Dag allen,
Ik heb 2 maanden geleden deze auto gekocht en wist dat er wat achterstallig onderhoud op zat.Auto liep onregelmatig in stationair en ik hoorde een gebonk linksachter. na 3 weken hoorde ik een hoge piep in de motor en ben ik langs een garage geweest. wat bleek: waterpomp kapot. Gelijk mn distributieriem laten vervangen met alles erop en eraan. Ik ging er vanuit dat het stotteren hierna wel verholpen zou zijn. maar helaas het lijkt nog steeds net of ie stationair maar op 3 pitten loopt. Als ik langzaam optrek voel ik ook dat ie iets stotterd totdat ik zo 2000 toeren rij. ook als ik +- 3000 toeren rij en ik mn gas loslaat stottert de motor erg.
Mijn andere probleem is dat ik linksachter een gebonk hoor. Nu dacht ik zelf een schokbreker en heb deze even snel laten controleren bij de !!kwikfit!! niet de beste vaklui maar goed zat naast mn werk. volgens hun was ie gewoon goed. Bij die garage waar de waterpomp is gerepareerd hebben ze de wielophaning nagekeken en die bleek volgens hun ook goed. Is dit nu toch dan een schokbreker?
Laastste is dat wanneer ik de handrem aantrek ik een melding krijg "brakefluid low" nu begreep ik dat dit komt door een kapotte chip bij de handrem en dat je deze eenvoudig kan vervangen? klopt dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De bonk kan komen uit een verbindingsstang van de stabilisator achter of de reactiestang van de fusee.
Voor de melding moet je de handremschakelaar vervangen.
Met het stotteren van de motor moet iemand anders je helpen.
Wat het bonken betreft. Goeie kans dat het een spoorstang is. Zet de auto op de krik en kijk of er speling in het wiel zit. Wiel aan één kant naar je toe trekken en aan de andere kant van je af duwen. Tijdens het duwen en trekken het wiel telkens een stukje rond draaien. Waarschijnlijk merk je dat er dan speling in zit. Een spoorstang achter is makkelijk te vervangen. Kijk ook meteen aan de andere kant, wellicht dat je ze beide meteen kan vervangen. Dan hoef je de auto maar 1 keer te laten uitlijnen.
Met betrekking tot de brakefluid low melding. Je zal vast gekeken hebben of er voldoende remvloeistof in het reservoir zit. Zo niet, even doen. Zit er voldoende in dan is het de handremschakelaar. Ding kost ¤ 2.- en is redelijk makkelijk zelf te vervangen. Paneel waar de asbak inzit verwijderen daaronder de twee moeren losdraaien, stoelen naar voren en de moeren/bouten achter in het middenconsole losdraaien. De middenconsole kan je dan een stuk omhoog krijgen. Als je lenig genoeg bent kun je dan de schakelaar vervangen. Trek de middenconsole alleen niet te hard omhoog. Als de draad van de bv de aansteker te kort is dan trek je die kapot.
#edit: Dat krijg je nou als je een heel verhaal typt. Dan is een ander je voor#
18 jaar
Sorry........
R H jouw verhaal is wel duidelijker ;-)
er zit voor zover ik kon voelen geen speling in het wiel, maar ik zal het nog eens goed nakijken. Zal ook eens even langs een peugeot dealer rijden om naar die schakelaar te vragen.
Kunnen het verkeerd afgestelde of vervuilde gaskleppen zijn waardoor hij stotterd?
18 jaar
Kun je misschien beter eerst even laten uitlezen bij de dealer.
Kan gewoon bougies zijn. Kan ook slechte benzine zijn/ verstopt filter of injectors. Is moeilijk te zeggen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar