Peugeot 207: Peugeot stottert/ valt uit onder vochtige omstandigheden

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Een collega loopt al een tijd te prutsen met haar 207. Bij vochtig weer gaat de auto stotteren, heeft bijna geen vermogen meer en er gaat een motorstoringslampje branden. De motor gaat daarna weer normaal lopen en het lampje is dan weg. Op mijn aanraden is ze naar een Peugeot garage gegaan, waar is "geconstateerd" dat de bobine defect zou zijn. Deze is vervangen door de garage, maar het probleem is niet weg. De Peugeot garage claimt nu dat ze zijn vergeten eea te resetten, maar ik geloof daar niet zoveel van. Ik heb al eens in het zekeringenbakje gekeken, als je recht voor de auto staat rechtsboven, vlak onder de voorruit. Dit bakje was droog en waterdicht. Iemand tips?

Erwin2907

Geplaatst door Erwin2907 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 9 jaar geleden

Waarom ga je dan niet even naar de Peugeot garage om eea te laten resetten..?

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

Ze is daar heen gegaan om e.e.a. te laten resetten, maar ik vind het vreemd dat het niet resetten van een foutcode zou kunnen leiden tot het opnieuw voordoen van de storing.

Dennis120506 (0), 9 jaar geleden

Idd waarom niet gewoon naar de dealer?
Niet gelijk ergens iets achter zoeken, vergissen/vergeten is menselijk.

Bij mij in het dorp is de dealer vaak heel schappelijk!!!!
Ondanks dat ik geen ''klant'' was bij hun (omdat ik het onderhoud zelf doe), is bij mij al 2 keer de computer kosteloos uitgelezen en gereset.
Terwijl ik wel eens met 1 van mijn vorige auto bij de Renault dealer heb gestaan en toen voor het zelfde geintje €50,- moest betalen.

Maar ik ga ervan uit dat omdat zij de bobine hebben geplaatst, en erkennen dat ze wat vergeten zijn dat dit ook kosteloos gebeurd.......

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

Goed lezen, Dennis. Ik verdenk niemand ergens van en noem enkel de feiten. Er is een storing (op 3 cilinders lopen) die zich vooral voordoet bij vochtig weer. De diagnose is bobine defect. Na het uitwisselen treedt de storing weer op.

Die storing treedt niet op omdat er nog een foutcode in het systeem hangt, dat dat verhaal onwaarschijnlijk is moet je toch met me eens zijn.

Ik post hier voor eventuele tips, bepaalde zwakke punten die vaak voorkomen. Niet om een discussie uit te lokken.

j@n-willem (0) PRO, 9 jaar geleden

Hoi erwin, je zegt het bakje is droog. Maar ook de stekkers van de bm34 en de computer droog??
Wat wel eens voorkomt is de koelvloeistof sensor verkkerde waarde geeft en of uitwendig lekt.
soms opnieuw inleren wil ook wonderen,doen oliepeil wel goed? Want de nokkenas verstellers zijn gevoelig voor te lage oliepeil.
Succes gr jw

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

Hallo Ja-willem,

Ik ga de zaken die je noemt zeker nakijken. Helaas heeft mijn collega geen storingscode meegekregen. Ik heb haar geadviseerd deze op te vragen, hier kom ik nog op terug.
De BM34, is dat de "zekeringenkast"? Dat kastje heb ik wel open gehad, maar ik moet zeggen dat ik geen stekkers los heb genomen. Dat zou ik nog kunnen doen, maar ik wil ook niks kapot maken met lostrekken/ aansluiten/ spanningspieken.
Bedankt voor de tips,

Erwin

Erwin2907 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

Garage is er verder mee bezig, krijgt het probleem niet opgelost. Helaas kan ik dus geen oplossing vermelden, topic mag wat mij betreft gesloten worden.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.