ik heb ook het probleem dat bij de koude start ,dan staat de schakelaar op gas de auto moeilijker doet over het starten.als ik gaspedaal intrap dan gaat het beter.op benzine hoef ik dat niet te doen.toch raar want de g3 installatie start toch op benzine,en schakelt daarna pas over op gas.
en na het starten slaat hij ook meestal af.net of hij het niet pakt op de autom.shoke.na 30 seconden gaat hij wel staionair lopen op 1500 toeren.gaat dan ook niet uit.
stappenmotor en map sensor reeds vervangen en gasklephuis gereinigd.dit heeft niet geholpen.
ik weet me nu geen raad meer.
iemand een suggestie.alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als de beruchte dgi injector die lekt. Gebruik hier even de zoekfunctie, dan kom je redelijk wat topics tegen waar problemen en oplossingen besproken zijn.
oke pieter,zal ik doen.
als ik wat gevonden heb,dan zal ik dat uitproberen.
of even langs een gas inbouwstaion en en laten nakijken.
als ik meer weet kom ik hier op terug.
14 jaar
Even nog een vraag, is het wel een AG DGI installatie ? Of misschien een Vialle installatie ?
pieter,het is een ag dgi installatie.
trouwens als ik bij het starten het gaspedaal even intrap dan start hij direkt.
en het probleem met de onregelmatige toerental lijkt op de lambdasonde.
als ik deze stekker ontkoppelt loopt de auto 900 toeren,doe ik de stekker er weer op,dan begint hij weer van 950 naar 1250 toeren te pingelen.
alleen met de stekker eraf loopt hij uiteraard wat plopperig achter uit de uitlaat.
heb jij dit al eens meegemaakt of gehoord,dat dit aan de lambdasonde kan liggen met onregelmatig toerental.
vooral als hij warm is de motor.
14 jaar
Het lastige is dat de DGI injector nog maar lastig te verkrijgen is. Misschien via inbouw bedrijf nog wel te krijgen maar ik denk dat het dan een revisie gaat worden. Is ook lastig, bij AG zelf adviseren ze ombouw naar SGI maar dan ben je 2000 euro verder helaas.
Denk dat toerental ook door injector komt. Is dit probleem er ook als motor op benzine loopt ? Ander toch even specialist.
het probleem is ook op benzine.
14 jaar
Ah ok, goede info. Zou dan toch inderdaad wel eens sonde kunnen zijn. Met juiste apparatuur (bij dealer of goede universele garage) is na te meten of lambdasonde nog goed werkt. Dit zou je eerst kunnen doen voordat je verder onderdelen gaat vervangen.
oke,auto gaat volgende week naar de garage voor uitlezen en controleren van de lambdasonde.
zodra ik hier geweest ben hou ik je weer op de hoogte van de afloop en/of oplossing.
alvast hartelijk bedankt voor je medewerking.
14 jaar
[quote=pieterp9094]Ah ok, goede info. Zou dan toch inderdaad wel eens sonde kunnen zijn. Met juiste apparatuur (bij dealer of goede universele garage) is na te meten of lambdasonde nog goed werkt. Dit zou je eerst kunnen doen voordat je verder onderdelen gaat vervangen.[/quote]
hallo pieter,sorry voor mijn late reactie,maar ik heb de lamda sonde vervangen maar ook hetzelfde.
ga nu wel naar de dealer voor het uitlezen,er waren even een paar andere dingen tussen gekomen.
na het uitlezen kom ik er alsnog even op terug
m vr groet
14 jaar
hallo pieter,heeft even geduurt,auto uitgelezen door peugeot dealer.geen storing aangegeven.
dealer heeft geen idee.
en nu?
13 jaar
Is er een origineel peugeot sonde in gegaan ? Of hebben ze er een imitatie ingezet, die imitatie werken niet altijd helemaal goed.
hallo pieter,een imitatie sonde,dat weet ik wel
13 jaar
hallo,na het vervangen van diverse onderdelen,gasklephuis,stappenmotor,dealer opnieuw gereset,en nog steeds de storing,heb ik de auto verkocht.
iedereen toch bedankt voor het meedenken.
m vr groet martin
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar