Peugeot 406: slecht starten + schokken automaat

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Kan iemand mij helpen aan informatie over het slecht starten van mijn 406 2.0 automaat uit 2001.
Er zit standaard een startblokkering op die ik met een soort sleutel moet deblokkeren? 1ste knippert gevaren lichten 1x en weer moet ik de sleutel gebruiken waarbij de gevaren lichten 4x knipperen. Na die 2de x kan ik de auto pas starten.

Starten gaat slecht tot matig. De ene keer start hij goed zonder gas te geven en de andere keer start hij niet en valt gelijk af. Door wederom te starten en gas te geven start hij wel beter maar niet je van het? Je hoort soms de startmotor een keer gieren wat mij niet goed lijkt.

De automaat schokt een beetje en voel je de overgangen wanneer je optrekt cq snelheid maakt?
Mijn vriendin heeft een civic automaat en die gaat probleemloos over.
Hoort dit of defect aan de automaat van mijn Peugeot wellicht.

Paar weken geleden heb ik MOTORUP bij mijn olie gedaan en brandstof reiniger in de tank gebruikt.
Kan dat het probleem misschien zijn?

Ik wacht op wat reactie`s voordat ik iets ga doen....
Bij voorbaat dank voor jullie moeite.

Flipje

Geplaatst door Flipje (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Begin eens met de boel te laten uitlezen bij een dealer.

Flipje (0), 13 jaar geleden

Na lange tijd en vakantie even een reactie op de tip van de professional.
----------------------------------------------------------------------------------

Uitlezen heeft niets geholpen, geen storingen / gebreken aanwezig maar heeft me wel geld gekost zoals ik al dacht.
De auto start tot op heden nog slecht en hapert de automaat.
Heb tijdje terug wel Motorup bij de olie gedaan en een cleaner bij de benzine wat niet schadelijk moet zijn maar juist de auto op werking moet bevorderen.

Iemand misschien nog een idee hoe of wat?
Bij voorbaat dank.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

In dit geval moet je de sensoren ook bij koude motor contrioleren. Dus de auto de avond er voor brengen.
Of een 4-gas test doen bij koude motor. Moet je wat kunnen zien.

JHV (0), 13 jaar geleden

Schokken van de automatische bak bij koude motor of warme motor?
Laat de olie van de bak eens verversen, en kijk eens naar je remlichtschakelaar. Wanneer de contacjes daarvan blijven plakken gaat het koppelen, de lock-up, ook niet helemaal soepel meer. Ik heb begrepen dat dit niet uit te lezen is. Maar corrigeer maar als dit niet zo is. Bij ons was na de vervanging van de remschakelaar het schooken over. Welliswaar een C5 waar ook de AL4 versnellingsbak.
Wanneer het schokken stevig blijft zou ik naar Autrans gaan of soortgelijk bedrijf om uit te laten lezen. De drukkleppen van de AL4 bak willen bij 2 a 2 1/2 ton wel eens slijtage sporen vertonen. Vervangen zal een 4 a 500 euro zijn schat ik in.
Maar Autrans kan uitlezen of er drukverschil is of niet.
Johan

Flipje (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de tips.
GA het e.e.a idd even proberen.
Toevallig krijg ik vanavond een poluttion fault en het motormanagment lampje brandt.
Ik denk dat het de gasklephuis zal zijn maar laat er ook even na kijken.

Vast bedankt Professional en Johan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum