Peugeot 406: Slecht lopen LPG en benzine

Bouwjaar: 1997

406 LPG G3 uit 97. Slaat af na enige tijd op gas waarnaar er overgeschakeld moet worden op benzine. Dit loopt ook niet echt lekker. Lijkt erop dat als de auto warmer wordt deze dan afslaat. Op benzine loopt de auto slecht stationair en dit is op te roepen als je de ventilator in de hoogste stand zet? Genoeg koelvloeistof erin. Wie kan mij helpen?

denmelsil

Geplaatst door denmelsil (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Probeer eens een paar nieuwe bougie's

denmelsil (0), 18 jaar geleden

is gedaan. Voor de vakantie een grote beurt. Hij houd nog steeds in bij constante snelheid vaak. Wil hem uit laten lezen bij de dealer even kijken wat eruit komt.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

ik begrijp dat ie soms ook goed loopt en soms erg slecht ? Gasklephuis en stappenmotor schoonmaken ? oldtimer ?

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

Dennis,
Is dit begonnen na die grote beurt?

denmelsil (0), 18 jaar geleden

Toen ik hem kocht was het ook al zo op deze manier. Het LPG systeem was toen gereset. Ik hoefde de auto na het uitvallen van LPG niet meer over te zetten. Nu na een grote beurt heb ik het weer. Maar op benzine loopt hij ook niet echt lekker.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat voor motor zit hier eigenlijk precies in een 16 klepper of een 8 klepper.

denmelsil (0), 18 jaar geleden

het is een 1.8 16 klepper. Het is gewoon vervelend, dan wel, dan weer niet uitvallen. Vandaag deed hij het weer redelijk n.m.l. Maar ik blijf erop rijden dat hij dus weer uitvalt of "powerloos" wordt waarna ik hem dus op benzine moet schakelen. Heb wel het idee dat het bij constante snelheid vaker voorkomt. 80 km of 110 km.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

En op benzine loopt hij wel goed of ook niet?Anders zou je er eerst voor moeten zorgen dat hij op benzine probleemloos is.
Dus geef eerst maar eens de ervaringen van rijden en starten op benzine.

denmelsil (0), 18 jaar geleden

Het starten gaat goed. Rijden gaat redelijk eerste 50 kilometer (op benzine). Daarna houd hij in en het stationair draaien loopt tegen afslaan. Ik kan wel door blijven rijden maar even niet lekker. Op gas gaat het de eerste 20 kilometer goed daarna houd hij bij een contante snelheid in of slaat "dood" , om te overbruggen schakel ik op benzine, dan gaat het weer goed. Het is een wel niet probleem en met de laatste reset van het LPG systeem sloeg hij op gas niet meer "dood" maar had ik een hikje die met wat extra gas erbij niet noemenswaardig is. Daarvoor heb ik hem niet echt op benzine gereden dus kan niet zeggen of er ook al wat met het benzine rijden was. Het forum leert mij termostaat/lambda/katalysator/motor reset/toevoeging voor benzine. Maar om eerlijk te zijn weet ik even niet waar mijn probleem zou kunnen beginnen.

denmelsil (0), 18 jaar geleden

Oh ja moet wel zeggen dat hij op benzine (in frankrijk) op de snelweg in een keer afsloeg. Kan hem wel weer starten (tijdens het uitrollen) en doorrijden. Het lampje zelfdiagnose schiet dan ook aan maar als je hem weer start verdwijnt het.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Het verdwijnen van het lampje na het opnieuw starten wijst er op dat er eigenlijk geen permanente storing in zit.Ik denk nu in de richting van de BDP sensor of van de bobine temeer om dat je zegt dat hij er rijdende weg mee ophield.

denmelsil (0), 18 jaar geleden

Het lampje is trouwens ook aan voordat je hem gaat starten maar verdwijnt dus als hij gestart is. BDP sensor? Kan de afkorting niet vinden op de afkortingenlijst. Als ik hem laat uitlezen zal dit dan naar voren komen of is het iets wat ik bij de garage kan aangeven. Zal tevens vragen voor die bobine dat is ook iets wat je vaak tegenkomt in dit forum, als onstabiel bij peugot. "Bedankt voor je reacties ff tussendoor"

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Het lampje gaat pas uit nadat het injectiesysteem zichzelf werkend, dus met draaiende motor, heeft gecontroleerd.en het gaat aan ,zeg maar, gelijk met het dynamo(accu) lampje.Dat is normaal....B.D.P.betekend Bovenste Dode Punt, als zijnde het signaal wat alles in het werk stelt,dus het belangrijkste referentie punt in het motormanagement.Aan de hand hiervan weer de computer de stand van de krukas en het toerental van de motor.

denmelsil (0), 18 jaar geleden

Ik zal van de week proberen naar de dealer te gaan om hem uit te lezen. Zal het BDP aankaarten en de bobine en kijken wat eruit komt. Zoals vandaag ging het weer redelijk een klein hikje gehad maar niet van LPG naar benzine moeten schakelen. Het is een vermoeiend probleem.

denmelsil (0), 18 jaar geleden

heb nog geen tijd gehad om langs te gaan bij dealer of LPG specialist. Het gekke is dat het nu de laatste paar dagen goed gaat. Oltimer en de andere bedankt voor de reacties en ik heb een idee waar ik om kan vragen als weer niet lekker gaat. Geloof het of niet maar het pompje (relais) in mijn dashboard voor interne lucht is ook aan het klikken. Trouwens ook gevonden op dit forum en geconstateerd door jou mededeling op een vraag hierover Oltimer. Ben bang dat ik nu een echt Problemcar heb gekocht. Maar goed in ieder geval bedankt voor de reacties en ik kan eventueel weer verder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.