Laatst hoorde ik ineens zo'n soort gier die je vroeger vaak hoorde als de v-snaar niet strak genoeg stond. Vreemd. Beetje gas erbij, weg was het.
Een tijdje later viel me op dat de motor stationair wel mooi liep, maar een soort van rammel of grom erbij vertoonde. Beetje gas erbij, weg was het. Onder motorkap gekeken en het lijkt er op dat de hele v-snaar business (of hoe heet dat tegenwoordig) een beetje rammelig loopt. "Een spanrol misschien niet goed strak afgesteld" denk ik bij mezelf en rij 200 km naar huis terug.
Nu vandaag valt me op dat de temperatuur te laag is, zo'n 70 graden, tegen het blauwe aan. De temperatuur varieert ook een beetje, van hoog (80 graden, is eigenlijk niet hoog) naar weer terug naar 70 graden. Ik probeer de kachel, maar die geeft vol warmte af als ik daarom vraag. Vreemd. Ik vermoed een relatie met de rammel of grom. En nu ik er over nadenk, die temperatuur komt in de winter eigenlijk niet op 90 graden, maar dat vond ik bij dat koude weer en normaal tempo rijden (100 - 140) eigenlijk wel gewoon.
Dat die temp meter weinig aangeeft en wat fluctueert kán natuurlijk een elektrisch probleem zijn, maar dat zou wat toevallig zijn.
Heeft iemand een goed idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk in dit geval dat de waterpomp defect is.
Haal de riem er eens af en kijk welke poelie speling heeft.
mvg,
Hans.
De waterpomp wordt hier aangedreven door de distributieriem Hans.Dat gaat dus niet effe gau.
Kijk eens of er rond het hart van de krukaspoulie roestsporen zitten hr Bos.
Als dat zo is ben ik bang dat de poulie stuk is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar