Er is vandaag een bout afgebroken door mezelf van de remklauw. Deze wilde ik reviseren. Nu moet er een nieuwe/2dehands op. Deze reeds besteld. Hij zit nog vast met de bout aan de bovenzijde.
Nu is mijn vraag. Kan ik het eerste deel er toch af krijgen zodat ik bv het deel op de remschijf alleen hoef te vervangen waar het stuk bout nog inzit?
Graag antwoord.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bedoeld dat er een bout afgebroken is waar het remzadel/klauw mee vast zit aan de drager ?
Als je de bovenste bout los draait kun je de remklauw er af halen , zo ja dan hoef je alleen het deel te vervangen waar de klauw op gemonteerd zit , deze zit weer gemonteerd aan de naaf.
Anders even een foto.
[quote=kaleido 1]Je bedoeld dat er een bout afgebroken is waar het remzadel/klauw mee vast zit aan de drager ?
Als je de bovenste bout los draait kun je de remklauw er af halen , zo ja dan hoef je alleen het deel te vervangen waar de klauw op gemonteerd zit , deze zit weer gemonteerd aan de naaf.
Anders even een foto.[/quote]
Dit klopt wat u zegt
6 jaar
Zeg maar welke ! Zie tekening .
Daar waar cirkel omheen is is een van de bouten afgebroken die in d komen
6 jaar
Reparatieset nummer 6 met onderdeelnummer : 4439-25 heb je nodig .
Kop van het boutje afslijpen , klauw verwijderen , en dan kan de geleiderpen gedémonteerd worden .
Succes.
[quote=Rene Roolvink]Reparatieset nummer 6 met onderdeelnummer : 4439-25 heb je nodig .
Kop van het boutje afslijpen , klauw verwijderen , en dan kan de geleiderpen gedémonteerd worden .
Succes.[/quote]
Kan ik ook proberen mits de bout nog ver genoeg uit steekt bij de houder met een waterpomptang eruit te draaien als ik de klauw eraf heb? De kop van het boutje is er immers af met een klein stukje draad.
6 jaar
Dat kan , misschien eerst de boel flink bekloppen met een hamer op het deel waar het afgebroken deel in zit , warm stoken is ook een optie , kruipolie en heen en weer draaien wil ook wel helpen.
maakt toch niks uit of er nog wat uitsteekt, boutje afslijpen en glijpen eruit trekken, en dan zoals renee zegt rep setje 6 monteren.
[quote=harry4203]maakt toch niks uit of er nog wat uitsteekt, boutje afslijpen en glijpen eruit trekken, en dan zoals renee zegt rep setje 6 monteren.[/quote]
Is deze er zo uit te trekken Dan?
6 jaar
ja. tis niet voor niks een glijpen.
Welke van de 2 moet ik hebben?Heb gezocht op kenteken en deze konden beide
6 jaar
Glijpen eruit halen, afgebroken boutje uit de glijpen draaien en glijpen weer gebruiken, met een nieuw boutje....klaar.
Anders koop je de zelfde glijpennen als die er nu in zitten.
Heb vandaag de goede glijpenpennen gehaald. Alleen zit er 1 onderdeel bij wat ik niet kan plaatsen. Deze heb ik omcirkeld. Waar is deze voor of waar moet deze op?
6 jaar
Dat is het rubber busje wat in de bovenste geleider van de drager moet, dus waar de bovenste geleidepen in gaat.
Er is 1 geleide pen met een uitsparing, daar gaat het rubber dus omheen...
[quote=Hans4040]Dat is het rubber busje wat in de bovenste geleider van de drager moet, dus waar de bovenste geleidepen in gaat.[/quote]
Ah ok. Dat is dus de geleidepen waar een versmalling op het eind is en dus daar moet het rubbere busje moet in de drager en daar komt die geleidepen in.
6 jaar
correct....ik had mijn bericht al aangepast.
Het is het gemakkelijkst als je het rubber er eerst omheen doet..(maar dat is met meerdere dingen zo)
Bout vervangen door revisie set.
6 jaar
Opgelost . Bedankt voor uw feedback .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar