Van deze auto is als een bericht geplaatst op 22-06-04 205 met hoog toerental .Eerst lezen AUB.
Maar het volgende doet zich nu voor we hebben de tempsensor vervangen maar!! in de auto zat een tempsensor met een grijze omhulsel de sensor die we nu hebben gekregen van de dealer is er met een groen omhulsel de dealer zegt dat er geen andere tempsensor met een andere kleur te vinden is .
Maar de motor wil pas na doostarten aanslaan volgens ons mist hij zij startverrijking door de verkeerde temperatuurseneor .
Weer gebelt met de dealer toen kregen we van een ervaren monteur dat er een verloop stekker bij temp sensos moest komen (niet meer te bestelen maar deze beste man had er een thuis ) wij deze verloop stekker gemonteerd maar het probleem is nog staads niet opgelost .
( de oude temperatuur senosor met de grijze omhulsel hebben we helaas niet meer)
Wie heef er nog en goed tip of ervaring met dit probleem die ons verder kan helpen.
PS> het motor lampje brand nu ook maar de dealer kon de auto niet uitlezen maar volgens (Eurotax Egis systeem /olyslager)kan dit wel maar wij kunnen de diagnosestekker ook niet vinden.
gr Arie
Autoberdijf snel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onderdeelnummer voor de sensor voor het bosch injectiesysteem is 024246 dit is tot chassisnr 24902801 vanaf dat chassisnr zit er een magn marrelli op en is het onderdeelnr 1920C4.
beste oldtimer dit onderdeel nummer heb ik binnen gekregen maar dit is er een met een groen omhulsel en past eigenlijk niet gelijk op mijn stekker want op de tempsensor zit een pasbruggentje extra op en als ik die er af snij past hij wel maar dit lijk me niet goed.
Wat voor systeem zit er op dan?
Er zit en bosch injectie systeem op
moet het hem toch zijn kijk nog eens goed de stekker voot de meter op het dashboard zit er vlak bij mischien vergis je je, de stekker van het MM zit aan de onderkant van het thermostaathuis.
ja sorry oldtimer maar ik kan er echt niets van maken dat ik de stekkers kan veranderen.
ik kan ook de diangonestekker nog niet vinden is er andere manier om het MM lapmje uit te krijgen.
blij blij de motor loopt nu goed en het lampje is ook uit en hij start goed .
de oorzaak was dat de bedrading in het stekkertje afgebroken was dus waarschijnlijk hebben ze er een andere stekker op gezet maar het probleem is nu verholpen.
bedankt voor je inzet om het probleem te kunnen verhelpen
Bedankt voor het terugkoppelen, daar worden we allemaal wijzer van.
Even een reactie op de positie van de diagnose-stekker van het Bosch Monopoint inspuit systeem. Deze zit in het kastje achter de linker koplamp. Dit is een stekker met twee aansluitpunten, waarvan slechts één daadwerkelijk aangesloten is. Deze is zeer makkelijk uit te lezen zonder diagnose apparatuur, doormiddel van een knipper-code, op een simpele spanningsmeter of op het diagnose lampje op het dashboard zelf. De preciese manier van aansluiten kan ik me op dit moment niet herinneren, maar daar kan ik desgewenst nog later op terugkomen.
20 jaar
Kun je alsnog hier evt uitleg overgeven.
Even een reactie op de positie van de diagnose-stekker van het Bosch Monopoint inspuit systeem. Deze zit in het kastje achter de linker koplamp. Dit is een stekker met twee aansluitpunten, waarvan slechts één daadwerkelijk aangesloten is. Deze is zeer makkelijk uit te lezen zonder diagnose apparatuur, doormiddel van een knipper-code, op een simpele spanningsmeter of op het diagnose lampje op het dashboard zelf. De preciese manier van aansluiten kan ik me op dit moment niet herinneren, maar daar kan ik desgewenst nog later op terugkomen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar