Bij deze doe ik een beroep op de slimme jongens onder ons, want ik kom er niet uit!!!! Betreft 406 met climate control. Mijn aanjager(voor de luchtstroom in de auto) als ook mijn airco werkt niet. Alle zekeringen heb ik gecontroleerd en zijn oke. Wat bijzonder is, is het volgende; op een steun aan de buitenkant v/d aanjager bevindt zich een doorverbindingsconnector. De ene kant v/deze connector gaat dmv 2 draden (rood en zwart) naar de module elders voor de toerentalregeling v/d aanjager. Op de andere zijde v/d doorverbindingsconnector gaan ook 2 draden weg, een grijze en een groene (met een streepje), deze groene gaat naar massa, maar waar de grijze naar toe gaat (wie het weet mag het mij vertellen) weet ik helaas niet. Wat ik ook heb ontdekt is, dat als ik rechtstreeks 12 volt op de grijze draad aansluit mijn airco en aanjager als vanouds werken. Met het bedieningspaneel kan ik airo aan/uit zetten en ik kan het toerental v/d aanjager regelen en ook helemaal uitschakelen. Volgens mijn redenering zou dit betekenen dat wanneer de motor draait er normaliter automatisch 12 volt wordt doorgeschakeld op de grijze (voedings-) draad. Helaas gebeurt dit bij mijn auto dus niet. Wie kan mij vertellen hoe 12 volt op deze draad wordt geschakeld, via welk relais, draad of unit?????? Dit probleem heb ik al eerder aangekaart maar tot op heden heeft niemand mij verder kunnen hebben, wie kan dat wel................???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat gebeurt volgens mij met een kachelweerstand denk dat ie doorgebrand zit weet niet precies waar die zit volgens mij bijrijderskat onder dashboard kij de aanjager
electrisch gedeelte contactslot stuk. even meten of alle plussen eruit komen.
Hans, als je airco hebt zit er in de ventilatorbehuizing een toerentalbesturingsmodule met twee vermogens transistors de grijze draad gaat dan denk ik van de module naar de ventilator,daarom doet de ventilator het dan. De rode draad voert konstant spanning maar er komt bij de transistors niets uit omdat er een stuk is of de regeling in het dashboard stuurt de transistors niet aan. geel/groen is tegenwoordig massa bij psa
John.
Ik heb voor dezelfde reden ook al eens het elektrisch gedeelte van het contactslot vervangen, en 't was opgelost. 't was percies hetzelfde als jij hier omschrijft.
Contactslot vervangen alles weer oke
15 jaar
Bedankt voor de feedback, (zouden meer mensen moeten doen)!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar