe en na gemeten maar er is geen verschil....
tevens ben ik er van uitgegaan dat het het zelfde timing gat voor de krukas kon gebruiken als bij een dw8 maar achter de startmotor zit wel het gat maar als ik er een pen in steek gaat deze er lang niet zo ver in als met de dw8 en is de timing ook lang niet goed(mischien heeft iemand een tip)

tja na een lange zaterdag geef ik het op heb de hele meuk er nu 4 x afgehad en hoop op een goede tip,alvast bedankt.

mvh john

ps. het gaat hier om een fiat ulysse 2.0 jtd met dw10 motor.

Geplaatst door

car-experten.dk (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik ben bang dat de hydraulische stoters te ver naar buiten zijn gekomen.(snaar gebroken geweest?) ik heb ze wel eens met beleid in de bankschroef allemaal ingedrukt.

harry4203 2495
badge vip badge

12 jaar

daar had ik nog niet aan gedacht , idd heeft de motor een klap gehad en was al ten einde raad.
ik hoor de compressie slag idd wel slisteren langs de kleppen maar geen druk op bouwen.
mochten er nog meer tips zijn houd ik me aanbevolen.
heel erg bedankt harry!!!

Harry, volgens mij mag je straks een gratis weekje vakantie gaan houden in Denemarken incl. een gratis bezoek aan Legoland!

hans4074 0
badge

12 jaar

nou, ben wel toe aan een korte vakantie

harry4203 2495
badge vip badge

12 jaar

gelijk vandaag de tip geprobeert (ik woon naast de werkplaats.... ) en behalve een zeer vrolijke wederhelft... werkt het prima :-)
nu heb ik alleen het volgende probleem nog steeds; kan de markeringen op vliegwiel (dubbel vliegwiel btw) niet vinden, heb net als bij de dw8 de startmotor verwijderd enh daar achter het gat gevonden daarna een pen in het gat geduwd en de krukas gedraaid en vind idd een soort van gat (meer een metalen plaatje waar een uitsparing in zit) op de starterkrans waar de pen niet echt in wil zoals bij de dw8 , deze combinatie geeft een blokkering en kan dus niet de juiste zijn.
op het net gezocht naar een duidelijke afbeelding maar niets te vinden.

deze auto geeft mij grijs haar ......

misschien kun je even het chassisnr plaatsen?
je moet iig wel het timinggat bij de startmotor hebben. heb je een nokkenastandwiel met 1 centrale bout, of met 3 m8 boutjes? is de bevestigingsflens van het nokkenastandwiel er ook af geweest, het zou niet de eerste zijn waarvan de spie afbrak en deze dus niet goed op de nokkenas zit.

harry4203 2495
badge vip badge

12 jaar

helaas een chasisnr is niet mogelijk want het gaat hier om een fiat ulysse jtd 2.0 8v van 2001,
met het verstelbare nokenas tandwiel(3xm8) ook heb ik een gat achter de startmotor maar niet een echt gat in het vliegwiel, wel een metalen plaatje dat op het vliegwiel zit met een uitsparing (ook een ander plaatje zonder uitsparing) en als ik een pen door het gat achter de startmotor steek past deze ook in de uitsparing.
nu las ik dat het wel wat uitmaakt of er een dubbel vliegwiel is of niet?

hier een foto van een vliegwiel met de twee plaatjes nummer 1 is het plaatje met uitsparing en 2 de gene zonder.
[url=http://postimage.org/image/nhqwubu25/][img]http://s14.postimage.org/nhqwubu25/dw10....[/img][/url]

heb je die centrale bout in de nokkenas er ook uit gehad? ik weet niet of je de starter er nog af hebt, maar dan kun je toch zien of er een gat is (is idd een opgelast plaatje) dat overeen komt met het 8mm gat in het blok. als dit zo is moet dit gewoon het afstelpunt zijn.
het moet iig een gat zijn waarbij de motor na plaatsen van de pen echt vast zit.

harry4203 2495
badge vip badge

12 jaar

heb de centrale nokkenas bout er niet af gehad.
en het gat komt idd overeen met het opgelaste plaatje, zal morgen eens kijken naar de nokkenas spie.
alvast bedankt harry

hoe is het, of moet ik er niet naar vragen?

harry4203 2495
badge vip badge

12 jaar

sorry voor de late reactie harry,
je had idd gelijk het was het gat achter de start motor, maandag morgen als eerste het nokken as tandwiel gedemonteerd en deze bleek zelf kapot (de ruimte voor de spie was geheel rond gedraaid) na het monteren van een goed nokkenas tandwiel bleek alles in orde.
een pak van mijn hart, heel erg bedankt harry!!,
met vr. gr. uit denemarken john

graag gedaan, weer een problemcar de straat op.

harry4203 2495
badge vip badge

12 jaar

Helaas Harry, weer geen gratis weekje weg, maar wél iemand heel gelukkig gemaakt.

hans4074 0
badge

12 jaar

tja, je kunt niet alles hebben he

harry4203 2495
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.