Als ik in de vijfde versnelling met een laag toerental rij ( 1500-1900 rpm, begint de auto licht te schokken. Dit gebeurt alleen in de vijfde versnelling! Ook als ik gas bijgeef blijft dit fenomeen tot ca 2200 rpm.
Verder schommelt soms het stationaire toerental tussen 500 en 900 rpm.
Ook vinden we het verbruik wel erg hoog, 13 ltr/100km met een rustige rijstijl.
kan iemand mij hiermee helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry hr Vraets maar zo'n storing is op afstand moeilijk te doorgronden. Als ik U was zou ik toch maar eens naar een dealer bij U in de buurt gaan, en die eens laten rijden, en misschien het motormanagement eens uit laten lezen.Gevoelsmatig denk ik richting vacuumsensor, maar zonder metingen is dat zo niet vast te stellen.Hoe oud zijn de bougie's en hoe is de afstelling daarvan?Ik hoor het wel. Succes, Oldtimer.
Beste oldtimer,
Ik heb uw advies opgevolgd en naar de naar de officiële Peugeotdealer geweest. Een grote beurt incl. bougies heeft niets opgeleverd. Ook de ecu is uitgelezen maar daar stonden geen fouten in. Verder heb ik gevraagd of de vacuumsensor een oorzaak kon zijn. Hun antwoord was dat dan zichtbaar zou zijn geweest bij het uitlezen van de ECU. Als ik het slangetje naar de sensor dichtknijp gaat de motor slecht lopen en slaat uiteindelijk af. dus je zou zeggen dat hij goed werkt.
Het schokkerig gedrag bij ca 1500 rpm is gebleven, en het gekke is dat hij dit alleen in de 5e versnelling doet.
De enige verbetering is het stationaire toerental dat nu iets constanter lijkt.
Misschien heeft U of iemand anders toch nog een idee?
20 jaar
Moeilijk,als het echt alleen in de 5e versnelling is zou het iets met het in een bepaalde cadans raken met elkaar van alle onderdelen van de aandrijving kunnen zijn en is er dus niets aan te doen.
Misschien kun je dat het makkelijkst controleren door de achterwielen eens voor te zetten en dan kijken of er iets verandert.succes Oldtimer.
Dank U voor de snelle reaktie ! Nu even een andere vraag : als ik de verwarming aan zet ruik ik de zoetige geur van koelvloeistof. Dit duidt op een lekje in de verwarmingsradiator. Weet u misschien uit ervaring of deze gemakkelijk bereikbaar en te vervangen is? Bij een 205 is dit een peuleschil, maar bij de 806 heb ik de radiator nog niet eens gevonden.
20 jaar
geen ervaring mee, nog nooit meegemaakt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar