Deze auto is naar een autoshow geweest en wilde daarvandaan niet meer starten.Op het toetsenblok branden zowel het groene als het rode lampje.Er is een ander toetsenblok geprobeerd,een andere motorregeleenheid( code bekend ) en een nieuw dubbelrelais.Vandaag de bedrading een stuk ingekort en een nieuwe stekker op het toetsenblok gezet.Hierna knipperde het rode lampje maar bij intoetsen van de code was er 4 keer een piep bij de 2de poging weer toen 1111 geprobeerd en heeft ie een half uur staan piepen.Nu branden het rode en groene lampje weer.Ook begint het dubbelrelais met tussenpozen te ratelen zowel op contact als ervan af.Heeft iemand een idee om deze auto weer te kunnen starten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Bird,als de rode en het groene lampje brand kan het zijn dat de startcode te vaak verkeerd ingevoerd is. De procedure in dit geval is dan als volgt; Zet het kontakt gedurende 30 minuten volledig aan. Zet daarna het kontakt uit en direkt weer terug aan en voer dan de juiste code in. Dus oude ebe terug monteren en nog eens proberen. Het ratelen van het relais kan ik niet direkt thuisbrengen,is de accu spanning hoog genoeg ? en zijn de massa's in orde ?
is niet de schoksensor geactiveerd?
Als het rode lampje alleen knippert, werkt alles terug normaal. Als je 4x een piep hoort, is de code verkeerd. De code wordt bij een benzine in de injectiecomputer opgeslagen. Heb jij je nu niet vergist met de code's en computers ?????
Het gepiep van 30 minuten kan je inkorten door de batterij los te koppelen. Dan heb je terug onmiddelijk 3 beurten om je code in te geven, daarna kan je de batterij terug afkoppelen.
mvg
Vandaag was de accu leeg, door het relais denk ik, en met een volle accu knipperde het lampje rood, maar als de auto op contact wordt gezet gaan de rode en groene direkt branden.Waar dient de schoksensor voor ? en kan ik deze loskoppelen of doorverbinden er zitten 3 grijze kabels aan.Het maakt niet uit welke van de 2 ecu's of dubbelrelais geplaatst is dus dit sluit ik eigenlijk uit.Bij Peugeot hebben ze de bedrading gecontroleerd en zeggen dat dit vanaf toetsenblok tot motorregeleenheid goed is.Ik heb een extra massakabel geplaatst naar motor en carrosserie maar er verandert niets.
Het is al eventjes geleden maar was het niet zo dat niet elk willekeurig toetsenbord aan een willekeurige injectiecomputer gehangen kan worden ? Wat ik wil zeggen is ,er zijn verschillende typen toetsenborden afhankelijk van de leeftijd van de auto,dus was het toetsenbord wat je eerst gemonteerd hebt wel precies het zelfde .
hebben we ook een keer gehad , zat toen in de bruine ronde stekker onder de accu bak , was helemaal geoxideerd en gaf de zelfde storing
Het betreft hier een voorraad auto dus ik kijk er naar als er even tijd voor is maar ik zal die stekker zeker nog controleren.
Bedankt Rene, de stekker was van binnen inderdaad verrot.Leuk van Peugeot om de kabels te coderen met haast onleesbare codes,dit was even puzzelen.Maar de auto wilde nog niet starten met zijn eigen regeleenheid,gaf steeds 4 signalen van verkeerde code.Met de andere regeleenheid ging het wel goed.Waarschijnlijk heeft iemand de code veranderd dus deze is nu waardeloos.Maar ik ben erg blij dat ie weer draait. :)
ja leuk om te horen dat ie het weer doet , zijn leuke storingen , als je ze opgelost hebt .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 806 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar