auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: Rammel uit katalysator of spruitstuk

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Mijn 406 laat rond de 2000-2500 tpm een rammel horen die uit de katalysator of het spruitstuk lijkt te komen. De rammel is zeker al een jaar aanwezig maar ik vind het nu toch wat irritant worden..

Hoe kan ik achterhalen waar het probleem precies zit? Moet ik hiervoor de katalysator e/o het spruitstuk demonteren?

NB De de auto geeft geen storing.

Geplaatst door

kjdkraker (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat er eerst eens een goede monteur mee rijden, dan heb je waarschijnlijk binnen 5min de juiste diagnose.

harry4203 3135
badge vip badge

15 jaar

Wat harry4203 zegt. Maar daaraan toegevoegd dat een rammel in de kat na een jaar waarschijnlijk wel zou zijn veranderd in een pijp vol keramiek of wat voor spul er ook in de kat zit. Ik zou gokken op het spruitstuk.

Richard9710 0

15 jaar

Kdjkraker,

Dit is een bekend verhaal voor de 1.8 en 2.0 EW motoren. Het spruitsuk is dubbelwandig. Het komt (heel) vaak voor dat de binnenste pijpen van het spruitstuk scheuren. Dit geeft het gerinkel bij het kritisch toerental rond de 2000 toeren. Verschilt per motortype. Als je ervan af wilt zal je een nieuw uitlaatspruitsuk moeten (laten) monteren. Spruitstuk kost 175,-- euro ex BTW. Doorrijden is geen probleem... maar de ergernis is mateloos. Dar weet ik uit ervaring!

gr.

Cees

heemskerk4251 0

15 jaar

Ik (dwz mijn vrouw) ben ondertussen bij de dealer geweest. De dealer zegt: Er zitten schotten los in de katalysator, en de katalysator moet worden vervangen.
Vanmorgen ben ik toch eens voor een second opinion naar een gespecialiseerde Citroen/Peugeot garage gegaan. Die zegt: Er is niks mis met de katalysator. Dit is het bekende probleem van de pijpen in het spruitstuk...

kjdkraker 0

15 jaar

Kat zitten normaal geen schotten in, alleen een keramisch element.

Ik zou ook voor het spruitstuk gaan.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Het gaat over het spruitstuk. Een goede lasser krijgt ook een slecht spruitstuk weer goed.

pieterp9094 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.