Hi,
Pasgeleden zijn mijn autosleutels gestolen en ik moet nieuwe sleutels laten maken voor deze auto. Echter is het probleem dat een nieuw setje sleutels inleren volgens de dealer mij bijna 1000 euro gaat kosten. Gezien de dagwaarde van de auto vind ik dit eigenlijk te veel geld. Na wat internet onderzoek gedaan te hebben heb ik gezien dat nogal wat mensen een 2ehands setje sleutels kopen met chip en deze inleren in de auto?
Ik heb momenteel wel (via een bedrijf die de sleutels zou kunnen maken, langs is geweest en geprobeerd heeft dit setje sleutels in te leren) een nieuwe sleutel gekregen die geslepen is op het slot (ik kan dus wel de auto in) Maar de startonderbreking kon niet geregeld worden.
Mijn vraag is dus, heeft iemand een gouden tip die mij of A. kan sturen naar een autodealer/monteur die deze procedure kent en het voor mij kan doen of B. hoe ik dit zelf kan doen (Mijn kennisniveau is zeer beperkt, dus deze oplossing geniet niet de voorkeur)
Groetjes en alvast bedankt.
PS: Het gaat om een peugeot 107 uit het jaar 2006 (gelijk aan de aygo en C1)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op de sloop slotjes, contactslot en sleutels gaan halen lijkt mij veiliger, en goedkoper, daar de dief van uw sleutels, dan ook niet meer in uw auto kan geraken. Het aanpassen van het slot (de ring rond het contactslot dat communiceert met de sleutel) aan de can bus kan dan gebeuren door een dealer. Zo heb ik het ooit gedaan met een Peugeot 106 van een kennis, slotjes met twee sleutels van de sloop gehaald en de plaatselijke Peugeot dealer het laten aanpassen.
Je start blokkering module dient te worden v.v. dat maakt het zo duur......
Alleen sleutel ring contact slot red je het niet. Misschien dat je wel een start module kan krijgen/reset en via sloop.
Maar via de dealer sowieso niet.
Gr jw
Probeer onderstaand eens . Kost niets , alleen tijd .
Handmatige procedure voor het linken van de mechanische sleutel :
Verbind de aansluitingen 4 en 13 door van de diagnose-aansluiting
Breng de mechanische sleutel in het contactslot aan
Zet het contact aan (Start de motor niet)
Laat het contact gedurende 30 minuten ingeschakeld (Gebruik een booster indien de 12V-accu zwak is)
Zet het contact af
Maak de shuntzekering los ( B )
Controleer of de motor start en werkt gedurende meer dan 3 seconden
OPMERKING : De kans bestaat dat de motor niet start bij de eerste startpoging
Wis de opgeslagen storingscode m.b.t. de communicatie tussen de controle-eenheid van de transponder en de elektronische eenheid motor ; Met het diagnosegereedschap.
OPMERKING : De storingscode kan worden gewist door de minpool van de 12V-accu gedurende minimaal 30 seconden los te halen .
Plaats de shunt . ( B )
Succes.
Mocht het niet werken, Bas Boer van Libacars kan je zeker goedkoper helpen, zit in Barendrecht, doet niet anders dan de drieling.
Je kan hem vinden via Marktplaats, wel bellen, mail is die niet zo goed in.
En 1000 euro voor nieuwe sleutels inleren, das een beetje onzin, dan vervangen ze alles wat met de sloten en startblokkering te maken heeft, de dealer kan op chassisnummer gewoon een nieuwe sleutel bestellen, en deze inleren, kost je hooguit 150 euro voor een sleutel met AB en 100 met een gewone sleutel, enige wat je dan wel hebt is dat degene met de oude sleutel wel in je auto kan komen, maar niet kan starten omdat bij het inleren van de nieuwe sleutel de oude gewist worden.
6 jaar
Je moet 1 werkende sleutel hebben om sleutels te kunnen programmeren. Zo ja, gewoon een transpondersleutel bestellen en inleren. Ik zie het probleem niet. Je hebt een probleem als je GEEN sleutels meer bezit van deze wagen.
Startverhinderingssysteem werkt enkel op communicatielijn (lijn K, pen 7 van de diagnosestekker) .
Zou makkelijk zijn jouw procedure, maar ik geloof er niet in.
Aansluitingen diagnosestekker. pen 4 is massa en 13 ABS ????
1 - niet gebruikt
2 - niet gebruikt
3 - niet gebruikt
4 - massa
5 - massa
6 - CAN H DV4TD
7 - diagnose bedrading K . motormanagement
8 - niet gebruikt
9 - gestuurde handgeschakelde versnellingsbak
10 - niet gebruikt
11 - diagnose bedrading K . airbagmoduul (-modulen)
12 - diagnose bedrading K . stuurbekrachtiging
13 - diagnose bedrading K . ABS
14 - CAN L DV4TD
15 - niet gebruikt
16 - + accu
[quote=Rene Roolvink]Probeer onderstaand eens . Kost niets , alleen tijd .
Handmatige procedure voor het linken van de mechanische sleutel :
Verbind de aansluitingen 4 en 13 door van de diagnose-aansluiting
Breng de mechanische sleutel in het contactslot aan
Zet het contact aan (Start de motor niet)
Laat het contact gedurende 30 minuten ingeschakeld (Gebruik een booster indien de 12V-accu zwak is)
Zet het contact af
Maak de shuntzekering los ( B )
Controleer of de motor start en werkt gedurende meer dan 3 seconden
OPMERKING : De kans bestaat dat de motor niet start bij de eerste startpoging
Wis de opgeslagen storingscode m.b.t. de communicatie tussen de controle-eenheid van de transponder en de elektronische eenheid motor ; Met het diagnosegereedschap.
OPMERKING : De storingscode kan worden gewist door de minpool van de 12V-accu gedurende minimaal 30 seconden los te halen .
Plaats de shunt . ( B )
Succes.[/quote]
Beste GOVA ,
Deze procedure staat gewoon beschreven in de Peugeot Service Box documentatie .
Ik keek er ook een beetje vreemd van op , en heb zelf deze procedure ook nog nooit uitgevoerd . ( wist ook niet dat deze zo bestond )
Immers zou je als je een chassisnummer hebt van een 107 ( staat gelukkig niet links achter de voorruit ) ergens een sleutel laten maken , waarmee je in het voertuig kan , daarna de procedure uitvoeren en rijden maar .
Maar nogmaals , ik heb de procedure niet gemaakt .
Bijgevoegd nog wel even het schema zoals overgenomen van Service box , welke toch iets anders is zoals u heeft geplaatst . ( 107 is geen Peugeotschema )
Beste,
Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik heb inmiddels iemand kunnen vinden hierdoor die mij kan verder helpen!
Nogmaals ontzettend bedankt!
6 jaar
deze procedure werkt prima, maar werkt meestal alleen bij sleutels die al een keer zijn ingeleerd en om wat voor reden dan ook niet meer werken.
Die procedure is voor het matchen van immo module en motor ecu, werkt voor zover mij bekend niet voor inleren van de sleutels.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar