Beste probleemoplossers,
Mijn stationairregeling is in de war geraakt. hij loop niet lekker terug in toeren en blijft meestal op 1800 tpm hangen Nu had ik vroeger een 1.8 8v met een stappenmotor en daar kwam ik altijd wel uit. Maar ik zie zo' n ding niet in mijn 16 klepper(tenminste ik kan hem niet vinden) hoe is dit bij deze motor geregeld en wat moet ik vervagen of schoonmaken om dit probleem op te lossen?
Lpg installatie van vialle maar ik denk eigenlijk dat dit geen invloed op dit probleem heeft maar wie weet.
Alvast bedankt
Gr Jaap
Geplaatst door JaapVeld (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
hobby-monteur (0), 11 jaar geleden
Die zit er wel op,onder op je gasklephuis,zit vast met 2 torx schroeven volgens mij.
Die dingen staan erom bekend dat ze er wel eens mee ophouden.
Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden
probeer het eerst eens op benzine, als ie dan prima loopt moet je het in de lpg installatie zoeken.
heemskerk4251 (0), 11 jaar geleden
Bovenste foto links. Ik ga ervan uit dat je een EW motor hebt
[url=http://postimage.org/image/89ihq7fdd/][img]http://s8.postimage.org/89ihq7fdd/scanne...[/img][/url]
JaapVeld (0), 11 jaar geleden
Aha hij heeft dus wel een stappenmotortje zie ik. Het is inderdaad een iets ander gevalletje dan bij mijn 8 klepper destijds.
Nu is hij spontaan weer normaal beginnen te lopen dus nu even rust maar ik weet nu waar ik moet zoeken.
Allen bedankt
pieterp9094 (0) PRO, 11 jaar geleden
Hoi Cees, de EW is pas in 2000 gekomen, dit is dus nog een XU blok. Eerst inderdaad de stappenmotor eens bekijken en laat ook even weten of het probleem er op benzine is en of lpg of alleen op LPG.
heemskerk4251 (0), 11 jaar geleden
Ligt eraan of het een restyle is. De restyle 1999 met de 1.8 is al een EW. Is het nog geen restyle 1999, dan is het een XU.
pieterp9094 (0) PRO, 11 jaar geleden
De 1999 restyle 1.8 is nog een XU (heb er zelf een gereden). De EW is in Nederland in september 2000 geïntroduceerd. Die 1.8 XU op lpg moest het vaak met de beruchte DGI installatie van AG doen.
JaapVeld (0), 11 jaar geleden
Het probleem is er even niet dus ik kan ook niet kijken of het een benzine vs lpg probleem is. Ik merk wel dat de toerenval soms iets langzamer gaat dus er is wel iets aan de hand dus er zal wel iets de geest gaan geven eerdaags.
Wordt vast wel vervolgd want hij heeft vandaag de 500.000 grens overschreden en de sleet komt er op haha (wie zegt dat franse auto' s niet goed zijn maar goed snel afkloppen anders sta ik vast volgende week langs de weg met een paar om mijn oren vliegende motor onderdelen)
Gr Jaap
heemskerk4251 (0), 11 jaar geleden
Pieter,
Je hebt volkomen gelijk! Ik zit er een jaar naast. De EW motoren, te beginnen met de 1.8 zijn na de fabrieksvakantie 2000 geïntroduceerd. De 2.0 en 2.2 zijn pas in 2001 ingebouwd.
gr.
Cees