close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: peugeot partner

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8

Hallo ,volgens de garage waren het maar 4 boutjes los halen en je kan zo de gloeibougies vervangen.
Ik heb de gloeiboegies gehaald de vier boutjes los gemaakt, maar ik krijg die boven kant met geen mogelijk los.
Ben ik iets vergeten.?
Wie weet meer. Groetjes Wim de Jong

Geplaatst door

wimdejong (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jaja...in theorie is bij een garage altijd alles maar eventjes. Het is alsof ik de wpl. chef hoor! De 4 boutje? Daar bedoel je waarschijnlijk de imbus-boutjes mee = 2 aan de voorzijde en 2 aan de achterkant van de lucht-inlaatkamer bovenop de motor? Zo ja, dan de harde kunststof inlaatslang voorop deze kamer los en waarschijnlijk ook het boutje onder aan in de resonantiekamer hangend voor het blok, het klemmetje van de (blank) stalen geribde pijp EGR los, de vacuumslangetje onder op de luchtdosering = voorste deel luchtkamer, het moertje van de verbinding van de dikke draad naar gloeibougies, het klemmetje van de carterventilatie-slang en de slang los nemen. Als dit allemaal los is en het bovenste deel(kamer) wil nog niet los, maar wel bewegen, dan zit dit vast/klemt op de rubberen O-ringen aan de achterzijde waar luchtkamer in het inlaatspruitstuk zit. Beetje met beleid wrikken en worstelen, eventueel een beetje kruip-olie spuiten tussen inlaatspruitstuk en luchtkamerdeel. Als dit deksel eraf is, kun je inderdaad vrij simpel bij de gloeibougies.

hans4074 0
badge

12 jaar

Super, ik ga straks weer proberen.
Hans, bedankt en je hoort hoe het is gegaan.

wimdejong 0

12 jaar

Nou Hans voor ik de boel stuk maak, kan ik niet beter naar de garage gaan ?, er is geen beweging in te krijgen.
Heb geprobeerd met warme en koude motor,ben bang dat er iets afbreekt.
Nogmaals bedankt.

wimdejong 0

12 jaar

Willem, beetje lastig om op afstand te bepalen waar het probleem van het nog vastzitten zit. Afbreken is denk ik geen optie, dus wees in dat geval verstandig en breng em weg.

hans4074 0
badge

12 jaar

Ga ik doen Hans, bedankt

wimdejong 0

12 jaar

Hoi Hans, Ik heb het vanmorgen nogmaals geprobeerd en het is gelukt, met wrikken heb ik die kap er af kunnen krijgen. Er was er 1 stuk die vonkte niet.getest met draadje. Starten weer OK dus.
Nu is het volgende gebeurt,aan de voorkant, onder zitten twee kleine slangen die op het plastic tuitje moet schuiven bij die steker welke ik heb los gehaald.Wil het geval dat 1 van die plastic tuitjes is af gebroken. Ik heb het kunnen lijmen maar dat blijf niet lang zitten denk ik.
Weet jij welk onder deel ik moet vervangen, kan dit uit elkaar worden gehaald.
Is het gelukt nu dit weer, ik hoop dat jij een oplossing weet.
Groetjes Wim de Jong

wimdejong 0

12 jaar

Ha Wim, das jammer! Waarschijnlijk heb je de volgorde niet aangehouden en bij het loswrikken plots het hele zaakje omhoog gekomen en daardoor tuitje afgebroken? Dit gaat zo te lezen over 1 van de vacuumslang-tuitjes van de luchtdosering. Helaas is dit bij peugeot 1 compleet onderdeel, dus geen los te vervangen onderdeeltjes van het complete onderdeel. Het complete onderdeel betreft het voorste ronde "ding" met de 2 vacuumpotjes en zit met een soort draai/schroefdraad verbinding op de lucht-inlaatkamer. Peugeot onderdeel kost nieuw ca. 186,- incl BTW.
Weet niet met wat voor lijm je het gelijmt hebt, maar ook ons overkomt dit wel eens en wij hebben een 2 componenten lijm voor het lijmen van kunststoffen = oppervlakten ruw maken m.b.v. bijv. schuurpapiertje, pak een passend boortje van de diameter van het gaatje in het tuitje, en steek het boortje als centrering en als voorkoming van dichtlijmen van het gaatje in de beide delen. Gebruik de lijm volgens voorschrift. Als je inmiddels superlijm hebt gebruikt, weet ik niet of dit nog gaat werken/hechten. Anders sloop?

hans4074 0
badge

12 jaar

Ok bedankt voor je snelle reactie ik laat het maar even zo maar wat gebeurt er als hij afbreekt,
Stopt de motor dan, of kan je zonder schade nog thuis komen.
Je begrijpt misschien dat de financ e het probleem zijn.
Groetjes Wim

wimdejong 0

12 jaar

Slangetjes gewoon afdoppen/ dichtmaken en er naast laten hangen. De motor merkt er niets van en wordt er net zo oud om.

moderator 0
badge

12 jaar

OK, dank je.

wimdejong 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.