Peugeot 807: Rookvorming bij accelereren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0hdi 140 pk

Net een 807 gekocht met 190.000km. Auto rijdt prima en is behoorlijk krachtig. Probleem evenwel bij het optrekken vanaf 2500 toeren tot 4000 toeren is er een geweldige uitstoot van roet. Ondanks de fameuze roetfilter (FAP).
De acceleratie verloopt evenwel vlot , en het verbruik is volgens de boordcomputer zeer redelijk te noemen.
Wat wel opvalt is dat bij het opschakelen van 1 naar 2 het toerental lijkt te blijven hangen (alsof het gaspedaal zou blijven hangen)
Iemand vertelde mij iets over de EGR klep (of zo ?) Ik ben hier niet in thuis. Iemand een idee ?
Luchtfilter was nogal vuil en is nu vervangen (zonder succes).
Wie weet raad ?

sibleyras

Geplaatst door sibleyras (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 807? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Laat hem eens uitlezen , misschien is er een sensor niet goed , waardoor er bij vermogensvraag een verkeerd mengsel ontstaat.
heeft hij niet resent een control de techniek gehad, moet toch in frankrijk ? bij verkoop.??

sibleyras (0), 11 jaar geleden

Is blijkbaar probleemloos gekeurd ondanks het feit dat ze er hier erg streng op zijn. Ik zal hem laten uitlezen zodra ze hier uit verlof zijn.

sibleyras (0), 11 jaar geleden

Is uitgelezen bij Peugeot maar daar werd niks gevonden.
Ze hebben mij aangeraden om een reinigingsproduct voor de EGR in de tank te kappen. En dan een paar honderd km flink in toeren rijden. Ben benieuwd. Anders misschien gewoon de ganse EGR vervangen ?

sibleyras (0), 11 jaar geleden

Is ondertussen opnieuw uitgelezen in andere Peugeot garage. Daar kwam de storing in beeld dat het pompje dat het additief in de tank pompt stuk zou zijn. Is ondertussen vervangen (235euro) maar resultaat is nul. (wel nog maar 250km autoweg gereden in 4de).
Bij flinke vermogensvraag : zwarte rook.
Zou het kunnen dat de roetfilter zodanig vervuild is dat die niet meer proper geraakt ?
Of komt het toch van het motormanagement ?(bij koudstart lijkt in 1ste het gas te blijven hangen)
Ik heb heimwee naar mijn goede oude diesels die 500.000km reden zonder wat dan ook.(4 Citroen CX'en bv)

sibleyras (0), 11 jaar geleden

Probleem eenvoudig opgelost : ondanks de positieve diagnose bij Peugeot verving ik de roetfilter.
Was gewoon heel vuil en niet meer schoon te branden. Was wel niet verstopt. Gekocht aan 245euro op het net bij een Engelse fabrikant.
Ondertussen al 2500km zonder problemen.
Bedankt iedereen voor het meezoeken !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum