Hallo,
Ik moet deze week waarschijnlijk een koppeling gaan vervangen van bovengenoemde auto.
Mijn vraag is .....heeft deze auto een tweemassa vliegwiel? en zo ja ....moet ik bij dit soort koppelingen nog op bijzondere dingen letten met de de-en montage?
PS dit is voor mij de eerste koppeling met een tweemassa vliegwiel (als deze erin zit ) vandaar mijn vraag.
Gr.Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heeft normaal gezien tweemassa. zoek effe in de topics bij peugeot. Is reeds ter sprake gekomen. Waar je je wel moet over informeren is dat er reeds "kits" bestaan die beter aangepast zijn dan de originele. Ik bedoel hiermee dat o.a. Valeo vierdelige kits verkoopt die beter zijn dan deze die er nu op gemonteerd zit.
En laat je vooral niet wijsmaken dat je de tweemassa moet vastlassen zoals er vele doen om het geluid te verminderen............................
DE 110 pk motorcode rhs heeft een 2 massa vliegwiel en de 90pk motorcode rhy niet.
en sommigen monteren de koppeling + vliegwiel van een 90 pk op een 110.
@jdl
als er een hoofdprijs was voor mekanieker van het jaar kwam hem U toe
groetjes Desire
Kit van valeo gemonteerd met vast vliegwiel......alles weer oke!
Bedankt voor de tips.
zoals wij al zeiden...........;iedereen probeert zijn steentje bij te dragen.
[quote=peterh8902]Kit van valeo gemonteerd met vast vliegwiel......alles weer oke!
Bedankt voor de tips.[/quote]
Hallo, omdat mij hetzelfde te wachten staat even een vraag over de kit van Valeo.
Is deze kit speciaal voor de 110 pk of eigenlijk voor de 90 pk versie? (onderdeel nummer?)
Zijn er nog speciale dingen waar je op letten moet met de demontage en montage van bak en vliegwiel?
Gr, Bert
15 jaar
in belgie is het dubbel vliegwiel zelfs niet meer te krijgen voor 110 pk, is vervangen door een complete kit koppeling en enkel vliegwiel
Fff bellen met dealer is een complete set orgineel voor je krijgt dan geen 2 massa vliegwiel meer, maar een gewoon vliegwiel met normale koppeling en drukgroep. Die 2 massa vliegwielen gaan nl bijna allemaal kapot!!
VW en AUDI is hier ook al mee begonnen, ivm zeer vaak defect raken van 2 massa vliegwielen!
Voor 2 weken terug nog een gehad bij ons in werkplaats, complete set kost volgens mij ong 400 euri ex en dat is heel wat goedkoper dan alleen een 2 massa vliegwiel van 595 euri als ik het goed heb!
Succes
[quote=Roy10511]VW en AUDI is hier ook al mee begonnen, ivm zeer vaak defect raken van 2 massa vliegwielen![/quote]
Hoe kom je hier nou bij....?? 2-massa-vliegwielen worden nog steeds toegepast, dan wel in een versterkte versie..
Wel is er in de tussenhandel een 4-delig set verkrijgbaar maar wordt niet toegepast door Vw & Audi af-fabriek.
Gr. paul
Vandaag bij autoonderdelenzaak prijs opgevraagd voor 2-massa vliegwiel en een komplete koppelingsset en dit kwam op 800 euro (valeo). Hier hadden ze het erover dat voor het inbouwen van vliegwiel en koppeling speciaal afstelgereedschap nodig is. Dit gereedschap kost rond de 600 euro maar bij aankoop van de set bij hun was het gebruik van het speciale gereedschap gratis.
Iemand bekent met dit verhaal?
Bert
15 jaar
Volgens mij heb je dit gereedschap alleen nodig als je ALLEEN een koppelingsplaat vervangt. Met deze kit kun je het opstelmechanisme in de drukgroep weer terugzetten.
Wij monteren altijd een complete set en hebben het speciale gereedschap nog nooit nodig gehad..
@bert, dat geldt voor de 136pk en alleen als je hem de en monteerd zonder iets te vervangen. Bijv. bij een lekke vliegwielkeering
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar