Ik wil de voor en achter remmen vervangen. Trommelremmen zijn niet mijn hobby maar het is niet anders.
Met mijn oude 306 ben ik de mist ingegaan, heb op autoparts online remschijven besteld en ondanks extra controle met chassisnummer heb ik verkeerde ontvangen en doordat doos beschadigd was wouden ze het niet terugnemen.
Nu heb ik bij de 206 wiel er af gehaald, hier zitten massieve schijven, zo'n 13 mm dik en volgens mij diameter 247.
Ik neem aan dat ik nu massieve schijven moet kopen.
Maar als ik remblokken zoek dan zie ik verschillende.
Moet ik eerst alles uit elkaar halen? Hoe weet ik anders welke remblokken moet ik hebben?
En bij de trommelremmen achter: kan de trommel niet er af? Moet ik gaan klooien via zo'n gaatje?
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begrijp me niet verkeerd , maar je verhaal overtuigd mij niet van voldoende kennis om dit veilig tot een goed einde te brengen , je moet inderdaad weten welk type remsysteem dat er onder zit om het juiste te bestellen , op de remklauw staat het merk , anders toch even een blokje demonteren zodat gezien hebt hoe hij er uit ziet qua vorm.
Remtrommels achter hebben vaak een slijtrand waar de gymschoenen achter blijven haken , handrem losser stellen wil nog wel eens helpen , moet je toch opnieuw afstellen als alles los is geweest.
Remtrommel kan ook klemmen op de naaf dan wil het met een hamer op te lossen zijn , flink op het vlak kloppen waar het wiel tegen aan zit.
Sorry vriend maar heb toch tientallen remmen vervangen. Heb nooit naar merk gezocht op de klauw, zou nog eens kijken.
Normaal ga ik er vanuit dat als ik op internet mijn kenteken en eventueel ook chassisnummer invul dan krijg ik de juiste resultaten.
Trommelremmen heb ik een hekel aan, zou ook de laatste keer zijn dat ik auto met trommelremmen koop. Normaal lukt het wel om trommel er af te halen. Dat eventuele randje slijp ik dan weg zodat ik later geen problemen meer heb. Zou de handremkabel wat losser zetten.
Overigens de auto heeft ABS. Blijft vreemd dat fabrikanten verschillende remmen gebruiken voor hetzelfde type auto.
4 jaar
Prima , zou kwam je tekst niet over , maar dan moet het verder toch niet een probleem zijn , tja via internet bestellen scheelt als het in 1x goed gaat geld , kost jezelf meer werk , om uit te zoeken wat er op zit , fabrikant gebruikt wat er voorhanden is .
Normaal lukt wel om de achterste trommel na een tijdje er af te halen. Heb nog nooit gehad dat ik eerst iets moet demonteren voordat ik onderdeel bestel. Ik hoop dat de achterste remschoenen wel passen, nu was het alweer (geschikt voor mijn auto) 2 verschillende. Een met een remoppervlak van 36 en de andere met 38 mm. Heb die van 38 besteld. Ik hoop dat ik niet de hele middenconsole moet eruit halen om handrem losser te stellen. Ook nieuwe set veertjes, dan kan ik hele tijd vooruit.
4 jaar
Bij de remblokken heeft men een modificatie uitgevoerd,maar beiden zouden passen.
Zie: http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206...
Succes
4 jaar
Geweldig de foto, bedankt. Heb dat type 2 besteld en ontvangen.
4 jaar
Met het mooie weer was ik van plan om remschijven, remmen te vervagen.
Feest ging niet door, op alle YT filmpjes staan bouten met bepaalde maat maar bij mij zitten tork bouten en de automaterialen winkel ging om 13 uur dicht. Heb heel veel gereedschap maar net zo'n grote tork niet.
Heb alles weer teruggezet, zou morgen eerst de achter remmen doen.
Moet de hele middenconsole los om handrem losser te zetten?
Weet iemand welke maat tork moet ik hebben voor de voorremmen?
4 jaar
Aan het einde heb ik het klaar. Voor iedere auto nieuw gereedschap, in dit geval heb ik voor de voorremmen een torx T-55 moeten kopen. Bedankt JdeP voor de afbeelding, heb de juiste besteld.
Achter, de vreselijke trommelremmen. Tip van 'kaleido'= handrem los zetten hielp niet, het werd klooien met een schroevendraaier door een van de gaatjes. Heb nog voor die tijd bij Peugeot met monteur gesproken, zo doen hun dat altijd. Voor hun makkie, 5-10 minuutjes werk, voor mij iets langer.
Wieltje met tandjes moet naar boven gedraaid worden, dan komen de remmen losser.
In feite is handiger om een keer in zoveel tijd de trommel te vervangen, die zijn niet zo prijzig en dan heb je geen last van randjes.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar