Peugeot 307: Slecht aanslaan koude start 307 hdi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 Hdi

Auto slaat slecht aan bij koude motor,pas na heel lang doorstarten pakt die aan.Warme motor geen problemen.Geen foutcodes in het geheugen.Iemand enig idee?

joeyweegerink

Geplaatst door joeyweegerink (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

38 Reacties

harry4203 (450) PRO, 15 jaar geleden

als je echt geen foutcodes hebt denk ik dat je eens moet beginnen met het controleren van de verstuivers.(retouropbrengst meten)

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Is je starttoerental hoog genoeg?? Is een bekent probleem bij deze motoren dat de startmotor niet snel genoeg draait.. Als de accu goed is dan startmotor vervangen (is een gemodificeerd type voor bij de dealer)

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Welk Inspuitsysteem heb je ? Siemens of Bosch. Bij siemens kan vals lucht in brandstofsysteem ook een oorzaak zijn agv slecht afsluitende koppelingen op brandstofleidingen.

wout12308 (0), 15 jaar geleden

Rene, je praat over een gemodificeerde uitvoering van de startmotor. Ik heb vandaag contact gehad met peugeot dealer, en wisten niet waar ik het over had.
Ik heb een soortgelijk probleem, bij temp. onder 0. Zoals vandaag bij ong. 3 graden sloeg hij gewoon aan.
Heb jij een onderdeelnummer van deze startmotor?

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Er zijn 3 verschillende classes leverbaar. Geewf eens even de laatste 8 cijfers van vin nummer dan kijk ik wat er nu standaart op hoort. Volgens vin nummer is er n.l. maar 1 mogelijkheid. Maar er is een alternatieve methode om daar acher te komen.

PT nieker

wout12308 (0), 15 jaar geleden

ok, bij deze: 82996706. Kan ik bij de peu iig de gemodificeerde bestellen. Ik probeer toch eerst de gloeibougies, dit kan geen kwaad en misschien helpt het.
Alvast bedankt voor de moeite.

wout12308 (0), 15 jaar geleden

Is het toevallig nog gelukt om een onderdeelnummer te achterhalen van de alternatieve startmotor?


Wout

306 cabrio (0) PRO, 15 jaar geleden

Ruilstartmotor klasse 6 : onderdeel nummer 5802CQ

peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden

Je hebt er nu standaart classe 5 op zitten, een klasse zwaarder kan dus geen kwaad, bestel maar die 5802CQ zou ik zeggen

PT nieker

wout12308 (0), 15 jaar geleden

bedankt voor de hulp

Wout

KRG (0), 15 jaar geleden

Kan Peugeottechnieker of 306cabrio het volgende nagaan voor mij :

Is dezelfde startmotor toegepast bij een peug 406 2.0 Hdi van 2003 ?. Ik zou wel graag willen weten of er in deze auto een Classe 5 of Classe 6 zit. Het identificatienummer de laatste 8 cijfers zijn : 81596477
Ik vind zelf dat de startmotor bij mijn 406 HDi ook veel langzamer ronddraait dan bij mijn 406 2.0 benzine van 2001. Vandaar dat ik het even wilde weten.

306 cabrio (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja, exact dezelfde startmotor, je hebt nu klasse 5 op je auto.

KRG (0), 15 jaar geleden

Dus de tip is bij problemen met starten bij deze HDI types startmotor vervangen door classe 6 , 5802CQ als de accu goed is.
Maar is daar destijds dan ook een terugroep actie of coulanceregeling van toepassing geweest ? Maw heb ik daar nu ook nog recht op ?

306 cabrio (0) PRO, 15 jaar geleden

Nee, die is er niet geweest.

306 cabrio (0) PRO, 15 jaar geleden

Op jouw 406 is wel een actie geweest, maar dat was een heel andere.

KRG (0), 15 jaar geleden

Wat bedoel je dan met een actie voor de 406 HDI 2003 ?

sel (0), 15 jaar geleden

[quote=wout12308]ok, bij deze: 82996706. Kan ik bij de peu iig de gemodificeerde bestellen. Ik probeer toch eerst de gloeibougies, dit kan geen kwaad en misschien helpt het.
Alvast bedankt voor de moeite.[/quote]
Gloeibougie welk korstluiting heeft kan ook dat soort problemen geven..

wout12308 (0), 15 jaar geleden

gloeibougies zijn vervangen, dit zonder resultaat. Mij viel deze week op, dat pas met een buiten temp. van -12 gr. de auto pas een seconde of 5 voorgloeide. De aansluitingen onderaan het gloeirelais waren niet zo lekker, dus deze verv. Ook kwam er roest uit het relais, dus deze ook besteld (moet nog vervangen worden). Nu met deze temp. van -12 blijkt ook de accu toch te zwak te zijn, deze ga ik dus volgende week ook vervangen (ben nu geveld door griep). Mocht dit niet afdoende helpen, komt er een andere startmotor op.

harry4203 (450) PRO, 15 jaar geleden

heb je nou die verstuivers nog gecontroleerd? want de kans dat het daar in zit is veel groter dan in de startmotor.

wout12308 (0), 15 jaar geleden

Nee eerlijk gezegd niet. Dit is het duurste, dus onbewust wacht ik hier het langst mee.
Het is ook alleen bij temp. onder 0.
Meestal komen problemen met verstuivers aan het licht als de motor warm is? Zo ken ik het tenminste wel van de commonrail motoren waar ik aan werk.
De accu is nu sowieso te zwak, dus deze moet toch vervangen worden.
Hoe kun je de verstuivers het beste testen? Zijn hier "aansluitdopjes" voor te krijgen die je in de verstuivers aan kunt doen zodat je ze met een slangetje eraan in een bekertje kunt hangen? Hoeveel retourolie mogen de verstuivers hebben?

harry4203 (450) PRO, 15 jaar geleden

testen is toch niet duur? op iedere verstuiver zitten 2 retouraansl, een kant afdoppen en de andere in een bekertje hangen en gewoon onderling vergelijken. heb er vandaag al 3 gehad met een defecte verstuiver, en allemaal pas problemen onder het vriespunt.

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=harry4203]heb er vandaag al 3 gehad met een defecte verstuiver, en allemaal pas problemen onder het vriespunt.[/quote]
We kregen afgelopen dinsdag ook 1tje binnen, al was dit dan in Berlingo-vorm met DW10. (siemens). Op 3 cilinders lopen na koude start en storing injector cilinder 1 correctie opbrengst te hoog en liep ook ver uit de maat met de andere 3 bij meting gegevens, dus lektest retour, maar leverde niets verdachts op. Stiekum gewisseld met andere cilinder...nog op 3 cilinders lopen en storing verplaatst naar cilinder waar de verdachte injector in zat, dus nieuwe besteld en vandaag gemonteerd in cil. 1. Balen....nog rot lopen. Compressie gemeten, cilinder 1 helemaal niets geen compressie.
Endoscoop geregeld en inwendig de cilinder bekeken.......zuiger bovenop gescheurd! Nog nooit gezien/meegemaakt! Wél met gat of verwoest door afgebroken materiaal, maar dit nog niet eerder gezien.
Oorzaak? We denken toch dat de kapotte injector dit veroorzaakt heeft door een overdaad aan inspuiten!?
Moest ik even kwijt! .....welterusten (lol)

harry4203 (450) PRO, 15 jaar geleden

ja, het nadeel van de siemens is dat deze als ie defect is open kan blijven staan. met dit soort narigheid als gevolg. de drie die ik heb gehad waaren allen van bosch. en het gaat hier om een klacht waarbij er lang moet worden gestart voordat de motor aanslaat, en geen motor die onregelmatig loopt.

wout12308 (0), 15 jaar geleden

Harry, ik heb je een mailtje gestuurd met een paar vragen.

Alvast bedankt voor de medewerking.



gr. Wout

stephane (0) PRO, 15 jaar geleden

pompdruk gecontroleerd?

wout12308 (0), 14 jaar geleden

deze zomer weer problemen gehad. Heb nu de verstuivers getest. Eentje had veel te veel retourolie lekkage.
Verstuiver laten repareren en probleem (voor nu) opgelost.

Sus11208 (0), 13 jaar geleden

Bij mijn 307 zit er maar een klas 4 op, ik geloof het nummer M000T86081 (Mitsubishi dus) en heb nu een ruilstarter van Bosch besteld het Nr 0986013240.
Welke klasse die heeft konden ze me niet zeggen daar hadden ze nog nooit van gehoord, het gaat om een starter van 1.7kw maar er word ook nog vermeld 12V 2.2Kw wat het nu werkelijk is weet ik niet.
Weet iemand daar meer over laat het me dan weten.
Ook is er sprake van hoeveel tanden de starter heeft 9, 10, 11, of 12 ik heb al gezocht hoeveel tanden en hoeveel Kw die M000T86081 heeft maar ik kan niks vinden daar over.

Sus11208 (0), 12 jaar geleden

Ik heb dus inderdaad de zwaardere starter geplaatst en die start nu als nooit tevoren, echt een aanrader.

Mart76 (0), 12 jaar geleden

volgens mij is een 406 starter een 11 tands starter.
even een vraag: die bosch is dat nou een 1.7 Kw of een 2.2 Kw??

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

staat er normaal gesproken op, de zwaarste klasse is 2.2 kw

Mart76 (0), 12 jaar geleden

@ renaultmonteurtje.
ik snap dat het erop staat. Vroeg mij alleen af wat ik voor mijn 2.2 hdi moet hebben. Starten gaat moeizaam en lijkt er idd op dat het starttoerental te laag is en er dus een verstuiver dichtblijft. Ik wil dus een zwaardere dan de standaard starter monteren. Moet ik dan een 1.7 Kw of een 2.2 Kw inbouwen?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

2.2Kw, is de zwaarste klasse, maar volgens mij is dit alleen van toepassing op de 2.0HDI

sport (0), 12 jaar geleden

Ik heb een peugeot 307 2.0 hdi bouwjaar 2002 ,

Auto start niet helemaal niet meer als de auto koud was duurde het lang voor dat auto aan ging maar als de auto warm was ging het meteen aan , maar nu wil de auto niet meer starten en de accu is ook leeg geprobeerd met startkabels en wil niet starten accu helemaal leeg en geeft op de dashboard stop aan !!!!

wout12308 (0), 12 jaar geleden

Retourolielekkage van verstuivers controleren en event. gloeisysteem controleren.
Met de kou komt er meestal een defecte verstuiver aan het licht.
Succes

acdc (0), 11 jaar geleden

Hallo

Ik heb een peuget 307 die als het wat kouder wordt slecht start. Verstuivers en alles is nagekeken. Dieselpomp vervangen. Ook als ik het gas ineens heel diep indruk regeert de motor niet meteen.
Heeft iemand hier een idee over??
Gr Fred

acdc (0), 11 jaar geleden

Hallo

Ik heb een peuget 307 die als het wat kouder wordt slecht start. Verstuivers en alles is nagekeken. Dieselpomp vervangen. Ook als ik het gas ineens heel diep indruk regeert de motor niet meteen.
Heeft iemand hier een idee over??
Gr Fred

Sebastiaan112 (0) PRO, 11 jaar geleden

Het klinkt toch alsof de ontsteking niet helemaal lekker loopt...

Hoop dat je het op kort termijn toch kan oplossen!

wout12308 (0), 11 jaar geleden

Is de retourolie lekkage gemeten van de verstuivers?
Als de lekkage te groot is, zal de pomp de druk niet hoog genoeg krijgen, waardoor de motor niet aan zal slaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.