close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: remnipples

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mijn remmen lopen aan en nu heb ik me door de ANWB laten vertellen dat dit komt omdat het compensatiegaatje verstopt zit. De monteur heeft er een nieuwe hoofdremcylinder opgezet, maar bij het ontluchten van de remmen bleken de nipples bij de voorremklauwen te ontbreken/afgebroken. Hierdoor moeten er twee nieuwe klauwen gemonteerd worden. Dit is vrij prijzig en ik vroeg me af of er ook een andere mogelijkheid is om te ontluchten?

Geplaatst door

rebels (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi

Auto 15 jaar hmm, ten eerste denk ik dus dat hoofdrem cilinder onnodig vernieuwd is namelijk het komt nog al eens voor dat de zuigertjes in de remklauw vast gaan zitten bij ouder worden, kwestie van eff opschuren en een revisie setje van een paar euro,s , je zou ook kunnen overwegen op de sloop even 2 remklauwtjes te halen en voor demontage eff checken of de nippels los zitten, ook een mogelijkheid als het niet veel mag kosten is om de oude nippels iets uit te boren en met een linksetap er uit draaien, nog iets verder zou je ook kunnen overwegen om remklauw te demonteren en dan eens kijken of je er een gaatje naast kan boren draad tappen en na ontluchten boutje erin met tape, bij alle opties zeker de remklauw even reviseren kost niet veel.

Groetjes Gerard

gpekaar 0

16 jaar

[quote=gpekaar]Hoi

verder zou je ook kunnen overwegen om remklauw te demonteren en dan eens kijken of je er een gaatje naast kan boren draad tappen en na ontluchten boutje erin met tape, bij alle opties zeker de remklauw even reviseren kost niet veel.

Groetjes Gerard[/quote]
en tape is NIET bestand tegen remvloeistof en lost dus op
dit zijn dus echt de NIET DOEN beunhaas methodes
ik lees dus dat de veiligheid geen hoge prioriteit heeft

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

zijn ook geen oplossingen die ik prefereer maar wel goedkoop en indien goed uitgevoerd niks met de veiligheid aan de hand.

gpekaar 0

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS][quote=gpekaar]Hoi

verder zou je ook kunnen overwegen om remklauw te demonteren en dan eens kijken of je er een gaatje naast kan boren draad tappen en na ontluchten boutje erin met tape, bij alle opties zeker de remklauw even reviseren kost niet veel.

Groetjes Gerard[/quote]
en tape is NIET bestand tegen remvloeistof en lost dus op[/quote]
en als ie gaat lekken?
heeft niets met veiligheid te maken

en als je tniet prefereerd!
waarom adviseer je t dan

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ontluchten is NIET mogelijk als de ontluchtingsnippels op de remklauwen afgebroken zijn (ontbreken is niet mogelijk, dan heb je geen remdruk meer). Is het niet zo dat alleen het "slangpilaartje" eraf is, maar het zeskantje nog wel aanwezig???
Een hoofdremcilinder vervangen omdat een compensatiegaatje verstopt zit???. Je kunt de gehele hoofdremcilinder uit elkaar halen, goed schoonmaken met perslucht en schone remvloeistof en dan weer samenbouwen met nieuwe dichtingen (zijn complete setjes voor).

Jerry CMP heeft volkomen gelijk !. NOOIT knoeien met remsystemen, als je dit nooit eerder hebt gedaan LATEN DOEN of doen SAMEN met een ervaren monteur!! Het is verdorie geen autoradio die het even niet meer doet of stoort!!!!!!!
Is jouw leven (en dat van anderen) zo weinig waard???

robert10078 0

16 jaar

omdat het weinig kost maar ga er wel van uit dat iemand ook zn eign verantwoordelijkheid kent, kijk ik zie wel eens meer vragen staan waarvan ik denk ??? ik ben dan ook van mening als je geen automotieve ervaring hebt en ook nog eens geen technies inzicht hebt, je al helemaal niet aan een auto laat staan remmen moet sleutelen, over veiligheid gesproken, en persoonlijk zou ik dus voor de 1e optie gaan gewoon sloop als het niet veel mag kosten, maaaaaaaar zoals ik aangaf er zijn meer wegen naar rome.

Groetjes Gerard

gpekaar 0

16 jaar

Stephan, luister niet naar Gerard. Dit is gekkenwerk. Levensgevaarlijke adviezen. Iemand die zijn verantwoordelijkheden kent, komt niet met dit soort oplossingen.
Meerdere wegen naar Rome? Eerder naar het kerkhof.
Je kunt, als het allemaal wat duur is, een hoop besparen door wat kreatief te knoeien, maar beknibbel NOOIT op veiligheid!
Groet,
Bert

Treb 0

16 jaar

Gewoon op de sloop een paar nette remtangen halen.Van een de meeste
205/106/306 en diverse andere modellen én enkele modellen van Citroén zijn ze bijna allemaal hetzelfde, dus niet duur!
Niet prutsen, maar gewoon vervangen. Voor minder dan €100 ben je klaar!

En tape is inderdaad een LEVENSGEVAARLIJKE oplossing NOOIT DOEN!!

John5711 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.