close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: slick 50

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 18 16v

ik heb nou 253000 met mijn peug op lpg gereden, bij 230000 kop laten reviseren verdamper en injectors vernieuwd, nou wil toch nog wat kilometers met hem blijven rijden heeft het zin om een toevoeging bij de olie te doen iets als slick 50 ik heb geen idee hoe lang de motor zelf meegaat, hij gebruikt nog geen olie.of zijn er betere dingen op de markt die de motor beschermen.
groetjes sjouke.

Geplaatst door

heskamp51 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gewoon goede olie gebruiken, regelmatig verversen is meer als voldoende.
De meeste toevoegingen zijn erg goed voor tussen de oren en de beurs van de producent van die toevoegingen.

Voor de aanschafprijs van dat spul kun je beter iets vaker de olie laten wisselen met oliefilter, en met je rijstijl beinvloed je meer de slijtage van de motor.

Rustig warm rijden, niet planken etc, heeft meer invloed op de levensduur van het blok als je denkt.

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

sluit ik me volledig bij aan.

harry4203 2655
badge vip badge

17 jaar

Heb jaaaaaaaaaaren geleden eens zo'n busje in het motortje van een Polo uit 1979 gekieperd.
De motor klonk direct een stuk "stiller", minder rauw, dat wel. Maar het was dan ook een 900 cc torretje met een 4 bak.

Het motortje draait momenteel nog steeds als een lier, NET als mijn oude Keverblokje die dat spul nog NOOIT heeft gezien!

Net zoals de voorgaande sprekers al zeggen: het is vooral beter voor de portemonnee van de fabrikant en de verkopers.
Goede olie en VOORAL een GOED oliefilter en de intervalstermijnen aanhouden, blok eerst rustig goed warm rijden en je zult er nog verstelt van staan hoeveel je motorblok aankan.

Mocht je toch twijfels hebben, kun je natuurlijk altijd een compressietest laten uitvoeren.

Wonderen uit een potje werken nu eenmaal niet in de praktijk, WEL tussen de oren........

Santa 0

17 jaar

ik weet voldoende jongens,bedankt.

heskamp51 0

17 jaar

Ik las laatst een artikel/advertentie over het middel XADO.
Als je het stuk leest denk je echt; WOW!

Ik ga nog eens verder neuzen naar dit middel. Met name de zogenaamde "bewijzen" van "testen" intrigeren mij.....

Maar hoe dan ook: het blijft een keurig staaltje van advertisement!

Santa 0

17 jaar

over de portemonnee gesproken, heb je ook gelezen wat zo'n tubetje kost? ze doen het idd voorkomen of dat het wiel opnieuw is uitgevonden.

harry4203 2655
badge vip badge

17 jaar

Ach, een paar duur klinkende onduidelijke kreten, vooral het product duur maken, want wat duur is Moet wel goed zijn.

Quote:Reparerend smeervet 80%” kan ieder wrakmechanisme weer nieuw leven inblazen

Iedere goed opgeleide mecanicien zal hiermee gillend van de lach onder de auto uit moeten worden getrokken, de WAO komt echt in beeld zo :D

In goede motorolie zitten al een hele partij dopes bedoeld om slijtage zoveel mogelijk te vertragen en regelmatig vervangen daarvan en het oliefilter, met een normale rijstijl laat een gemiddeld blok langer lopen als de carosserie meegaat.

De afgesleten atomen van het metaal worden vervangen door metaalceramiek....

Het kleinste deel van een stof met dezelfde eigenschappen als die stof is een molecuul.
Wordt deze molecuul opgedeeld, dan heft de rest niet meer de eigenschap als de oorspronkelijke stof.

Metaalceramiek?
Of metaal, of keramisch materiaal....
Hier probeert men een link te leggen met keramiek, waarvan de meesten weten dat het tegen hoge temperaturen kan en slijtvast is.

Dat hun "slimme"moleculen de versleten plaatsen opzoeken? dat is nieuw, intelligente moleculen.....

Zo kan ik nog wel even doorgaan...
I noodgevallen zijn er extra dopes welke aan 2ehands versnellingsbakken kunnen worden toegevoegd welke wat beter smeren, iets dikker zijn etc.

Maar wondermiddelen bestaan niet.
Geef dat bespaarde geld maar uit aan beter onderhoud, een wat vervroegde olie wissel.

Just my 2 p

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Ik ga wat van dat spul in mijn portemonnee gooien!
Kijken of het inderdaad het "verdwenen metaal" weer aanvult................
Hahahahahahahaha!

Santa 0

17 jaar

dan hebben we allemaal een intiligente leverancier
allen zonder tubetjes
en wat dat spul allemaal betreft het is intiligent
het gaat zitten waar het moet
in het oliefilter
en santa
het werkt niet zonder drager)olie(
kijk uit met gaan zitten op je witte alcantata thuis
anders ga jij ook zitten waar je vrouw je hebben wil
op de tuinstoel buiten
en dat metaal anvullengaat toch niet snel genoeg
iemand haalt t r sneler uit dan jjdat spul erin kan gooien
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Je hebt het mis, Jerry!
MIJN portemonnee is een "geoliede machine"...........

De inhoud gaat er echter sneller UIT dan IN.........

Santa 0

17 jaar

da bedoel ik
het werkt niet
anders deed de fabriek t er wel in
gingen alle revisie bedrijven failliet
en deed ik een dubbele portie in mn knip
en een beetje bij mn vrouw
en ik kan nnog wel een paar toepassingen bedenken

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

jullie fdenken verkeerd
ik bedoel inde versnellingsbak
het differentieel
stuurpompen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.