close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 607: startproblemen bij warme motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 hdi

Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn auto namelijk dat hij de laatste tijd erg slecht start als hij warm is. Als hij koud is start hij ook niet geweldig maar na drie keer ronddraaien start hij wel, de laatste tijd bij warme motor soms wel acht, negen keer. Eens de motor aan is rijdt de auto zeer goed.
Ik heb de auto binnengebracht bij een peugeot dealer en kreeg een lijst met dingen die niet goed waren namelijk:
-lek in de intercooler
-vloeistof van de katalysator was op
- injecteurs niet al te best

Nu de intercooler heeft mijn vader vervangen, het was me wel opgevallen dat de turbo nogal fel fluit maar wist niet dat dat erg was. Nu is de intercooler vervangen maar hij fluit ongeveer even hard dus ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ervan moet denken.

Het katalysator probleem wist ik van want er gaat ook regelmatig een lampje branden 'antipollution system defect' en dan houdt de motor in zodat hij bijna niet meer vooruit gaat, maar na een stukje rijden zet ik de motor uit en terug aan en dan rijdt hij weer normaal. Een half jaar geleden was ik met dit probleem naar mijn merkenloze garage geweeest en hij had de katalysator uitgestoomt mits een nieuwe 600 euro kostte. Volgens de peugeot dealer kan ik die vloeistof laten vullen voor 180 euro dan is dit terug in orde maar dit heeft geen prioriteit voor mij op dit moment.

De injecteurs schijnt nog mee te vallen want toevallig kennen we iemand die een specialist is op dat gebied, hij ging ze me normaal vervangen maar hij zei dat ik daar nog niet mijn geld aan moest geven want die drukken en zo waren nog niet zo slecht (ken er zelf niks van)

In ieder geval de motor start slecht en ik wil gerust die injecteurs laten vervangen maar het is toch veel geld om deze te laten vervangen als het probleem hier niet zeker mee verholpen is.

Zojuist startte ik mijn outo en merkte ik dat de startmoter precies een beetje haperde dus nu begin ik in die richting te denken. De batterij is trouwens ook vervangen en normaal draait de startmotor wel redelijk rond dus...

A ja nog eventjes wat info: de motor heeft wel al 300000 km maar altijd goed onderhouden, nooit niks aangeweest, verbruikt geen druppel olie en rijdt zeer lekker.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt.

Geplaatst door

mitch.s (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goed onderhouden en dan rijden met een leeg additief-reservoir (vloeistof voor katalysator)? Straks kun je het roetfilter weer uit laten stomen.
Het verschil tussen aanslaan en starten is nogal groot, dus wat bedoel je? Starten doe je door de contactsleutel zover door te draaien, dat de startmotor begint te werken en aanslaan is dat de motor gaat lopen dus NA het starten.

hans4074 0
badge

12 jaar

Hallo
Het reservoir was ook bijgevuld bij het stomen een half jaar geleden, en nu bij de uitlezing bij de garage kom ik erachter dat die weer leeg is of niet bijgevuld toen?
Ik bedoel dus aanslaan.

mitch.s 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.