Storingslampje van roetfilter begon onderweg te knipperen en ging na verloop van tijd weer uit. Verder geen merkbaar effect op rijgedrag. Bij Peugeot uit laten lezen: permanente storing toevoerpomp voor additief in elektronische eenheid van brandstofadditiefsysteem en in de elektronische eenheid motor 3 storingen:
1) Permanente indirecte storing brandstofadditiefsysteem: additiefpomp,
2) Pemanente storing brandstofadditiefsysteem: nauwkeurigheid additiefsysteem en
3) Permanente storing. Hoeveelheid additief. Additiefcomputer.
Is het pompje van het additief de oorzaak (of de enige oorzaak) of kan er (ook) nog wat anders aan de hand zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
'k zou eerst maar eens naar de bedrading van de pomp en de meter kijken, daarna eventueel opnieuw vullen en resetten, is der dan nog storing zou inderdaad de pomp de oorzaak kunnen zijn.
Was toch de pomp. Bij Ebbens een ander tankje gehaald. Pomp werkt weer maar van de 'nieuwe' is de niveausensor kapot. Tankje is vol maar ECU denkt dat er geen additief meer is (P1435, nog 4 gram aanwezig, minimaal niveua bereikt). Blijft volgens mij wel regenereren: verreden km's sinds laatste regeneratie: 92 km. Klopt dat?
11 jaar
nu zou dat tussen de 3 en 500 kilometer moeten zijn maar misschien is het roetfilter nu wel erg vervuild waardoor de drukverschilsensor er voor zorgt dar er veelvuldig geregenereerd wordt.
Is er nadat het tankje is gevuld wel opnieuw getelecodeerd? dwz tegen de ebe aditieve gezegt dat het tankje gevuld is.
Tankje is vervangen door Peu-dealer. Neem aan dus van wel maar zeker weten doe ik het niet. Zat nog te denken af EBE niet te foppen is door de twee contacten van niveausensor in stekker op tankje door te verbinden. Is weerstand 0 ohm een volle of een lege aditieftank?
11 jaar
Niveau foppen gaat niet lukken.
De computer berekent ook het verbruik en dan heb je daar een verschil + foutcode en een brandende fout-lamp.
Jammer, dan laat ik het zo. Er wordt kennelijk geregenereerd. Ik krijg vanzelf weer een storing als de vervuiling te erg wordt. Er ligt dan een schoongespoten roetfilter in de schuur klaar voor vervanging. Dat werkte de vorige keer ook goed en met iets meer dan 400k op de teller wil ik er niet al te veel kosten meer mee maken.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar