Klant rijdt naar zijn werk en wil een kwartier later weer weg, maar de auto slaat niet aan. Wegenwacht gebeld en die startte de auto en hij liep gelijk. Later op de dag weer hetzelfde. Even later sloeg hij weer gewoon aan, wel 10x achter elkaar.
Nu hebben we hem net opgehaald, want bij zijn laatste adres liet hij hem weer in de steek.
Geeft geen foutkodes aan. Af en toe proberen te starten en soms sloeg hij perfect aan en een kwartier later slaat hij weer niet aan.
Het is een "gewone" 1.9D dus geen HDI.
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De afsluiter in de brandstofpomp blijft vaak mechanisch vast zitten. Probeer maar eens als de motor niet aanslaat tijdens het starten een tik op de pomp te geven vaak schiet het plunjertje dan los en laat weer brandstof door.
Hans
Heb ik ook aan gedacht Hans, maar dit mocht niet baten. En denk er over om eea weg te kappen zodat ik bij die plunjer kan komen. Maar dat is makkelijker opgeschreven dan gedaan.
Ja, ik weet het er zit een kastje omheen van de startonderbreker.
hans
Aan de pomp (DELPHI) zitten 3 stekkers, 1 gaat naar de startmodule.
Een 4-polige zwarte stekker.
Ingang 1 - een beige draad nummer 8200
Deze draad zou is de voeding van de module en gaat via het dubbel relais op het RECHTER binnenspatbord.
Op deze draad zou ik eerst een LED plaatsen tot het probleem zich voordoet, alvorens andere stappen te ondernemen.
Succes Siem
Je denkt dus aan de startonderbreker GOVA? Moet je daar normaal gesproken 5 of 12V? meten En als die er wel is, maar niet aanslaat zou de stopklep kunnen blijven hangen en is er geen signaal kan het probleem in het dubbelrelais of sleutel zitten?
Zal daar morgen in elk geval eerst eens naar kijken.
12V , is de voeding van de module (ingang nr 1 op de 4-polige stekker), die het pompcontact, eveneens 12V stuurt, wanneer de tranpondercode "erkend" wordt. Op deze fiche komt ook een massa toe. Het beste is dat je je LED op deze stekker aansluit.
bij expert loopt wel eens water in de dubbelrelais, wat ik ook regelmatig heb is een draad die doorschuurt in de geribde gaine die van de ebe naar de motor loopt. het draadje wordt steeds dunner en levert dan te weinig stroom
Die 12V is een geschakelde, (via het dubbelrelais) op het contactslot. Ingang 4 op de 4 polige stekker is de massa.
Dank jongens, en met name GOVA voor het duidelijke schema, maar alles was en werd goed aangestuurd. En uiteindelijk moesten we daarom toch de stopklep loskappen (pfff......... wat een k* klus is dat bij dit type zeg) en hebben we er een ouderwetse stopklep ingezet en die gekoppeld aan de beige voedingsdraad en hiermee was het probleem gelukkig weer opgelost.
Siem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar