auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot J5: Stampende motor van J5 2,5 TD bij koude motor.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 TD

Als ik onze camper smorgens start dan is het precies of hij start maar op 2 of 3 cylinders. Na een minuut of twee is dat over en draait de motor rond! Nu heb ik in een PEUGEOT garage de gloeikaarsen laten nazien omdat ik dacht dat daar het probleem lag, maar ze waren alle vier OK. Als de motor warm is en gewoon rond draait vind ik dat hij nogal een klepperend lawaai maakt. Zou dit te maken kunnen hebben met een te grote klepspeling? In de garage zeggen ze van niet en dat het normale slijtage is, de motor heeft nu 118.000 kilometer. (Toch nog nie versleten zeker!!!!!!) Als ik met de mobilhome rijd en ik duw eens goed op het gaspedaal, vind ik dat hij het nog zeer goed doet.

Geplaatst door

Tuurke43 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt op lucht in het systeem, probeer eens door een paar keer op het ontluchtingspompje boven op het brandstoffilter te drukken voor het starten of het dan ook zo is.Anders de kop van het brandstoffilter vernieuwen.
Gaan wel eens stuk.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Hoy Oldtimer, toen ik gisteren-avond uw antwoord op mijn probleem las kreeg ik weer een beetje moed! Deze morgen was het mijn eerste werk, motorkap van de camper open, een paar keer duwen op het pompje (ik voelde hoe er meer druk op kwam op de knop) en dan met de sleutel voorverwarmen en starten. Ik had de indruk dat het iets beter was. Nu vraag ik mij alleen nog af of ik die ontluchtingsnippel moet open zetten tijdens het pompen? Goed dat er nog mensen zijn zoals jij die steeds bereid zijn anderen te helpen met hun miserie!

Tuurke43 0

18 jaar

Zou je kunnen doen.
Is dit al een snelle gloeikast? 7 sec dus.als dat zo is gloei dan eens 2 keer.
Het zou namelijk kunnen dat je de verkeerde gloeibougie's hebt , tragere, die zaten in het oudere type.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Ja, maak je borst maar nat tuurke, het zit hier stikvol met mensen die gaarne een mede sleutelaar willen bijstaan. En das hier heel gewoon op deze site! Alhoewel oldtimer wel een van goud is.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Aangename kennismaking jongens, ik volg jullie al een tijdje op deze site en bewonder jullie kennis! Voor ik bij het ministerie van justitie begon te werken was ik ook mecanieker. Wat ik wel vaststel is dat je automecaniek op de voet moet volgen want het veranderd heel vlug tegenwoordig. Vroeger duwden we een schroevendraaier tegen het kleppendeksel en legden er ons oor op om te luisteren waar er ergens iets fout liep, nu steken ze een electronische fiche ergens op het motorblok en de fouten worden van een computerscherm afgelezen!
Oldtimer, ik kan je nog mededelen dat er een prechauffage rapide opstaat en op het plaatje van de motor staat U25/673. Maar morgenvroeg wordt er weer een paar maal gepompt en zal ik eens tweemaal voorgloeien om dan het resultaat te evalueren. Nogmaals bedankt voor de spontane hulp. Mvg tuurke43.

Tuurke43 0

18 jaar

Hoy jongens, de Peugeot is verkocht! Dank voor jullie hulp. Groeten.

Tuurke43 0

18 jaar

Groeten trug.

sytze 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.