Ben sinds 2 wkn in bezit van 406 1.9 TD. Tijdens het tanken het volgende:
Of de tank nu bijna vol is of leeg, zodra ik begin met tanken slaat de automatische afslag van de vulslang af (dit bij diverse pompen geprobeerd). Dit is alleen op te lossen door de vulslang minder diep in de opening te steken. Dit heeft echter tot gevolg dat deze ook niet meer afslaat bij een volle tank, en ik dus kans loop om de tank te laten overlopen (al gebeurd).
Dacht zelf dat dit misschien kwam door een verstopte tank ontluchting of een knik in de slang tussen vulopening en tank.
Er heeft een monteur naar gekeken en die zegt niets te kunnen vinden. Ook geeft hij aan dat ik voorzichtig moet tanken, om te voorkomen dat de tank overloopt.
Dit is echter de omgekeerde wereld; mijns inziens hoeft dit probleem er helemaal niet te zijn. Heeft iemand een idee/suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch moet de tank even los want er zit toch een ontluchting verstopt.
ALs je ff snel de tankslang inknijpt van de pomp en dan weer loslaat hoor je dan nog een geluid van langzaam zakkende benzine???? want dan is het bijna zeker dat tie verstopt zit...
Beste Oldtimer en Martijn,
Bedankt voor de reacites. Ik weet nu dat mijn bevindingen er op duiden dat er toch iets niet in orde is met de tank oid. Er staat een afspraak met de dealer, want zolang er garantie opzit wil die liever niet dat ik zelf ga kijken.
Echter, om niet met een kluitje in het riet gestuurd te worden is het goed om te weten wat jullie er van denken.
Het geluid van wegzakkende benzine is inderdaad horbaar, dus waarsch. zal de boel verstopt zijn.
Ik houd jullie op de hoogte (kan en paar wkn duren).
gr, Arjan
19 jaar
Hier dan toch een reactie. Het heeft door omstandigheden even geduurd.
De dealer heeft naar het probleem gekeken. Ontluchtingen gecontroleerd, afsluitklepjes in vulgedeelte nagekeken, slangen nagelopen (kortom naar alles zou gekeken zijn). Echter het probleem is maar ten dele verholpen. Het tanken gaat wel iets beter, maar de automaat blijft afslaan, vooral als de tank wat voller wordt. Wat ook wel een beetje helpt is het "vulpistool" een kwartslag draaien.
Tanken lukt wel, maar helemaal aftanken blijft afzien, want er blijft gevaar voor ovlopen (dus doen we de tank wat minder vol)
Als er iemand is die nog een andere mogelijke oplossing heeft, dan hoor ik dat graag!
mvgr, Arjan
19 jaar
Jabijl hallo hier Willem met het zelfde probleem.
Ook de zelfde wagen 406 1.9 std juni 1996.
Ben er achter dat soms wel en soms het niet zo makkelijk gaat.
Hangt af van de horizontale ligging van de weg als je tankt.
mooiste is iets naar links dus dat de tankdop hoger ligt.
Dan gaat het beter langzaam vullen met het VULPISTOOL OP ZIJN KOP OF IETSJES SCHUIN.
bij de meeste pompen gaat het niet lekker en komt de tank niet vol.
kan soms wel 10liter schelen als je snel opgeeft.
NIET HET VUL PISTOOL ER UIT LATEN STEKEN (LEKKAGE EN ROMMEL)
Tip met een timmermans oog gaan kijken of waterpas mee hahhaha.
Andersom gaan staan lukt ook maar lastig met de slang.
I.P.V. links naast de pomp dan rechts naast de pomp.
Lijkt op een fabrieks foutje, dat er teveel bochten in de slang naar de tank zitten.
Zo dat er altijd een draaikolk ontstaat met telangzaam loopt.
Hoop dat je er mee kan leven ik al 4en1/2 jaar
Zelf gereden 115.00 KM totaal 235.000 KM Staat nu de teller.
Rijdt gem 1 op 16a17 gemiddeld zeer rustig rij gedrag.
Met de vriendelijke groet Willem de Vries een auto hobbyist.
19 jaar
beste willem,
bedankt voor je info. Ik begin gelukkig al aardig te wennen...
Verder inderdaad een heerlijke auto.
gr, Arjan
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar