close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: start wel slaat niet aan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1400 HDI

motor slaat aan of niet aan. opvallend is dat wanneer hij niet aanslaat het lampje van de airbag blijft branden. ga je net zo land door met op contact zetten tot airbag lampje uitgaat dan start hij ook gelijk. wij kunnen op dealerniveau uitlezen maar geeft deze storing niet aan. motor loopt als hij aanslaat goed maar op moment dat je hem uitzet begint dezelfde ellende weer. het maakt ook niet uit of je koud of warm start.

Geplaatst door

smitleo (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als hij niet aanslaat, probeer de reserve sleutel eens,

lees dan gelijk uit als de motor EBE wordt vrijgegeven (startblokkering)

Controleer ook de werking van je kontaktslot. Kun je het airbagsysteem wel uitlezen ? Eigenlijk moet je alle systemen eens uitlezen denk.

Let even goed op de massakabel van de bak naar de langsbalk. Had er gisteravond een, gewoon afgeslagen en het airbaglampje ging daarvoor spontaan aan(?).
Nieuw oog erop gesoldeerd en weer aanslaan en dus lopen.
Met starten viel mij al op dat de tellernaalden in de klok al vreemd bewogen. Dat geeft al vaak een massaprobleem aan.
succes

marcel7031 0
badge

13 jaar

Helaas probleem nog steeds niet kunnen vinden. Bij dealer laten uitlezen, maar toen hij daar was strarte hij en sloeg gelijk aan dus ook geen fout gevonden. Neem de auto mee zet hem af en slaat weer niet aan. Heb nu krukas en nokkenassensor vervangen maar ook dit gaf geen resultaat. Moet nu weer naar de dealer maar die heeft pas na 10 januari tijd.

smitleo 0
badge

13 jaar

Ga niet sensoren vervangen maar ga ze meten. Dan weet je meer.
Is de raildruk voldoende? worden de injectoren uberhaupt wel aangestuurd?
Toch toevallig geen slechte stekkerverbindingen op de verstuivers?
En als je een beetje remmenreiniger inspuit gaat het dan wél ?
Is het niet aanslaan echt meteen na het afzetten? Of na een tijdje wachten?
Opvoerdruk van de brandstof en starttoerental voldoende?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Ik weet zeker dat het geen brandstof probleem is. Er moet ergens een electronische blokkering zitten die de boel verpest. Wanneer de auto buiten staat zelfs de afgelopen periode met vorst dan start hij soms ook in 1 keer en loopt keurig op 4 cylinders met een correct stationair toerental. Ga je nu naar je werk en zet je hem af dan start hij wel of niet. Ik hou er nu mee op en breng hem naar Diesel Buchli in Harderwijk die kunnen wel alles uilezen/meten. kost wel boven € 500,-- maar met de dealer kom ik ook niet verder die zijn werkelijk niet in staat om dieper in het voeruig geheugen te zoeken. Weet je toevallig waar de bots schakelaar zit die kan ik niet vinden, ik denk dat dat nog het enige is wat ik zelf kan meten.

smitleo 0
badge

13 jaar

Dieselbuchli zal je probleem ook niet makkelijk vinden als de storing daar terplaatse niet optreed. Op het moment van de storing zal je moeten kijken wat er gebeurt, zoals gezegd kijk je dan eerst of de motor ebe wordt vrijgegegeven, of de sleutels herkent worden, en of de motor synchronisatie heeft, dus werken de krukas en nokkenassensor /staat de distributie op tijd.
Verder kun je nog raildruk bekijken, en inspuittijd, zoals marcel al zij ,worden de injektoren aangestuurd ?
Kijk ook eens of de brandstofzuigleidingen die over de motor lopen nog in goede staat zijn, gebeurt wel eens dat deze doorschuren waardoor de zuigleiding leegloopt.

Het kontaktslot had ik genoemd in een vorige posting dacht ik.
De botsschakelaar zit normaal bij de linker veerpoot. Maar diesels van PSA hebben er over het algemeen geen.

Airbag computer al uitgelezen?
Lijkt een probleem met een voeding/relais.
Denk niet dat het in het branstofsysteem zelf zit.

Oiram

Remmenreiniger al geprobeerd? Als je aansleept (=hoger starttoerental) gaat het dan wél?
Al extra massa aangelegd?
Zie je veel lucht door de leidingen lopen?
Het lijkt toch meer op een electronische storing omdat je airbag lampje gaat branden bij het niet aanslaan.
succes, lastige storing.
Je weet dat je eobd stekkers hebt met opslagcapaciteit (soort usb stick) die je bv de klant kan meegeven of mee kan proefrijden?
Kun je achteraf uitlezen.

marcel7031 0
badge

13 jaar

als het airbag lampje steeds brand als hij niet aanslaat, kijk dan de airbag module eens na, Bij een citroen C8
wil nog wel eens de condenswater afvoer verstopt gaan zitten waardaar de airbag module onder water komt te staan
er zit een can aansluiting op de airbag module en die wordt dan onderbroken waardoor hij ook niet meer start
misschien heb je een soort gelijke storing, succus
gr wilco

Zou een haperend airbagmodule zich kunnen gedragen als een crash-sensor? Waardoor de auto niet aanslaat?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Oorzaak bij dealer waarschijnlijk gevonden. Konden het met uitlezen niet vinden. Zijn toen met een andere 206 delen aan het wisselen gegaan en kwamen er uiteindelijk achter dat het de EBE was. Maar nu komt hij! Een nieuwe kost € 1100 en een gebruikte is niet te plaatsen omdat je die computer maar 1x kunt inleren. Dit bedrag is natuurlijk wel de grens voor een 206 van 2003. Wie heeft hier ervaring mee?

smitleo 0
badge

13 jaar

Als hij bij ons stond zou ik de computer laten repareren bij dat bedrijf in Almelo. Anders in Malden zit een peugeot/citroen onderdelen specialist die je misschien ook wel kan helpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.