Hallo mede problem carrers
Het probleem:
* De linker remschijf gaat iedere keer na 2a3000km trillen, en na 5000km is er gewoon niet meer me te remmen.
Als ik dan de schijf zonderwiel laat draaien zie je gewoon een krommoing in de schijf.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken?????
m.v.g. Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mijn auto doet het zelfde en volgens mij zijn het de zuigertjes waardoor de schijven blijven hangen en remblokjes en schijven heel snel slijten en dan gaan trillen bij het remmen, maar ik ben geen deskundige. Ik raad je aan het wel te repareren want anders moet je elke 3/4 maanden nieuwe remblokken en schijven laten aanbrengen en da's ook duur.
De remblokken en schijven slijten normaal.
Deze auto rijdt 30.000km per jaar, het zou wel fijn zijn dat niet iedere maand een andere remschijf gemonteerd hoeft te worden.
reacties zijn welkom
Willem zijn de schijven niet gevoelig voor koud water, vb nadat je stevig hebt geremt en dan bij nat weer door een koude plas met water hebt gereden?
Ik weet dat ford daar ook gevoelig voor was.
gr. Reinder
19 jaar
Beetje vreemd, het zijn gewone simpele massieve schijfjes, een verklaring is mogelijk oververhitting door een remzuiger die blijft hangen.
Ik zou de remklauw aan de bewuste zijde eens kritisch bekijken, blokken eruit en probeer de zuiger naar binnen te drukken, lukt dit niet met handkracht ,dan geheel demonteren en schoonmaken, met pasta weer in elkaar
lichte slingering in naaf? waardoor op korte termijn weer steeds de schijf krom trekt?
laat de slingering eens meten.
dan ligt het aan je naaf.
oplossing: remschijven laten afdraaien OP de auto!!!
(er dus niet afhalen), er zijn genoeg remspecialisten die dat kunnen, dan komt de kromming dus niet meer terug omdat de shcijf op de naaf is geslepen.
19 jaar
dat wilde ik ook gaan zeggen. Alleen dat het steeds aan 1 kant zit en je de slingering echt kan zien doet me meer denken aan wat de anderen zeggen; iets met je remklauw..
Willem,
Het lijkt me inderdaad raadzaam om eerst een te controleren of je remklauw gangbaar is. Het eerste punt waardoor je remblokken zouden kunnen aanlopen is je remcilinder. Verder moet je controleren of de remklauwgeleiders gangbaar zijn. Dit zijn er twee. Wanneer deze geleiders niet goed gangbaar meer zijn lost je remblok niet goed na het remmen. De geleiders kun je controleren door je remklauw te demonteren en de geleiders heen en weer te schuiven. Dit moet echt soepel gaan. Zo niet, dat een revisiesetje halen. Het juiste vet voor de geleiders zit daar meestal al bij.
Succes
19 jaar
Remklauw schuift zeer soepel, en de remzuiger gaat zeker niet zwaar of met haperingen.
Anders had ik eerst dat opgelost.
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Over remmen in water weet ik niet want het is mijn auto niet.
willem
willem..
neem aan dat de wielnaaf ook zuiver schoon is ? wat ook nog wel eens vergeten wordt, het juiste/gelijke aanhaal moment (wielbouten) zeker belangrijk..
paul,
Dat verhaal van water op de schijf is op zich wel juist, maar dat dat zó snel gebeurt en steeds aan dezelfde kant? Lijkt me heel onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk).
Zelf zou ik waarschijnlijk gewoon een andere flens/fusee proberen en nalopen of de remmen vrijlopen. En dan niet zozeer alleen de klauw, maar ook de zuiger. Je kan ook ff die ene klauw ontluchten. Is de remvloeistof veel vuiler/wateriger dan de andere kant mag je er wel vanuit gaan dat die klauw veel warmer wordt.
Willem bestel maar een nieuw lager en een nieuwe naaf.
Ik heb de persoon naar een remmen specialist gestuurd om de naafslingering op te meten. (ben maar hobbyist)
Ik hoor waarschijnlijk wel hoe het afloopt
iig Heel erg bedankt iedereen voor de reacties
mvg Willem
Willem vernieuw de slangen eens aan de voorkant.
Omdat mijn rem gedrag met de 406 diesel sterk verbeterd is, na de nieuwe slangen kort gelede.
Die geven vaak na problemen met ouderworden, werkt als eensoort ventiel van binnen rubber slipt dicht.heb ik me laten vertellen.
vorig jaar rondom nieuwe remmen gehad en beginnende trilling in de schijven alweer temerken, maar nu stukke beter.
En verschoon de rem vloeistof gelijk.
Ik heb met een 405 ook altijd rem problemen gehad.
7x nieuwe blokken en 5x nieuwe schijven.
Dus heb dure ervaringen gehad, alles nieuw en 3 maanden later weer mis.
wat bleek nu mijn remklauwen wekte niet optimaal bleef hangen of remde maar half. opgelost door nieuwe te monteren.
Met nieuwe blokken dan werkte het redelijk maar sleten deze wat in was het weer mis.
Misschien kan je hier wat mee succes gr Willem de vries.
19 jaar
Willem gezien de leeftijd en de kilometers die je rijd is het wel goed om eens aan revisie remklauwen te denken.
Hoeveel heeft deze gelopen al 300.000KM?
Kijk nog maar eens of dat de moeite waard is?
Ik had het toen wel latendoen met mijn 405 omdat ik 35.000 km per jaar ging rijden die was al 11 jaar oud toen 300.000km totaal.
Jaar later verkocht 08-2000 en nu 406 diesel 1996 met 246.000km.
Op wat kleine dingen na prima lopende wagen.
Dus kijk maar of je er wat mee kan gr Willem de Vries
19 jaar
Willem bedankt voor je reactie.
De auto heeft 385.000km op de klok, remslangen zijn nieuw, en de klauwen zijn gereinigd, en afdichtingen vervangen.
Willem
Gezien de kmtrs denk ik dat de klauwen versleten zijn.
dan kunnen ze wel gangbaar zijn, maar onderdruk werkt dat volgens mij niet optimaal.
dat had ik ook met de 405 de zuigers trokken scheef en remde niet goed meer dus bijvoorbeeld eenkant sterker dan de de andere kant.
Daar door de schijven ongelijkmatig heet werden en weer krom trokken.
Veel succes gr Willem
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar