close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 605: PROBLEMEN MET KOELVENTILATOREN

Bouwjaar: 1994

BESTE COLLEGAS IK HEB HIER EEN 605 SLI 2.0 16V VAN 1994 EN KLANT HEEFT DE AUTO NEERGEZET MET HET KLACHT DAT IE WARM WORD EN KOOKT OVER.NADAT IK CONSTADEERDE DAT KOELVENTILATOR VAN DE RADIATOR NIET WERKTE HEB IK DE KOELSENSOR AAN DE TERMOSTAATHUIS MET HET BRUINE KLEUR HEB IK VERVANGEN MAAR HET MOCHT NIET BATEN.TOEN HEB IK ALLE STEKKERVERBINDINGEN NAGELAOPEN WAT OOK GEEN RESULTAAT GELEVERD HEB. NU HEB IK NOGSTEEDS HET ZELFDE PROBLEEM EN IK MERK NU OOK ALSDE MOTOR NET OVERDE 90 GRADEN IS HOOR IK DE RELAIRS ONDERDE VOOR PLAAT OMDE PAAR SECONDE TIKKEN EN TEGELIJKERTIJD MET HET TIK VAN RELAIR ZIE IK OOK DAT DE VEN MOTOR GEVOED WORD ZOLANG DE TIK DUURT MAAR DAT IS ERG KORT OM TEZORGEN DAT DE VEN MOTOR DRAAIT.OP HET STEKKER VAN DE KOELSENSOR MEET IK AAN DE ENE STEKKER ZWAK MASSA EN DE ANDERE STEKKER GOED MASSA.MAAR NA PAAR KEER MOTOR WARM LATEN DRAIEN VERANDERT OOK WEL EENS DAT IK INEENS EEN STROOM AANDE ENE STEKKER MEET VAN DE KOELSENSOR,WANNEER DAT HET GEVAL IS MEET IK ANDE ANDERE STEKKER OOK DIE ZWAKKE MASSA NIET MEER DAN IS ER GEEN STROOOM OF MASSA RARA HOE KAN ZO IETS WEET IEMAND RAAD MEE????

Geplaatst door

kemo6242 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi,
heb je de relais en bedrading
ook gecontroleerd? Lijkt erop dat ze wel aangestuurd worden maar er een slechte verbinding is.
groeten michiel

Michielrc7825 0
badge

19 jaar

ja michel ik heb de ralairs en alle bedrading verbinding stukken uit elkaar geehaald en naar slecht contakt gezocht maar niets overtuigends kunnen vinden.ik heb ook forums van verleden tijd gelezen onder peugoet en daar praten ze over een besturins kastje bij bepaalde types heb 605 ook zo een besturings kast ergens???? voor de radiator vna bestuurd????

kemo6242 0
badge

19 jaar

hoi,
ik meende dat deze alleen door de relais werd gestuurd.
ventilators rechtstreeks aansturen, wat gebeurt er dan?
Heb je massa en 12v gemeten op de relais?
groeten michiel

Michielrc7825 0
badge

19 jaar

Kemo, je hebt het over een bruine stekker dus ga ik er van uit dat er airco op de auto zit. De besturing van de koelventilators gebeurt door een zgn bitron kastje dat gaat nog al eens stuk. het is geplaatst in het binnenscherm links voor tegen de chassisbalk aan of in de paravan.
Als je de bruine stekker van de sensor haalt bij draaiende motor moeten de ventilators op hoge snelheid gaan draaien. als er niets gebeurt is er grote kans dat de 'bitron' stuk is.
Wel eerst alle zekeringen controleren natuurlijk.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Toni je heb gelijk inderdaad ik het bitron kastje gevonden onder het spat scherm links voor in en tot mijn verbazing ze hebben er een tweede kastje met tairib aan de oude kastje nog een op geplaatst ik ga morgen er mee aande slag kijken of ik er mee verderkom maar er zit echt geen airco aan de auto ik vermoed dat zwakke massa of verandering van massa of stroom daar vandaan komt.dank je wel voor je meedenken en je informatie

kemo6242 0
badge

19 jaar

Kemo, kijk de stekker op de de bitron eens na,is hij niet ver vuild of geoxideert?

T luteijn 0
badge

19 jaar

TONI IK HEB HET STEKKER GOED NA GEKEKEN EN IS APSOLUUT NIET VERVUILD OF GEOXIDEERD.MAAR ER IS NOG 1 PROBLEEM TE VOORSCHIJN GEKOMEN MOTOR GEBRUIKT NA ONGEVEER 2 UUR PROEF DRAIEN IETS VAN 2 A 3 L KOELVLOEISTOF EN HET STERKE VAN DIT VERHAAL APSOLUUT NIET TE MERKEN AAN DE HAND VAN GEDRAG WANNEER DE MOTOR LOOPT EN MET DEZE WEER TWIJFEL JE OOK NIET GOUW VAN DE CONDENS DIE VANDE UITLAAT ER UITKOMT.IK HOU JE NOG OPDE HOOGTE VAN HET AFLOOP. BEDANKT VOOR JE SERIEUZE MEEDENKEN TONI

kemo6242 0
badge

19 jaar

Blijkbaar heeft de motor al geleden van het teheet worden of is het andersom, koppakking lek>lucht in het koelsysteem>daardoor functioneert temperatuursensor niet goed.
Werd de auto in de eerste instantie alleen bij stilstand(dus staionairdraaient te warm of ook tijdens het rijden. ?

T luteijn 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.