Ik heb een heel lastig probleem : ik kocht een Peugeot 307cc benzine cabrio uit 2004 voor €3450, reed perfect, daarna de distributieriem en cilinderkop vervangen nadat de distributieriem gesprongen was, dus €1600 kost.
Nu is er al enige tijd "storing uitlaatgas", wagen bibbert en je ruikt veel uitlaatgassen en staat al 5 maand bij de garagist.
De garagist vind het niet meteen, heeft al de boordcomputer opgestuurd omdat er een fout zou inzitten, maar foutmelding blijft.
Er kunnen vanalles van oorzaken zijn (zelfs type olie beter 98) enz, er zijn ook 2 dure stukken die kunnen vervangen worden, maar lees soms mensen die ze vervangen en hielp niet.
Als je lang met die foutmelding rijd geraakt hij in noodloop denk ik en geraak sowieso niet door de keuring hiermee.
Zou ik hem terug verkopen? Maar dan zou hij ook technisch gekeurd moeten worden voor verkoop.
Zijn er andere cabrio merken die deze foutmelding niet of minder hebben, want is gekend voor Peugeot, zou daardoor geen meer kopen (had dit ook met mijn gewone Peugeot 307 SW Break)
Misschien Opel cabrio of welke merken nog 2e hands rond de €3000 ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Veel automerken kunnen last hebben van bepaalde bekende storingen / problemen,
Als jouw auto al 5 maanden bij de garage staat zonder dat ze het probleem op kunnen lossen, denk ik dat je de auto idd beter kunt verkopen en je verlies maar moet accepteren,
voordat het verlies nog groter wordt, (onderzoeks kosten, arbeid uren etc....),
maar die keuze dien je zelf te maken uiteraard,
Als je een auto op het oog hebt kun je het beste via Google zoeken welke problemen er
vaker voor komen bij het betreffende merk, type auto,
een beetje verdiepen in een bepaald merk, type auto voordat je hem koopt kan een hoop
frustratie en geld beparen,
Uiteraard is de hoogte van de km stand, leeftijd van de auto en onderhoud historie ook van belang.
Heel veel bekende klachten met de 1.6 16v zijn er m.i niet echt. een keer een gasklep en een bobine en wat olielekkages. maar welke auto heeft dat niet. Je verhaal doet vermoeden dat de klacht is onstaan na de reparatie agv de gebroken riem. Is daar niks mis gegaan dan? Motor goed op tijd? er breekt wel eens een krukas of nokkenasspie als de riem breekt. Compressie goed? Wat zijn de foutcodes nu?
Wat zou er kunnen misgelopen zijn bij het plaatsen van een 2e hands cilinderkop en distributieriem waardoor de uitlaatgas stoornis? Misschien iets kleins door de olie bvb?
Hij had dit vervangen :
Cilinderkop (gevlakt, gedruktest en gekuisd) 450
Opsturen 60
Cililderkopbouten 37.39
Koppakkingsset 178.60
Klepdeksel pakking 58.08
Distributiekit + waterpomp 225.93
Multiriem 37.27
Plus nog nieuw water en nieuwe olie en werk en eventueel een paar kleine dingen.
7 maanden
je hebt t topic gesloten, is je probleem nu verholpen dan? Je vraagt wat er mis gegaan kan zijn bij de reparatie, dat had ik reeds gemeld. Je schreef ook dat de cilinderkop was vervangen, uit je laatste opmerking maak ik op dat je eigen kop is hersteld???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 maanden